Ο Μάικλ Τζόρνταν σε νομική μάχη με τη NASCAR Ημερομηνία:
Σήμερα 6/12/2025, 15:12 - Εμφανίσεις: 21
Η αντιμονοπωλιακή δίκη που άνοιξαν ο θρυλικός Μάικλ Τζόρνταν και ο οδηγός Ντένι Χάμλιν κατά της NASCAR έχει εξελιχθεί σε μια από τις κυριότερες υποθέσεις στην ιστορία των αμερικανικών μηχανοκίνητων σπορ.
Η διαδικασία, που εξετάζεται σε ομοσπονδιακό δικαστήριο στη Βόρεια Καρολίνα, εισέρχεται στη δεύτερη ημέρα της με αυξημένο ενδιαφέρον, αποκαλύπτοντας ήδη εσωτερικές επικοινωνίες και πρακτικές που ενδέχεται να αλλάξουν για πάντα τον τρόπο λειτουργίας της NASCAR.
Ο Τζόρνταν, συνιδιοκτήτης της ομάδας 23XI Racing μαζί με τον Χάμλιν, κατηγορεί τη NASCAR ότι λειτουργεί ως μονοπώλιο που περιορίζει τον ανταγωνισμό και πιέζει οικονομικά τις ομάδες.
Στο πλευρό τους είναι και η Front Row Motorsports, η οποία —μαζί με την 23XI— ήταν μία από τις δύο ομάδες που αρνήθηκαν να υπογράψουν τα νέα συμβόλαια «charter».
Αυτά τα συμβόλαια καθορίζουν δικαιώματα συμμετοχής, τον τρόπο κατανομής των εσόδων και τις υποχρεώσεις των ομάδων στο κορυφαίο πρωτάθλημα της NASCAR.
Όπως προκύπτει από την αγωγή, η NASCAR επιβάλλει όρους που περιορίζουν τον ανταγωνισμό και ευνοούν την κεντρική διοίκηση εις βάρος των ομάδων.
Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν ρήτρες αποκλειστικότητας, υπερβολικό έλεγχο των πηγών εσόδων, έλλειψη διαφάνειας στα οικονομικά και περιορισμένη πρόσβαση στις αγωνιστικές ευκαιρίες.
Οι ομάδες ισχυρίζονται ότι το σύστημα αυτό συντηρείται επί δεκαετίες χωρίς δυνατότητα διαπραγμάτευσης.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Ο Χάμλιν, τρεις φορές νικητής των Daytona 500, εμφανίσθηκε στο δικαστήριο εμφανώς συγκινημένος, αποκαλύπτοντας ότι το κόστος για να διατηρηθεί ένας μόνο αγώνας ενός αυτοκινήτου στη σεζόν των 38 συμμετοχών έφτασε τα 20 εκατομμύρια δολάρια, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται μισθοί οδηγών και προσωπικού ή τα γενικά λειτουργικά έξοδα.
Το οικονομικό βάρος είναι τέτοιο που, όπως αναφέρουν οι ομάδες, πολλές λειτουργούν με ζημίες, παρά τα εκατομμύρια που αποφέρει η NASCAR από τηλεοπτικά δικαιώματα, χορηγίες και εμπορικές συμφωνίες.