Ο σημαντικός ρόλος των συστημάτων ανάκτησης ενέργειας στα EV Ημερομηνία:
26/7/2023, 21:56 - Εμφανίσεις: 41
Tα συστήματα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση έκαναν την εμφάνισή τους αρχικά στις τάξεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και στην F1 ως KERS (Kinetic Energy Recovery System), για να περάσουν γρήγορα, όπως συνηθίζεται, στα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής συνεισφέροντας στο ενεργειακό ισοζύγιο.
Αν και τα εν λόγω συστήματα εφοδιάζουν και ορισμένα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως για παράδειγμα μοντέλα της Volvo, αποτελούν τον κανόνα σε αυτοκίνητα υβριδικής και ηλεκτρικής τεχνολογίας.
Το σκεπτικό των εν λόγω συστημάτων είναι να συλλέγουν την ενέργεια που παράγεται από τη χρήση των φρένων και να την αποθηκεύουν στις μπαταρίες, που με τη σειρά τους αναλαμβάνουν να την αναδιοχετεύσουν για την τροφοδοσία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων ενός αυτοκινήτου ή για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Έτσι η κινητική ενέργεια που σε ένα πλήρως συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πήγαινε ουσιαστικά χαμένη, στα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με συστήματα ανάκτησης αξιοποιείται υποστηρίζοντας τη λειτουργία συστημάτων όπως π.χ.
τα φωτιστικά σώμα[1]τα ή το ραδιόφωνο ή/και συμβάλλοντας στη φόρτιση της μπαταρίας, αυξάνοντας τη συνολική αυτονομία ενός ηλεκτροκίνητου ή υβριδικής τεχνολογίας αυτοκινήτου.
Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται για τη συλλογή και την αποθήκευση της ενέργειας είναι αρκετά πολύπλοκη, ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν φροντίσει σε πολλές περιπτώσεις ώστε ο τελικός αποδέκτης της, ο οδηγός, να μην αντιλαμβάνεται καν την παρουσία της.
Βέβαια θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στην περίπτωση που κάποιος έχει συνηθίσει στη λειτουργία των φρένων ενός πλήρους συμβατικού αυτοκινήτου και μεταβεί σε ένα με κάποιου είδους ηλεκτρική τεχνολογία θα αντιληφθεί τη διαφορά, ωστόσο το πιθανότερο είναι αυτή να εκληφθεί ως μέρος του πλήθους των μικρών ή και ενίοτε μεγάλων ιδιαιτεροτήτων (όπως π.χ.
η αμεσότητα στην απόδοση ροπής) που συνοδεύουν τα ηλεκτρικής τεχνολογίας οχήματα και χωρίς να υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά στη λειτουργία των φρένω...