Ο καλλιτέχνης του τάκλιν: Όταν ο Σκιαφίνο δίδαξε στους αμυντικούς την τέχνη της ανάκτησης Ημερομηνία:
Σήμερα 8/6/2025, 08:36 - Εμφανίσεις: 15
Στην ποδοσφαιρική φαντασία των περισσότερων φιλάθλων, το τάκλιν είναι μια πράξη καθαρά αμυντική.
Συνδέεται με δυναμικούς παίκτες του κέντρου, με στόπερ που πέφτουν με αυταπάρνηση στα πόδια του αντιπάλου και με σκληροτράχηλους χαρακτήρες που ζουν για να «κόβουν» τις φάσεις.
Όμως, πίσω από την κοινή αυτή αντίληψη, υπάρχει μια ξεχωριστή, σχεδόν ποιητική περίπτωση.
Ένας καλλιτέχνης που μετέτρεψε την ανάκτηση της μπάλας σε μορφή τέχνης.
Ο Ουρουγουανός Χουάν Αλμπέρτο Σκιαφίνο.
Γεννημένος το 1925, ο Σκιαφίνο έγραψε ιστορία με την εθνική ομάδα της Ουρουγουάης στο Μουντιάλ του 1950, σημειώνοντας μάλιστα το πρώτο γκολ στον αξέχαστο τελικό του Μαρακανά, στη νίκη-θρύλο επί της Βραζιλίας.
Αλλά το μεγαλείο του δεν περιορίζεται σε εκείνη την ιστορική νύχτα.
Ο Σκιαφίνο υπήρξε ένας από τους πιο πλήρεις και πολύπλευρους ποδοσφαιριστές που έχουν υπάρξει, με σπάνια τεχνική, μοναδική αντίληψη του χώρου και —σε μια απρόσμενη πτυχή— δεξιοτεχνία στο τάκλιν.
Όταν το 1954 μεταγράφηκε στη Μίλαν, το ιταλικό κοινό γνώρισε έναν δεκάρι που δεν δίσταζε να βουτήξει στα πόδια του αντιπάλου για να πάρει την μπάλα.
Όχι με βία ή σκληρότητα, αλλά με χειρουργική ακρίβεια και αριστοτεχνικό συγχρονισμό.
Ο Σκιαφίνο είχε τελειοποιήσει την τέχνη του τάκλιν από πίσω — μια επικίνδυνη τεχνική, όπου το παραμικρό λάθος θα μπορούσε να σημάνει φάουλ ή κάρτα.
Εκείνος όμως κατάφερνε να ακουμπήσει μόνο τη μπάλα, σε κλάσματα του δευτερολέπτου, και να συνεχίσει τη φάση με δημιουργικότητα που παρέπεμπε σε μαέστρο.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Αυτή η απρόσμενη δεξιότητα δεν ήταν απλώς αποτέλεσμα φυσικού ταλέντου.
Ήταν έκφραση της ποδοσφαιρικής φιλοσοφίας της Ουρουγουάης: το περίφημο «garra charrúa», το πάθος και η μαχητικότητα που διαπερνούν κάθε πτυχή του παιχνιδιού.
Στην Ουρουγουάη, η αφοσίωση και το πάθος δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των αμυντικών — είναι υποχρέωση όλων.
Ο Σκιαφίνο ήταν καλλιτέχνης, ναι, αλλά δεν δίσταζε να παλέψει για κάθε κατοχή, για κάθε σπιθαμή γηπέδου.