Politico: Φορολογία ή τεχνολογία το δίλημμα που θέτει η Ευρώπη στην Κίνα Ημερομηνία:
24/6/2024, 02:08 - Εμφανίσεις: 108
Η ΕΕ επανδιερευνά ριζικά τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίσει την εμπορική απειλή του Πεκίνου και η απάντησή της μοιάζει πολύ με τα όσα έκανε η ίδια η Κίνα, σημειώνει σε άρθρο του το Politico.
Τα τελευταία χρόνια, η εμπορική πολιτική της ΕΕ έχει παραδοσιακά εστιαστεί στην οικοδόμηση προστατευτικών τειχών και η απόφαση της περασμένης εβδομάδας να επιβληθούν τιμωρητικοί δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχικά έμοιαζε με άλλο ένα παράδειγμα του κλασικού αμυντικού εγχειριδίου των Βρυξελλών.
Σε μια αξιοσημείωτη τροπή των γεγονότων, σχολιάζει, η ΕΕ έχει θέσει υπό διερεύνηση τώρα ένα επόμενο βήμα που προσκαλεί τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας εντός της ΕΕ.
Η μεγάλη ιδέα είναι να χρησιμοποιηθεί η απειλή των δασμών για να εξαναγκαστούν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να έρθουν στην Ευρώπη, να σχηματίσουν κοινοπραξίες και να μοιραστούν τεχνολογίες όπως η ηλεκτροκίνηση με τους ομολόγους τους στην ΕΕ, σύμφωνα με συζητήσεις με τέσσερις διπλωμάτες και δύο ανώτερους αξιωματούχους, που επικαλείται το Politico.
Και υπάρχουν ενδείξεις ότι η φόρμουλα είναι ήδη ελκυστική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ.
Η Stellantis δημιούργησε μια κοινοπραξία με την κινεζική Leapmotor για να ξεκινήσει τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο.
Η ισπανική EBRO-EV έχει συνεργαστεί με την Chery, την πέμπτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων στη Βαρκελώνη.
Αλλαγή πλεύσης Πολλοί, ωστόσο, θα εντοπίσουν μια ύψιστη ειρωνεία σε αυτή την αλλαγή τακτικής από τους Ευρωπαίους, σχολιάζει το Politico.
Πράγματι και για χρόνια, η ΕΕ διαμαρτυρόταν έντονα για τις απαιτήσεις του Πεκίνου στους ξένους επενδυτές στην Κίνα που θα πρέπει να σχηματίζουν κοινοπραξίες και να μοιράζονται την τεχνογνωσία τους.
Είναι αυτό που η ΕΕ συνήθιζε να καταγγέλλει ως «αναγκαστική μεταφορά τεχνολογίας».
Ο κόσμος έχει πλέον αλλάξει.
Ο φόβος δεν είναι πια ότι οι Κινέζοι θα κλέψουν την ευρωπαϊκή τεχνολογία, αλλά ότι η Ευρώπη μένει πίσω.