Η τάση προς την ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένη κρίνοντας από την προϊοντική γενναιοδωρία των κατασκευαστών προς την συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Το ίδιο δεδομένη είναι ωστόσο η κοινή αντίληψη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν μόνο μία από τις όψεις ενός σύνθετου προβλήματος και στόχου που συνοψίζεται ως καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής από την πλευρά της αυτοκίνησης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη πάρει υπόψη ότι δεν αρκεί μόνο η εξέλιξη αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων και η κατασκευή τους, καθώς αν αυτά παράγονται με μη κλιματικά ουδέτερους όρους και ανεξέλεγκτη χρήση πόρων, τα οφέλη για το περιβάλλον είναι ελάχιστα εξ ου και έχουν ήδη αναλάβει αρκετές πρωτοβουλίες με σκοπό να αναθεωρήσουν συνολικά τον τρόπο παραγωγής των αυτοκινήτων αλλά και των υλικών από τα οποία αυτά αποτελούνται.
Στην εξίσωση μιας κλιματικά ουδέτερης ηλεκτροκίνησης υπεισέρχεται και ο παράγοντας φόρτιση καθώς όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ακόμα και αν στο όχι και τόσο ιδεατό και μακρινό μέλλον οδηγούμε όλοι ηλεκτροκίνητα που έχουν κατασκευαστεί με τους πλέον αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους, αξιοποιώντας ως επί το πλείστον ανακυκλωμένες πρώτες ύλες και σε εργοστάσια που έχουν κερδίσει την «πράσινη» ταυτότητα βιώσιμης παραγωγής», όταν έρχεται η ώρα της φόρτισης, αυτή συντελείται με ενέργεια που έχει παραχθεί μέσω ορυκτών καυσίμων, επί της ουσίας το όφελος για το περιβάλλον θα είναι ελάχιστο.
Όπως το ίδιο εύκολα θα μπορούσε να υποθέσει κανείς η παραγωγή ενέργειας δεν εμπίπτει στην ευθύνη των κατασκευαστών αυτοκινήτου, έξω από τα στενά όρια των εργοστασίων τους αν και ήδη πολλοί έχουν ξεκινήσει να ξεκινήσει να δραστηριοποιούνται και στον συγκεκριμένο τομέα –τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους σταθμούς φόρτισης, αναμενόμενα δεν πρόκειται για την ολιστική λύση που απαιτείται.
Εκτός από τις περιβαλλοντικές ανησυχίες, αυτό που ίσως αξίζει να συμμεριστεί κανείς καθώς οδεύουμε –όσο και στοχεύουμε- προς την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης είναι ότι οι απαιτήσεις από το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας εφόσον αυτό ...