ΕΕ: Ευνοϊκοί για την Κίνα οι δασμοί μεταξύ Ε.Ε και Βρετανίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Ημερομηνία:
2/10/2023, 19:32 - Εμφανίσεις: 49
Ηδιείσδυση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην ευρωπαϊκή αγορά φαίνεται να αλλάζει το τοπίο αναφορικά με τις συμφωνίες ΕΕ και Μεγ.
Βρετανίας σε ότι αφορά την επιβολή δασμών στα EV με τον καθ΄ύλην αρμόδιο επίτροπο της ΕΕ, Valdis Dombrovskis να αφήνει να εννοηθεί ότι η παραπάνω συνθήκη θα βαρύνει σημαντικά στην σχετική απόφαση.
«Ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να αποφύγουμε τους δασμούς.
Αν η EE και η Μεγάλη Βρετανία αλληλοεπιβάλουν δασμούς δεν πρόκειται να ωφελήσουν την βιομηχανία μας.
Αν τελικά ευνοήσουν κάποιον αυτή θα είναι η Κίνα» ανέφερε επί του θέματος ο V.
Dombrovskis, επίτροπος εμπορίου της ΕΕ σε συνέντευξη που έδωσε στην γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Όπως προκύπτει από τα τρέχοντα δεδομένα της σχετικής συμφωνίας ανάμεσα σε Μεγ.
Βρετανία και EE, προβλέπεται η επιβολή δασμών 10% στα ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα διασχίζουν την Μάγχη (είτε αρχίζουν από την μία πλευρά είτε από την άλλη) αν το 45% της αξίας του δεν διαφαίνεται από εξαρτήματα «made in UK» ή «made in Europe», αντίστοιχα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αντιταχθεί εξαρχής στον συγκεκριμένο σχεδιασμό, ζητώντας αναβολή της εφαρμογής του με δεδομένο και ότι αφορά οχήματα ηλεκτρικής τεχνολογίας όπου το ακριβότερο «εξάρτημα» είναι η μπαταρία εκπροσωπώντας περίπου το 40% της συνολικής αξίας ενός EV, και η οποία τυγχάνει στο 99% των περιπτώσεων να προέρχεται από την Ασία είτε Κίνα είτε Ασία ελλείψει –προς το παρόν τουλάχιστον- ευρωπαϊκής παραγωγής που να θα μπορούσε να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες.
Με τα παραπάνω δεδομένα, κατά τις εκτιμήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, η επιβολή των δασμών θα έχει κόστος ύψους 4,3 δισεκατομμυρίων ευρώ το οποίο τελικά θα καταστήσει τα ηλεκτροκίνητα ακριβότερα στοιχείο που εκτός από τον αυτονόητο αντίκτυπο στις πωλήσεις τους, θα εξασφαλίσει και ένα επιπλέον πλεονέκτημα στους κινέζους κατασκευαστές, ανοίγοντας ακόμα περισσότερο την ψαλίδα υπέρ τους κάτι το οποίο, ομολογουμένως είναι το τελευταίο που θα επιθυμούσε η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία όσο και η ΕΕ που έχει εγκ...