Το Λονδίνο υποκλίνεται στον σουρεαλισμό - Άγνωστες εικαστικές ιστορίες στην Tate
Ημερομηνία:
13/3/2022, 09:44 - Εμφανίσεις: 142
Ο ÏŒÏος «σουÏεαλισμός» επινοήθηκε το 1917 από τον Γάλλο ποιητή Γκιγιώμ ΑπολλιναίÏ, αλλά ήταν Îνας άλλος Γάλλος ποιητής, ο ΑντÏΠΜπÏετόν, αυτός που τον καθιÎÏωσε στο «ΣουÏεαλιστικό ΜανιφÎστο» του 1924.
Με το μανιφÎστο του ΜπÏετόν το ΠαÏίσι Îγινε το κÎντÏο Î±Ï…Ï„Î¿Ï Ï„Î¿Ï… κινήματος Ï€ÏοσελκÏοντας καλλιτÎχνες από τον Î£Î±Î»Î²Î±Î´ÏŒÏ Îταλί και τον Μάν ΡÎι μÎχÏι τον Μαξ ΕÏνστ και τη ΛεονόÏα ΚάÏινγκτον.
Πάντως, οι αÏχÎÏ‚ των πιονιÎÏων του κινήματος στο ΠαÏίσι άνθιζαν και αλλοÏ: για παÏάδειγμα, από την καλλιτεχνική ÎκφÏαση του ΡενΠΜαγκÏίτ στο Î’Îλγιο μÎχÏι Îνα κÎντÏο καλλιτεχνικής δÏαστηÏιότητας στο ΒελιγÏάδι.
🦎 Reality and illusion intermingle seamlessly in Kati Horna’s surrealist photographs, serving as windows into fantastic worlds.
✨ Discover Horna’s dreamy scenes in #SurrealismBeyondBorders at Tate Modern âž¡ https://t.co/FHmLzSfXTl pic.twitter.com/R92cgfPMRm — Tate (@Tate) March 4, 2022 Η Îκθεση «Surrealism Beyond Borders», που φιλοξενεί η Tate Modern του Λονδίνου, φιλοδοξεί να αναδείξει αυτό το παγκόσμιο κίνημα, τοποθετώντας τις γνωστÎÏ‚ φιγοÏÏες δίπλα σε αυτοÏÏ‚ που «Îπεσαν Îξω από την ιστοÏία».
View this post on Instagram A post shared by Tate (@tate) «Οι γνωστÎÏ‚ φιγοÏÏες ήταν μÎÏος μιας κοινότητας καλλιτεχνών, συγγÏαφÎων και στοχαστών και αυτοί οι ίδιοι εκτιμοÏσαν εκείνους που είχαν την τάση να Ï€Îφτουν Îξω από την ιστοÏία για μια σειÏά από λόγους, συχνά σχετιζόμενους με τις πολιτικÎÏ‚ για το φÏλο και τη Ïάτσα» υπογÏαμμίζει ο Matthew Gale, Îνας από τους επιμελητÎÏ‚ της Îκθεσης στην Tate Modern.
Ίσως ο ευÏωπαιοκεντÏισμός των πολιτιστικών ιδÏυμάτων ευθÏνεται για το ότι «θάφτηκαν» τα νοσηÏά τοπία του ΑÏÎ³ÎµÎ½Ï„Î¹Î½Î¿Ï Î‘Î½Ï„ÏŒÎ½Î¹Î¿ ΜπÎÏνι (Antonio Berni) ή οι φαντασίες του Ιάπωνα Κόγκα ΧάÏουε (Koga Harue).
«Η αναγνώÏιση της αξίας των ÎÏγων της Κλοντ Καΰν (Claude Cahun), της ΛεονόÏα ΚάÏινγκτον και της ΡεμÎδιος ΒάÏο (Remedios Varo) τα τελευταία χÏόνια Ï€ÏοÎκυψε από αναθεώÏηση των «τυφλών σημείων» αναφοÏικά με το φÏλο στη γÏαφή της ιστοÏίας» Ï€ÏοσθÎτει ο Gale.
Η Îκθεση εστιάζει εν πολλοίς στις «κοινÎÏ‚ (καλλιτεχ...
Πηγή/ΠεÏισσότεÏα: in.gr
|
|
|