Οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων στη Ρωσία φαίνεται να έχουν κορυφωθεί καθώς η εγχώρια παραγωγή ανακάμπτει μετά τη φυγή των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με στοιχεία που κοινοποιήθηκαν στο πρακτορείο Reuters.
Ωστόσο εκφράζονται φόβοι ότι η πρόσφατη ανάπτυξη της αγοράς θα μπορούσε να φρενάρει καθώς το υψηλό κόστος εισαγωγής και τα επιτόκια αρχίζουν να δημιουργούν τα πρώτα προβλήματα.
Τα στοιχεία που παρουσιάζει το Reuters αποτελούν πρώιμες ενδείξεις ότι η αγορά αυτοκινήτου της Ρωσίας και ο ρόλος της Κίνας σε αυτήν, έχουν σταθεροποιηθεί μετά από σχεδόν δύο χρόνια αναταραχής που προκλήθηκε από τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Μόσχα και την ξαφνική έξοδο των δυτικών εταιρειών εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.
Πάντως, ο κλάδος, ο οποίος είδε σχεδόν 60% πτώση στις πωλήσεις το 2022, ενώ και η παραγωγή βυθίστηκε σε μετασοβιετικό χαμηλό ρεκόρ, απέχει ακόμα πολύ από τα προ της εισβολής επίπεδα.
Οι πωλήσεις και η παραγωγή το 2023 πρόκειται να είναι από τις χαμηλότερες των τελευταίων 10 χρόνων.
Κινεζική… εισβολή Πριν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, τα κινεζικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 10% της ρωσικής αγοράς.
Τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, το μερίδιο των κινεζικών εμπορικών σημάτων στις πωλήσεις έχει εκτιναχθεί στο 56%, όπως έδειξαν στοιχεία από το αναλυτικό πρακτορείο Autostat και την συνεργαζόμενη εταιρεία συμβούλων PPK.
Αυτό το ποσοστό έχει πλέον σταθεροποιηθεί, με τις κινεζικές μάρκες να πωλούν περίπου 60.000 οχήματα κάθε μήνα από τον Αύγουστο, που αντιστοιχεί σε μερίδιο 53% τον Σεπτέμβριο.
Οι πωλήσεις περιλαμβάνουν εισαγόμενα οχήματα και οχήματα που κατασκευάζονται στη Ρωσία.
Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Haval, η Chery και η Geely κεφαλαιοποιούν την αποχώρηση δυτικών παικτών που κυριαρχούσαν στην αγορά πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, δείχνοντας την αυξανόμενη εξάρτηση της Μόσχας από το Πεκίνο και τους αυξανόμενους οικονομικούς δεσμούς με την Κίνα καθώς η Δύση απομακρύνεται οικονομικά από τη Ρωσία λόγω του π...