H γερμανική φίρμα δημιούργησε μια πρωτότυπη εκκεντρική πρωτότυπη περιπετειώδη παραλλαγή του ήδη γνωστού, αμιγώς ηλεκτροκίνητου Q6 e-tron η οποία σύμφωνα με την Audi σχεδιάστηκε ώστε να δώσει μια «νέα, διαφορετική διάσταση για στην off-road μετακίνηση, επαναπροσδιορίζοντας την έννοια του Quattro».
Πλην των παραπάνω συστάσεων το Q6 e-tron off-road concept προφανώς δημιουργήθηκε για να καταδείξει τις ικανότητες και την ευελιξία της νέας αρχιτεκτονικής PPE όπου βασίζεται η ήδη γνώριμη και διαθέσιμη πολιτική παραλλαγή του μοντέλου αλλά και η Porsche Macan Electric.
Σύμμαχος σε αυτή την «επίδειξη» των δυνατοτήτων της πλατφόρμας αποτελούν οι «portal axles» τους οποίους έχει εξελίξει η Audi για την περίσταση και που συμβάλλουν στην αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 16,0 εκατοστά και στην αύξηση των μετατροχίων κατά 25,0 εκατοστά.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Συνοπτικά οι «portal axles» έγκεινται σε μια κατασκευή αξόνων που ενσωματώνουν μειωτήρες σχέσης στα άκρα τους, συγκρατώντας την πλήμνη, αυξάνοντας έτσι τον «ωφέλιμο» χώρο κάτω από τους άξονες.
Η συγκεκριμένη υλοποίηση επιτρέπει τη δημιουργία πολύ κοντών τελικών σχέσεων μετάδοσης χωρίς να επιβαρύνονται τα ημιαξόνια και οι βραχίονες ελέγχου ενώ επιτρέπουν την μεγάλη απόσταση του διαφορικού από το έδαφος.
Για του λόγου το ακριβές, το Q6 e-tron off-road concept θα μπορούσε να «σκαρφαλώσει» σε εδάφη με κλίση έως 45 μοίρες.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); Εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η απομάκρυνση των αξόνων και του συστήματος μετάδοσης από τυχόν κακοτοπιές και εξογκώματα στο έδαφος, η συγκεκριμένη κατασκευή έχει επίσης το πλεονέκτημα ότι εξασφαλίζει μεγαλύτερη απόδοση ροπής.
Σύμφωνα με την Audi, οι συμβατικοί «portal axles» εξασφαλίζουν συνήθως αύξηση στην απόδοση της ροπής από 20-30% ενώ στην συγκεκριμένη κατασκευή, η αύξηση της διαθέσιμης ροπής διαμορφώνεται σε 50%.