Η ηλεκτροκίνηση δεν εξελίσσεται όπως είχε σχεδιαστεί για την Ευρώπη - Τι σημαίνει αυτό για την Ελλάδα Ημερομηνία:
Σήμερα 21/12/2025, 21:16 - Εμφανίσεις: 9
Για πρώτη φορά η Ευρώπη παραδέχεται, έστω έμμεσα, ότι η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση δεν εξελίσσεται όπως είχε σχεδιαστεί.
Η απόφαση της Κομισιόν να δώσει μεγαλύτερη ευελιξία στους στόχους εκπομπών CO₂ για τα αυτοκίνητα και να απλώσει χρονικά τις υποχρεώσεις των κατασκευαστών για την περίοδο 2025–2027 δεν είναι μια τεχνική προσαρμογή.
Είναι ένα σαφές μήνυμα βιομηχανικής πολιτικής, καθώς το κόστος της μετάβασης ξεκινά να βαραίνει περισσότερο από ό,τι είχε υπολογιστεί.
Το timing δεν είναι τυχαίο.
Μετά από μια δεκαετία σταθερής ανόδου, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη δείχνουν ίχνη κόπωσης.
Σύμφωνα με την ACEA, το μερίδιο των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις νέες ταξινομήσεις υποχώρησε το 2024 κάτω από το 14%, από σχεδόν 15% έναν χρόνο πιο νωρίς.
Σε μεγάλες αγορές, όπως η Γερμανία, οι πωλήσεις κατέγραψαν διψήφιες μειώσεις έπειτα από την απόσυρση κρατικών επιδοτήσεων.
Για πρώτη φορά από το 2020, η καμπύλη δεν είναι απλώς επίπεδη – γέρνει προς τα κάτω.
Το κόστος παραμένει το κλειδί Η επιβράδυνση δεν οφείλεται μόνο στην ψυχολογία των καταναλωτών.
Οφείλεται και στην αριθμητική.
Παρά τη μείωση του κόστους των μπαταριών διεθνώς, στην ευρωπαϊκή αγορά η διαφορά τιμής μεταξύ ενός ηλεκτρικού και ενός αντίστοιχου συμβατικού οχήματος εξακολουθεί να κυμαίνεται, κατά μέσο όρο, μεταξύ 8.000 και 12.000 ευρώ.
Για μεγάλο μέρος των νοικοκυριών, η εξίσωση δεν βγαίνει, ειδικά σε περιβάλλον υψηλών επιτοκίων και περιορισμένης αγοραστικής δύναμης.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Επισήμως, η Ε.Ε. επιμένει στον στόχο μηδενικών εκπομπών για τα νέα αυτοκίνητα μετά το 2035.
Στην πράξη, όμως, η χαλάρωση των ενδιάμεσων στόχων στέλνει σήμα στην αγορά ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο θα μπορούσε να προσαρμόζεται όταν οι πιέσεις αυξάνονται.
Και αυτό έχει άμεσες συνέπειες στις επενδυτικές αποφάσεις.
Θολό σήμα για επενδύσεις δεκαετίας Η πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απαιτεί τεράστια κεφάλαια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κομισιόν και μεγάλων ομίλων, η ευρ...