Πώς o προσωπικός σας αγοραστής επιλέγει δώρα για εσάς Ημερομηνία:
13/12/2025, 23:52 - Εμφανίσεις: 12
Κάποτε, οι χριστουγεννιάτικες αγορές απαιτούσαν κουραστικές βόλτες σε πολυσύχναστα καταστήματα ή ατελείωτο σερφάρισμα σε e-shops.
Σήμερα, όμως, ένας ψηφιακός σύμμαχος αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού: η τεχνητή νοημοσύνη.
Από εξατομικευμένες προτάσεις μέχρι αυτόματες αγορές, τα chatbots διαμορφώνουν μια νέα, πιο γρήγορη και πιο στοχευμένη καταναλωτική εμπειρία.
Ταυτόχρονα όμως διαμορφώνουν και τις στρατηγικές των λιανεμπόρων – με νικητές, χαμένους και απίθανες ανατροπές.
Τεχνητή νοημοσύνη και οι προσωπικοί βοηθοί Οι καταναλωτές σε ανεπτυγμένες χώρες φαίνεται να αγκαλιάζουν μαζικά την τεχνητή νοημοσύνη για τις αγορές τους.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Όπως τονίζει ρεπορτάζ του Economist, έρευνα του Shopify δείχνει πως σχεδόν τα δύο τρίτα των αγοραστών σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν ένα chatbot για τη διαδικασία των Χριστουγεννιάτικων αγορών. Στους νεότερους, τα ποσοστά εκτοξεύονται.
Η λογική είναι απλή: γράφεις τι θέλεις, το bot σου φτιάχνει shortlist, συγκρίνει τιμές και πολλές φορές ολοκληρώνει και τη συναλλαγή.
Όπως προκύπτει από τη McKinsey, μέχρι το 2030, το AI-assisted commerce θα μπορούσε να φτάσει τα 3 έως 5 τρισ.
δολάρια παγκοσμίως.
Οι τεχνολογικοί γίγαντες ρίχνονται στη μάχη OpenAI, Google και Shopify βλέπουν μια χρυσή ευκαιρία.document.addEventListener("DOMContentLoaded", function () {lazym2();}); Η OpenAI έχει ήδη συνεργασίες με Etsy και Shopify, επιτρέποντας πώληση προϊόντων μέσα από το ChatGPT.
Η Google εξελίσσει το “agentic commerce”, με AI που τηλεφωνεί σε καταστήματα, ελέγχει διαθεσιμότητα, εντοπίζει προσφορές και κάνει αυτομάτως αγορές.
Όμως οι λιανέμποροι δεν αποδέχονται παθητικά την χρήση των chatbots από τους πελάτες τους.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); Amazon vs.
AI: η μεγάλη σύγκρουση Όπως τονίζει ο Economist, η Amazon έχει μπλοκάρει τη συλλογή δεδομένων από chatbots τρίτων και έχει στραφεί στα δικαστήρια εναντίον startup που, σύμφωνα με την εταιρεία, «παρίστανε τον άνθρω...