FIA: Εγκρίθηκε το νέο budget cap στη Formula 1 – Από το 2026 στα 215 εκατ. δολάρια Ημερομηνία:
Σήμερα 18/10/2025, 12:00 - Εμφανίσεις: 27
Η Formula 1 ετοιμάζεται για μια διπλή επανάσταση – τεχνική και οικονομική.
Παράλληλα με τους νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν το 2026, η FIA ανακοίνωσε αύξηση του ορίου δαπανών (budget cap) στα 215 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο για κάθε ομάδα.
Το όριο αυτό είχε εισαχθεί το 2021 στα 145 εκατομμύρια και είχε μειωθεί προοδευτικά στα 135 εκατομμύρια δολάρια για την τριετία 2023‑2025, με προσαρμογές σε συνάρτηση με τον πληθωρισμό.
Πάντως, η ανάγκη για αυξημένες δαπάνες σε έρευνα και ανάπτυξη, το διαφορετικό μισθολογικό κόστος ανά χώρα και η επικείμενη είσοδος νέων ομάδων οδήγησαν στη νέα αναθεώρηση.
Όπως προκύπτει από τον διευθυντή οικονομικών κανονισμών της FIA, Φεντερίκο Λόντι, το ποσό των 215 εκατομμυρίων διαφαίνεται από το σημερινό όριο συν τον σωρευμένο πληθωρισμό και την ενσωμάτωση εξόδων που μέχρι τώρα υπολογίζονταν εκτός του cap.
«Δεν μιλάμε για περισσότερα χρήματα στα ταμεία των ομάδων», εξήγησε.
«Αποτελεί διαφορετικό τρόπο υπολογισμού, ώστε να συμπεριληφθούν κόστη που ήδη υφίστανται».googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Ο Λόντι παραδέχτηκε ότι η διαμόρφωση των νέων κανόνων ήταν αποτέλεσμα μακρών διαπραγματεύσεων με τις ομάδες, καθώς έπρεπε να εξισορροπηθούν διαφορετικά συμφέροντα.
Παράλληλα, τόνισε πως η FIA επέλεξε να διατηρήσει την ευελιξία στη διαχείριση των κονδυλίων: κάθε ομάδα θα θα μπορούσε να κατανέμει ελεύθερα τον προϋπολογισμό της, είτε για μηχανικούς, είτε για τεχνογνωσία, είτε για νέους ανθρώπινους πόρους.
Η αύξηση του ορίου λαμβάνει επίσης υπόψη την είσοδο της Audi το 2026, με έδρα την Ελβετία — χώρα με σημαντικά υψηλότερα μισθολογικά κόστη εν συγκρίσει με το Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ιταλία, όπου εδρεύουν οι περισσότερες ομάδες.
Η οικονομική διάσταση της Formula 1 είναι σε φάση εντυπωσιακής ανάπτυξης.
Όπως προκύπτει από το τελευταίο valuation της Sportico (2024), η Ferrari παραμένει η πολυτιμότερη ομάδα με αποτίμηση 4,78 δισ.
δολάρια, μπροστά από Mercedes (3,94 δισ.) και Red Bull (3,5 δισ.).
McLaren (2,65 δισ.) και Aston Martin (2,07 δισ.) συ...