Μπαταρίες στερεού τύπου: Το νέο καύσιμο των EV Ημερομηνία:
10/7/2025, 12:16 - Εμφανίσεις: 13
Θεωρητικά ή όχι και τόσο θεωρητικά, πλέον οι μπαταρίες στερεού τύπου αποτελούν το «next big thing» για την ηλεκτροκίνηση αλλά και για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Συνοπτικά πρόκειται μπαταρίες όπου ο υγρός ηλεκτρολύτης των σύγχρονων συστοιχιών αντικαθίσταται από ξηρό ηλεκτρολύτη με πολλαπλά οφέλη τόσο σε επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας, όγκου αλλά και ασφάλειας.
googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Ένας κοινός τεχνολογικός στόχος Για τους μη εξοικειωμένους με τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ήδη από τις αρχές της δεκαετίας οι όμιλοι Toyota, ΒΜW, Ford, Hyundai, Renault, Nissan, VW, Stellantis, Honda, Mercedes-Benz καθώς και οι κινεζικές SAIC, Changan, GAC, BYD, Νio και o κολοσσός των μπαταριών CATL κοινώς η συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών έχει εκφράσει ενεργό και έμπρακτο ενδιαφέρον με επενδύσεις και σχετικά ερευνητικά projects για το συγκεκριμένο είδος μπαταριών που στη θεωρία τουλάχιστον υπόσχονται να τους λύσουν μια σειρά προβλήματα που συνδέονται με τις μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη, την αντοχή τους στον χρόνο και την ασφάλειά τους η οποία, κατά γενική ομολογία, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την ευρεία αποδοχή της ηλεκτροκίνησης από το κοινό.
Ξεκαθαρίζοντας κάποια πράγματα, αυτό δεν σημαίνει ότι σύγχρονες μπαταρίες, ως επί το πλείστον, με σύσταση ιόντων λίθίου, είναι «επικίνδυνες».
Βέβαια περιστατικά όπως αυτά των φορτηγών πλοίων Felicity Ace και το πρόσφατο του Morning Midas που με φορτίο εκατοντάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα αμφότερα βυθίστηκαν εξαιτίας χημικής πυρκαγιάς που ξέσπασε σε κάποιο από αυτά καθώς και ορισμένα μεμονωμένα περιστατικά ανάφλεξης EV που συνήθως οδηγούν σε ολική καταστροφή, λόγω κυρίως των ιδιαιτεροτήτων μιας φωτιάς που τροφοδοτείται από χημικά, έχουν προϊδεάσει για τις συνέπειες ενός ατυχήματος.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); Μεγαλύτερη απόδοση, περισσότερη αντοχή, μικρότερος όγκος Το κύ...