Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης: Πρεμιέρα στις 27 Ιουλίου με τα «12 Μαδριγάλια» Ημερομηνία:
24/7/2021, 10:07 - Εμφανίσεις: 125
Με τα «12 Μαδριγάλια» του Μιχάλη Τρανουδάκη, σε ποίηση άγνωστου κύπριου του 16ου αιώνα ανοίγει στις 27 Ιουλίου, το πρόγραμμα του, το Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης, στη Σύρο.
Ο κύκλος τραγουδιών, που παρουσιάζει και φιλολογικό ενδιαφέρον εξαιτίας της διαχρονικής ποιητικής δύναμης των κειμένων, θα παρουσιαστεί σε πρώτη εκτέλεση στην Αυλή του Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων.
Ο Μιχάλης Τρανουδάκης συνθέτει τον Κύκλο Τραγουδιών.
Αποτελεί δώδεκα ερωτικά τραγούδια σε μια γλώσσα που έρχεται από πολύ παλιά και τραγουδιέται σαν καινούργια.
Ο συνθέτης εμπνεύστηκε το έργο στη μορφή ντούο για αντρική φωνή και κιθάρα, στο στυλ των αναγεννησιακών τραγουδιών.
Την προσαρμογή του έργου ανέλαβε για την κιθάρα (όργανο ιδιόμορφο που δυσκολεύει τους μη κιθαριστές συνθέτες) ο γνωστός (και από το κιθαριστικό σύνολο Guitarte) Νίκος Χατζηελευθερίου.
Αποτελεί μια σπουδή στο στυλ της Αναγέννησης, στο ιδίωμα της ελληνικής γλώσσας και τη συνέχεια της, ενώ παράλληλα θεωρείται ένα σπουδαίο γεγονός για το κιθαριστικό ρεπερτόριο.
Ο συνθέτης (Μ.
Τρανουδάκης) έδωσε στο έργο εν τη γενέσει του, τον χαρακτήρα του χειροποίητου σε στενή συνεργασία με τον κιθαριστή Νίκο Χατζηελευθερίου και τον ερμηνευτή Δημήτρη Βουτσά.
Το μουσικό έργο θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο (2021) σε cd από τις εκδόσεις Άπαρσις.
Τα 156 ποιήματα της συλλογής που ανακάλυψε η Θέμις Σιαπκαρά – Πιτσιλίδου στην Μαρκιανή Βιβλιοθήκη της Βενετίας και εξέδωσε το 1952 είναι μέρος μιας μεγαλύτερης συλλογής χειρογράφων η οποία έχει, ως φαίνεται, χαθεί και η οποία συντέθηκε ανάμεσα στα 1546 και 1570, σχεδόν με σιγουριά από έναν ποιητή, όπως δείχνει η μελέτη του ύφους και της γλώσσας.
Ορισμένα από τα ποιήματα έχουν ταυτοποιηθεί ως μεταφράσεις ιταλικών προτύπων, ποιητών όπως του Πετράρχη, του Serafino, του Bembo, του Ariosto κ.ά.
Τα δώδεκα ποιήματα του κύκλου «Κυπριακά Μαδριγάλια» είναι μελοποιημένα σε ύφος που προσπαθεί να αναμίξει στοιχεία παρμένα τόσο από την ευρωπαϊκή Αναγέννηση όσο και από τα ελληνικά λαϊκά ιδιώματα και το σύγχρονο «έντεχνο» ...