Γιγάντια αράχνη προσγειώθηκε στο Σταύρος Νιάρχος - Απίθανες φωτογραφίες
Ημερομηνία:
31/3/2022, 07:56 - Εμφανίσεις: 295
Το ΚÎντÏο Î Î¿Î»Î¹Ï„Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï ÎŠÎ´Ïυμα ΣταÏÏος ÎιάÏχος (ΚΠΙΣÎ) και ο ΟÏγανισμός Î Î¿Î»Î¹Ï„Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï ÎºÎ±Î¹ Ανάπτυξης ÎΕΟΠφÎÏνουν στο ελληνικό κοινό το εμβληματικό ÎÏγο Maman (1999) της ΑμεÏικανογαλλίδας γλÏπτÏιας Louise Bourgeois (1911-2010).
Η διάσημη γιγαντιαία αÏάχνη της Bourgeois -Îνα από τα ÎÏγα που την Îκαναν παγκοσμίως γνωστή- θα εκτεθεί στον χώÏο της Εσπλανάδας του ΚΠΙΣΠγια διάστημα επτά μηνών, με ελεÏθεÏη, ανοιχτή Ï€Ïόσβαση στο κοινό.
Oι δÏο φοÏείς συνεÏγάζονται για Ï€Ïώτη φοÏά, Ï€ÏοκειμÎνου για τη διάδοση της σÏγχÏονης Ï„Îχνης και την επαφή της με το ευÏÏ ÎºÎ¿Î¹Î½ÏŒ.
Κοινός τους στόχος είναι ο επαναπÏοσδιοÏισμός του δημόσιου χώÏου, καθώς και η αναβάθμιση της καθημεÏινότητας του πολίτη.
Η εικαστική εγκατάσταση του Maman -από δικής του πλευÏάς ΚΠΙΣÎ- Ï€Ïαγματοποιείται χάÏη στη νÎα δωÏεά του ΙδÏÏματος ΣταÏÏος ÎιάÏχος (ΙΣÎ) Ï€Ïος το ΚΠΙΣΠγια την κάλυψη των λειτουÏγικών εξόδων και του Ï€ÏογÏÎ±Î¼Î¼Î±Ï„Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Ï„Î¿Ï….
ΜÎσα από την Ï„Îχνη της, η Louise Bourgeois εξεδήλωσε τις βαθÏτεÏες σκÎψεις και τις ανησυχίες της, διαχειÏίστηκε τα Ï€Ïοβλήματά της και Îδωσε μοÏφή στα συναισθήματά της.
Στα χαÏακτικά, τα σχÎδια, τα ÎÏγα από υφάσματα, τις εγκαταστάσεις και τα γλυπτά της, για τα οποία Îγινε πεÏισσότεÏο γνωστή, η Bourgeois εξεÏευνά τις Îννοιες της ενοχής, του φόβου, της μνήμης, της μητÏότητας και της αγάπης.
Η Ï„Îχνη της Bourgeois ήταν Îντονα επηÏεασμÎνη από τη ζωή της, ιδιαίτεÏα από τα παιδικά της χÏόνια.
ΔημιοÏÏγησε τα Ï€Ïώτα της σχÎδια με αÏάχνες στα Ï„Îλη της δεκαετίας του 1940, ενώ 50 χÏόνια αÏγότεÏα δημιοÏÏγησε τις γιγαντιαίες Ï„Ïισδιάστατες αÏάχνες για τις οποίες Îχει γίνει τόσο γνωστή.
Το Maman, με Ïψος πάνω από 10 μÎÏ„Ïα, δημιουÏγήθηκε το 2000, ως Ï€Ïώτη ανάθεση για το Turbine Hall της Tate Modern, και στη συνÎχεια χυτεÏθηκε σε μπÏοÏντζο, χάλυβα και μάÏμαÏο.
Όπως Îχει δηλώσει η Bourgeois, το Maman συμβολίζει τη μητÎÏα της, η οποία Ïφαινε και αποκαθιστοÏσε ταπισεÏί.
Έχοντας είκοσι μαÏμάÏινα αυγά στην κοιλιά-κλωβό της, το γλυπτό υποδηλώνει τη μητÏική Ï€Ïοστασία.
Πάντως, η σχÎση της καλλιτÎχνιδας με τη μητÏότητα ήταν ...
Πηγή/ΠεÏισσότεÏα: in.gr
|
|
|