Η βρετανική Nyobolt έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες για το ηλεκτρικό sportscar που εξελίσσει με σκοπό να διαφημίσει την τεχνολογία μπαταριών της, κάνοντας μια αποκάλυψη που φιλοδοξεί να φέρει την επανάσταση στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα EV και κυρίως τους χρόνους φόρτισής τους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις συστάσεις της Nyobolt, το δοκιμαστικό πρωτότυπο ηλεκτρικό sportscar που οι Βρετανοί χρησιμοποιούν ως πειραματικό για την τεχνολογία μπαταριών, θα προσφέρει τη δυνατότητα επαναφόρτισης των συστοιχιών με τις οποίες εφοδιάζεται σε χρόνο μικρότερο των πέντε λεπτών για την αναπλήρωση της ενέργειας από 10 έως 80%.
Για την ακρίβεια, το πρωτότυπο EV των Βρετανών ολοκλήρωσε ένα κύκλο φόρτισης έως το 80% σε μόλις τέσσερα λεπτά και 37 δευτερόλεπτα με την συνδρομή ταχυφορτιστή ισχύος 350 kW.
Παρά τα φαινόμενα, το ίδιο θεαματική προδιαγράφεται και η αντοχή της μπαταρίας στον χρόνο καθώς, βάσει έρευνας που πιστοποιείται και από ανεξάρτητη αρχή, η επίμαχη μπαταρία θα μπορούσε να αντεπεξέλθει σε έως και 4.000 κύκλους φόρτισης χωρίς σημαντικές απώλειες στην απόδοσή της καθώς έπειτα από την ολοκλήρωση του παραπάνω αριθμού φορτίσεων-εκφορτίσεων η μπαταρία εκτιμάται ότι διατηρεί το 80% της απόδοσής της.
Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι για όλους τους προφανείς λόγους η μέγιστη ισχύς φόρτισης (500Α) εφαρμόζεται για ένα μικρό χρονικό διάστημα τεσσάρων λεπτών.
«Ο προγραμματισμός του συστήματος φόρτισης θα μπορούσε να διατηρήσει αυτά τα επίπεδα ροής ενέργειας για ένα μικρό ποσοστό του χρόνου φόρτισης.
Οι συστοιχίες μειωμένης αντίστασης μπορούν να διασφαλίσουν την βιωσιμότητα και να επεκτείνουν την διάρκεια ζωής της μπαταρίας για σχεδόν ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα» ανέφερε επί του θέματος ένας εκ των ιδρυτών της Nyobolt, Dr.
Sai Shivareddy.
Για όσους ήδη αναρωτιούνται «πού είναι η παγίδα», μερικώς η παραπάνω ταχύτητα αποδίδεται στην μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας καθώς πρόκειται για συστοιχίες μόλις 35 kWh, έναν αριθμό που σπανίως στις ημέρες μας συναντάμε ακόμα και σε ηλεκτρικό city car.