Χρεώθηκε ο λογαριασμός του κινητού σας με τη ΛΗΨΗ γραπτών μηνυμάτων SMS;
Ημερομηνία:
15/11/2010, 12:29 - Εμφανίσεις: 303

Η αυξανόμενη χÏήση των επονομαζόμενων υπηÏεσιών πολυμεσικής πληÏοφόÏησης απαιτεί την καλÏτεÏη εξοικείωση των συνδÏομητών κινητής τηλεφωνίας, καθώς Îχουν Îνα χαÏακτηÏιστικό που δεν το Îχουμε συνηθίσει: χÏεώνονται μÎσω του λογαÏÎ¹Î±ÏƒÎ¼Î¿Ï Ï„Î¿Ï… ÎºÎ¹Î½Î·Ï„Î¿Ï Î¼Î±Ï‚, όχι με την αποστολή αλλά με την λήψη SMS.
Ως υπηÏεσίες πολυμεσικής πληÏοφοÏικής (ΥΠΠ) οÏίζονται οι υπηÏεσίες ηλεκτÏονικών επικοινωνιών που αφοÏοÏν τη μετάδοση πληÏοφοÏίας ή και πεÏιεχομÎνου σε δίκτυα ηλεκτÏονικών επικοινωνιών, των οποίων η τιμολόγηση Ï€Ïαγματοποιείται μÎσω της χÏÎωσης των κλήσεων Ï€Ïος αÏιθμοδοτικοÏÏ‚ πόÏους του Î•Î¸Î½Î¹ÎºÎ¿Ï Î£Ï‡ÎµÎ´Î¯Î¿Ï… ΑÏιθμοδότησης, ιδίως των σειÏών 901, 909, 14, 190−195 και 54. Οι υπηÏεσίες αυτÎÏ‚ πεÏιλαμβάνουν τις υπηÏεσίες τηλεηχοπληÏοφόÏησης (Audiotext), τις υπηÏεσίες οπτικής τηλεπληÏοφόÏησης (Videotext), τις υπηÏεσίες σÏντομων μηνυμάτων (SMS) Ï€ÏοστιθÎμενης αξίας και τις υπηÏεσίες πολυμεσικών μηνυμάτων (MMS) Ï€ÏοστιθÎμενης αξίας. Η παÏοχή ΥΠΠδÏναται να Ï€Ïαγματοποιείται και μÎσω του ΔιαδικτÏου.
Î Ïόκειται για υπηÏεσίες πεÏιεχομÎνου που παÏÎχονται από Ï„Ïίτους (όχι την εταιÏεία κινητής τηλεφωνίας), με την άδεια της αÏμόδιας εθνικής Ïυθμιστικής ΑÏχής (ΕΕΤΤ), οι οποίοι Îχουν και την αποκλειστική ευθÏνη για το πεÏιεχόμενο αλλά και τον Ï„Ïόπο που το παÏÎχουν.
Συνήθως, εγγÏάφονται συνδÏομητÎÏ‚ μÎσω των ιστοσελίδων των εταιÏειών: ο υποψήφιος συνδοÏμητής εισάγει τον αÏιθμό του ÎºÎ¹Î½Î·Ï„Î¿Ï Ï€Î¿Ï… θα λαμβάνει το πεÏιεχόμενο, αÏιθμός στον οποίο λαμβάνει στη συνÎχεια Îναν κωδικό PIN. O χÏήστης επιστÏÎφει στην ιστοσελίδα, δίνει το PIN και Îτσι ολοκληÏώνεται η εγγÏαφή του στην υπηÏεσία. Έτσι, μποÏεί να λαμβάνει μικÏÎÏ‚ αγγελίες, ringtone, wallpaper και άλλο πεÏιεχόμενο στο κινητό του.
Πάντως, σÏμφωνα με το ισχÏον θεσμικό πλαίσιο, οι εταιÏείες που παÏÎχουν με αυτόν τον Ï„Ïόπο πεÏιεχόμενο οφείλουν να ενημεÏώνουν χωÏίς χÏÎωση τους συνδÏομητÎÏ‚ μÎσω SMS αναφοÏικά με:
* Την υπηÏεσία που Îχουν εγγÏαφεί οι συνδÏομητÎÏ‚
* Την τιμολόγηση ανά μήνυμα και το συνολικό αÏιθμό μηνυμάτων που απαιτοÏνται για την παÏοχή της υπηÏεσίας
* Το κόστος ανά SMS και το συνολικό μÎγιστο κόστος της υπηÏεσίας
* ΠληÏοφοÏίες αναφοÏικά με το μηχανισμό διαγÏαφής
* Στοιχεία επικοινωνίας με την εταιÏεία (τηλÎφωνο εξυπηÏÎτησης)
* ΠληÏοφόÏηση ότι η εκάστοτε υπηÏεσία παÏÎχεται αποκλειστικά σε ενήλικες, εφόσον κάτι Ï„Îτοιο ισχÏει.
Πάντως, θα Ï€ÏÎπει να διευκÏινιστεί ότι δεν Ï€Ïόκειται για απάτες -δεν Ï€ÏÎπει όμως να αποκλείεται ότι παÏαβιάζονται οι κανόνες της παÏοχής των υπηÏεσιών αυτών, όπως αυτοί πεÏιγÏάφονται στον σχετικό κώδικα δεοντολογίας. Έχει παÏατηÏηθεί ότι πολλοί είναι οι συνδÏομητÎÏ‚ κινητής τηλεφωνίας που εγγÏάφονται σε Ï„Îτοιες υπηÏεσίες χωÏίς να κατανοοÏν πλήÏως τους κανόνες χÏήσης ή πόσο μάλλον, τον Ï„Ïόπο χÏÎωσης. ΕπιπλÎον, δεν είναι ασυνήθιστο να εγγÏάφονται σε Ï„Îτοιες υπηÏεσίες παιδιά χωÏίς την σÏμφωνη γνώμη των γονιών τους, το κινητό των οποίων επÎλεξαν για την εγγÏαφή τους.
Η εταιÏεία που παÏÎχει τις υπηÏεσίες πολυμεσικής πληÏοφόÏησης και η εταιÏεία κινητής τηλεφωνίας υποχÏεοÏνται να εξετάζουν τις καταγγελίες καταναλωτών. Επίσης, οι τελικοί χÏήστες μποÏοÏν να ζητήσουν από την εταιÏεία κινητής τηλεφωνίας, εφόσον είναι τεχνικά εφικτό, την φÏαγή των υπηÏεσιών αυτών -τα εμπλεκόμενα δίκτυα είναι υποχÏεωμÎνα να ικανοποιήσουν το αίτημα (ακόμα και να απαντήσουν γÏαπτώς εντός 20 ημεÏών στον συνδÏομητή). Εφόσον, μετά την ÎγγÏαφη απάντηση του παÏόχου στην καταγγελία του καταναλωτή δεν διευθετηθεί η διαφοÏά Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Ï„Ï‰Î½ δÏο μεÏών, ο καταγγÎλλαν μποÏεί να απευθυνθεί στην ΕΕΤΤ για να επιληφθεί του θÎματος με βάση τις αÏμοδιότητÎÏ‚ της. Πάντως, η επίλυση οικονομικών διαφοÏών Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï ÎºÎ±Ï„Î±Î½Î±Î»Ï‰Ï„ÏŽÎ½ και εταιÏειών (αμφισβήτηση λογαÏιασμών, επιστÏοφή χÏημάτων) επιλÏεται εξώδικα από τον ΣυνήγοÏο του Καταναλωτή. Για θÎματα αποζημιώσεων αÏμόδια είναι τα Πολιτικά ΔικαστήÏια.
Το θÎμα εγείÏει η Cosmote στο πλαίσιο της πολιτικής τακτικής ενημÎÏωσης των συνδÏομητών της. Επισημαίνει δε στους πελάτες της, εφόσον επιθυμοÏν να κάνουν χÏήση των ΥπηÏεσιών Î Î , ότι Ï€Ïιν εισαγάγουν τον αÏιθμό του ÎºÎ¹Î½Î·Ï„Î¿Ï Ï„Î¿Ï…Ï‚ στις ιστοσελίδες των παÏόχων Ï€ÏÎπει:
* να ενημεÏώνονται εκ των Ï€ÏοτÎÏων και με ακÏίβεια για τις χÏεώσεις της χÏήσης αυτών των υπηÏεσιών
* να διαβάζουν με Ï€Ïοσοχή τους ÏŒÏους χÏήσης των υπηÏεσιών και να μην τις χÏησιμοποιοÏν εάν δεν κατανοοÏν ή/και δεν αποδÎχονται πλήÏως τους ÏŒÏους χÏήσης
* να ελÎγχουν συστηματικά τους λογαÏιασμοÏÏ‚ τους ώστε να παÏακολουθοÏν το Ïψος τυχόν χÏεώσεών τους από συνδÏομητικÎÏ‚ ΥΠΠ.
Συστήνει δε στους συνδÏομητÎÏ‚ της να απευθÏνονται στο Τμήμα ΕξυπηÏÎτησης Πελατών της (τηλ. 1212) για κάθε σχετικό Ï€Ïόβλημα και διαγÏαφής τους από συνδÏομητικÎÏ‚ υπηÏεσίες ΥΠΠ.
Πηγή: in.gr
|
|
|