Ο «στρατηγικός διάλογος» ανάμεσα σε κατασκευαστές και ΕΕ μόλις άνοιξε εν όψει και με φόντο, τις τεκτονικές αλλαγές που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή (και θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται) τόσο με τεχνολογικούς όσο και με γεωπολιτικούς, πολιτικούς και εμπορικούς όρους στον κόσμο οδηγώντας την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στο συγκεκριμένο όσο και επιτακτικό αίτημα διαλόγου και κυρίως στο αίτημα ενός συνεκτικού σχεδίου δράσης από μέρους της ΕΕ που θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση προκλήσεων, από την κλιματική ουδετερότητα έως τις νέες ρευστές συνθήκες ανταγωνισμού που διαμορφώνονται από την άνοδο της Κίνας και τη νέα διακυβέρνηση Trump.
Σε τροχιά σύγκλισης (;) Οι εργασίες και οι συνεδριάσεις της διαδικασίας που ξεκίνησε την 30η Ιανουαρίου πρόκειται να διαρκέσουν όλο τον Φεβρουάριο με όλα τα παραπάνω ζητήματα και τις διάφορες πολυσύνθετες πτυχές τους να τίθενται επί τάπητος με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινητοβιομηχανιών, προμηθευτών, των θεσμικών εκπροσώπων τους, εταιρείες που ασχολούνται με την υποδομή φόρτισης, περιβαλλοντικές ενώσεις Κι ενώσεις καταναλωτών και με την προοπτική ενός πλάνου δράσης που θα παρουσιαστεί στις αρχές Μαρτίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Σημείο καμπής» Κατά την έναρξη του διαλόγου, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, η οποία προΐσταται των συνεδριάσεων αναγνώρισε ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία η οποία, όπως επισήμανε απασχολεί άμεσα ή έμμεσα περίπου 13 εκατομμύρια εργαζόμενους στην Ευρώπη, είναι σε ένα «σημείο καμπής».googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Το μεγαλύτερο διακύβευμα για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή αποτελεί ο οδικός χάρτης και οι στόχοι που έχει θέσει ΕΕ για την κλιματική ουδετερότητα η οποία έχει ως απώτερο σκοπό (σε ό,τι αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία) την απαγόρευση διάθεσης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και εφεξής.
Οι αποκλίσεις Αν και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν φαίνεται να ...