Τεχνολογία steer-by-wire από την Lexus το 2024 στην Ευρώπη Ημερομηνία:
28/11/2023, 17:16 - Εμφανίσεις: 40
Mε αφετηρία την νέα εκδοχή του μεσαίου crossover όσο και ηλεκτρικού RZ η Lexus ανακοίνωσε ότι προτίθεται να προσφέρει στην Ευρώπη, από τα τέλη της επόμενης χρονιάς, τεχνολογία steer-by-wire, καταργώντας την μηχανική σύνδεση ανάμεσα σε τιμόνι και τροχούς αλλά και την ανάγκη παρουσίας μιας κολώνας τιμονιού.
Η ίδια τεχνολογία θα προσφερθεί και από την Toyota, αν και ένα χρόνο αργότερα, με όχημα την ανανεωμένη εκδοχή του bZ4X το οποίο είναι συναφές τεχνολογικά με το Lexus RZ.
H συγκεκριμένη τεχνολογία δεν είναι βέβαια νέα στην αυτοκίνηση καθώς η Nissan την προσέφερε ως προαιρετική επιλογή στο Infiniti Q50 πριν περίπου μια δεκαετία ωστόσο, τότε επρόκειτο για μια ιδιαιτέρως ακριβή εξοπλιστική επιλογή με επιπλέον κόστος 1.000 ευρώ.
Το πλεονέκτημα της έναντι της συμβατικής τεχνολογίας είναι ότι μειώνει δραστικά των αριθμό των κινούμενων μερών σε ένα αυτοκίνητο με αποτέλεσμα, μικρότερο βάρος και κατ΄επέκταση μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και μικρότερο κόστος και λιγότερη πολυπλοκότητα στην παραγωγή, ένας στόχος που είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του ομίλου Toyota και στις νέες διαδικασίες αναμόρφωσης των γραμμών παραγωγής που έχει εκκινήσει.
Παρά τα παραπάνω σαφή πλεονεκτήματα, η υιοθέτηση της τεχνολογίας υπήρξε κατά το παρελθόν χαμηλή από τους κατασκευαστές με δεδομένο την χαμηλή ανταπόκριση από τους καταναλωτές λόγου υψηλού κόστους αλλά και εξαιτίας της περίπλοκης ευρωπαϊκής νομοθεσίας που την περιβάλλει.
Να τονιστεί ότι σύμφωνα με την σχετική νομοθεσία, τα αυτοκίνητα που διαθέτουν τεχνολογία steer-by-wire οφείλουν να διαθέτουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ και δύο μονάδες ελέγχου αφιερωμένα αποκλειστικά στην λειτουργία της συγκεκριμένης τεχνολογίας υπό το σκεπτικό ότι αν υπήρχε κάποιας μορφής δυσλειτουργία σε ένα από τα μοτέρ ή την μονάδα ελέγχου το άλλο να λειτουργεί ως backup, επιτρέποντας στον οδηγό να διατηρήσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Ένα άλλο πλεονέκτημα της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι ότι η απουσία μηχανικής σύνδεσης τιμονιού-τροχών καταργεί και την αναγκαι...