Χρήματα; Ποιο πορτοφόλι; Η Gen Z ζει μόνο με το κινητό Ημερομηνία:
Σήμερα 5/12/2025, 06:00 - Εμφανίσεις: 14
Η γενιά που μεγάλωσε με το smartphone στο χέρι αλλάζει οριστικά τις συνήθειες πληρωμών.
Για πολλούς νέους 18–24, το παραδοσιακό πορτοφόλι δεν αποτελεί πλέον καθημερινή ανάγκη συχνά, ούτε καν αντικείμενο κατοχής.
Περίπου 4,4 δισεκατομμύρια άνθρωποι, δηλαδή σχεδόν οι μισοί παγκοσμίως, χρησιμοποιούν ήδη ψηφιακά πορτοφόλια, με τον αριθμό αυτό να πρόκειται να αυξηθεί κατά 35% έως το 2030.
Οι ενήλικες έως 24 χρόνων είναι οι πιο πιθανό να πληρώσουν με το κινητό τους, χρησιμοποιώντας το για το 45% των αγορών τους, όπως γράφει το Business Insider.
Τα μετρητά αποτελούν πλέον μόλις το 14% των αγορών και είναι πιο συνηθισμένα μεταξύ ατόμων άνω των 55 χρόνων.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Έρευνα της McKinsey το 2024 έδειξε ότι ένας στους πέντε χρήστες ψηφιακών πορτοφολιών σε ΗΠΑ και Ευρώπη συχνά κυκλοφορεί χωρίς φυσικό πορτοφόλι.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις το 38% των νέων 18–24 χρόνων δηλώνουν ότι έχουν πορτοφόλι ή τσάντα που θεωρούν απαραίτητη στην καθημερινότητά τους.
Η χρήση μετρητών υποχωρεί συνεχώς: το 30% των Αμερικανών δηλώνουν ότι δεν έχουν κάνει ανάληψη από ΑΤΜ τον τελευταίο μήνα, και το 17% ότι έχει περάσει πάνω από έξι μήνες, σύμφωνα με έρευνα της LendingTree.
«Αν έχω μετρητά πάνω μου, είναι χρήματα που δεν υπάρχουν» Αυτή η μετατόπιση αλλάζει τον τρόπο που οι άνθρωποι σκέφτονται τα χρήματα που ξοδεύουν.
Για τις μεγαλύτερες γενιές, τα μετρητά «υπάρχουν» πραγματικά, αλλά για τους νεότερους, μοιάζουν με χρήματα Monopoly.
Η 26χρονη Hailey Moore από το Λος Άντζελες λέει ότι δεν έχει πορτοφόλι πάνω από δέκα χρόνια και σπάνια κουβαλάει μετρητά.
«Αν έχω μετρητά πάνω μου, είναι χρήματα που δεν υπάρχουν», λέει.
«Και εξαφανίζονται γρήγορα.
Τα χρησιμοποιώ για να πάρω ένα μικρό κέρασμα».googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); });document.addEventListener("DOMContentLoaded", function () {lazym2();}); Για τους νεότερους καταναλωτές, τα μετρητά έχουν χάσει το κύρος τους.
Η εποχή του ψηφιακού Πλέον, οι ψηφιακές πληρωμές ...