Η ιταλική κυβέρνηση φέρεται να επεξεργάζεται σχέδιο επιδοτήσεων για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα το οποίο θα ακολουθήσει το γαλλικό μοντέλο, δηλαδή θα λαμβάνει υπόψη παραμέτρους όπως οι διαδικασίες παραγωγής, μεταφοράς και διανομής ώστε να καθορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενός αυτοκινήτου, νομοθεσία που σε ό,τι αφορά τους Γάλλους, σχεδιάστηκε ώστε να λειτουργεί αποτρεπτικά για την αγορά ενός EV που κατασκευάστηκε στην Κίνα.
Αν και σε ό,τι αφορά την ιταλική πλευρά δεν έχουν γίνει ακόμα επίσημες ανακοινώσεις, πηγές προσκείμενες στο ζήτημα χαρακτηρίζουν το νέο γαλλικό πλαίσιο για τις επιδοτήσεις «λογικό» και μια «επιλογή» που εξετάζεται σοβαρά από την ιταλική ηγεσία ώστε να προστατευτεί η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία από τις κινεζικές πιέσεις.
Μέχρι να δημοσιοποιηθούν οι ιταλικές προθέσεις, αξίζει να σημειωθεί ότι το γαλλικό σχέδιο επιδοτήσεων EV περιλαμβάνει ορισμένα προσεκτικά σχεδιασμένα κριτήρια επιλεξιμότητας τα οποία συνυπολογίζουν παραμέτρους όπως για παράδειγμα, το ενεργειακό μείγμα που καταναλώνει το εργοστάσιο που κατασκεύασε το υπό εξέταση EV αλλά και την κατανάλωση ενέργειας που δαπανήθηκε από τον τρόπο μεταφοράς του.
Να τονιστεί ότι η πλειονότητα των κινεζικών εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων τροφοδοτείται από ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ορυκτά καύσιμα ενώ οι μετακινήσεις πραγματοποιούνται με πλοία.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η γαλλική λίστα των επιλέξιμων για επιδότηση σύμφωνα με τα νέα κριτήρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα δημοσιοποιηθεί τον προσεχή Δεκέμβριο.
Παρόλο που οι κανόνες ανταγωνισμού στην ΕΕ, αποτρέπουν τις τοπικές κυβερνήσεις να ευνοούν τις βιομηχανίες τους και τις εταιρείες τους, οι Γάλλοι ισχυρίζονται ότι το παραπάνω σχέδιο επιδοτήσεων συμμορφώνεται απολύτως με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου με δεδομένο ότι οι εξαιρέσεις επιτρέπονται όταν υπεισέρχονται περιβαλλοντικοί παράγοντες και παράγοντες που έχουν να κάνουν με την δημόσια υγεία.
Σε ό,τι αφορά το ιταλικό αντίστοιχο σχέδιο, η απόφαση πρόκειται να ληφθεί έ...