Τα υβριδικά οχήματα (HEV) είναι πλέον οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι στην κούρσα για τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο, αφήνοντας πιο πίσω τα αμιγώς ηλεκτρικά (EV).
Οι ψηλότερες τιμές στις οποίες πωλούνται τα ηλεκτρικά σε συνδυασμό με ελλείψεις στις υποδομές για τη φόρτισή τους, κάνουν περισσότερους αγοραστές που επιλέγουν πιο «πράσινες» τεχνολογίες να στρέφονται περισσότερο προς τα υβριδικά.
Βλέποντας μάλιστα τους καταναλωτές να αρχίζουν να πατάνε «φρένο» στις αγορές των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, πολλές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου στρέφονται ξανά σε επενδύσεις για την κατασκευή νέων υβριδικών και αφήνουν -προς το παρόν τουλάχιστον- πιο πίσω την εξέλιξη των EV για να μην χάσουν πωλήσεις από τον ανταγωνισμό.
Πλέον, εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά οχήματα σύμφωνα με στελέχη τους που μίλησαν στους Financial Times στη διάρκεια εκδήλωσης που αφορούσε το μέλλον της αυτοκίνησης.
Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον Μάρτιο του 2024 το μερίδιο στις πωλήσεις καινούργιων υβριδικών στην Ευρώπη έφτασε το 29%, ενώ αυτών των καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών ήταν 13%.
Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις υβριδικών αυξήθηκαν κατά 50% τους πρώτους δύο μήνες της χρονιάς, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυξήθηκαν κατά 13% το ίδιο διάστημα, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Edmunds την οποία επικαλείται το Business Insider και οι New York Times.
Η αυξανόμενη δημοτικότητα των υβριδικών οχημάτων έχει ωφελήσει εταιρείες όπως η Toyota οι οποίες παρά το γεγονός ότι στοιχημάτισαν πολλά σε ηλεκτρικά, συνέχισαν να επενδύουν τη γκάμα τους σε υβριδικά.
Κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθούν τώρα το παράδειγμα της Toyota, με τη General Motors να υπόσχεται να ξεκινήσει να πουλά ξανά υβριδικά στη Βόρεια Αμερική και τη Ford να καθυστερεί την εξέλιξη για το τελευταίο της ηλεκτρικό SU...