Από τον ΔημήτÏη ΣταμοÏλη στο ΠΡΙÎΌλα τα βλÎμματα Îχουν στÏαφεί στην «πÎτσινη» επιχοÏήγηση των 20 εκατ. από την κυβÎÏνηση της ÎΔ στα ΜΜΕ, με Ï€Ïοκλητικά αδιαφανείς διαδικασίες Ï…Ï€ÎÏ Ï†Î¯Î»Ï‰Î½ και γνωστών. Αυτή αποτελεί, όμως, μόνο μία από τις πολλÎÏ‚ ενισχÏσεις κÏάτους και κυβεÏνήσεων, καθώς και Ï„Ïαπεζών-επιχειÏήσεων, Ï…Ï€ÎÏ Î±ÏƒÏ„Î¹ÎºÏŽÎ½ ΜΜΕ, τα οποία Îχουν Îνα Ï€ÏωταÏχικό Ï€Ïόβλημα: αποτελοÏν ιδιοκτησία μιας χοÏφτας οικογενειών μεγαλοκαπιταλιστών.
Η πεÏιβόητη λίστα Î Îτσα με τα 1.232 μÎσα ενημÎÏωσης που συμμετείχαν στη «λεία» των 20 εκατ. ευÏÏŽ για την καμπάνια του κοÏÎ¿Î½Î¿ÏŠÎ¿Ï ÏƒÎ®ÎºÏ‰ÏƒÎµ την επιφανειακή… Ï€Îτσα του κυÏίαÏχου συστήματος ενημÎÏωσης και (παÏα)πληÏοφόÏησης και αποκάλυψε τη βαθιά σχÎση εξάÏτησης και διαπλοκής που υπάÏχει ανάμεσα στην πολιτική και οικονομική εξουσία και το μιντιακό σÏστημα στον σÏγχÏονο καπιταλισμό.
Πολλά αντιπολιτευτικά και φιλικά Ï€Ïος τον ΣΥΡΙΖΑ ιστολόγια, διάφοÏα αποκλεισμÎνα από την εν λόγω μοιÏασιά ΜΜΕ, αλλά ακόμα και… ωφελημÎνοι εκδότες και καναλάÏχες, ενεπλάκησαν σε μια σκληÏή αντιπαÏάθεση για το ποιος και από πότε Îχει «μπουκώσει» με πιο πολλά χÏήματα από τον κÏατικό κοÏβανά. Η «πÎτσινη» ιλαÏοτÏαγωδία Îδειξε ότι «λεφτά υπάÏχουν», όχι βÎβαια για μισθοÏÏ‚, συντάξεις ή δημόσια υγεία, αλλά για να «λαδώνονται» φιλοκυβεÏνητικά ΜΜΕ, ανÏπαÏκτες ιστοσελίδες, απατεώνες εκδοτίσκοι, σελίδες που είναι Ï€Ïος πώληση ή Îχουν ÎδÏα στις… ΗΠΑ. ΜετÎδιδαν την καμπάνια ακόμα και θÏησκευτικÎÏ‚ ιστοσελίδες που επÎμεναν ότι «η θεία κοινωνία δεν κολλάει». Î ÏŽÏ‚ αλλιώς να γεμίσει μια λίστα με πάνω από χίλια… μαγαζιά!
Το μεγάλο σκάνδαλο, ωστόσο, δεν είναι το ποιοι «τα πήÏαν» και ποιοι «κόπηκαν». Αλλά ότι και η νυν κυβÎÏνηση της ÎΔ και η Ï€ÏοηγοÏμενη του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και οι μεγάλες διαφημιζόμενες εταιÏείες (Ï„Ïάπεζες, τηλεπικοινωνίες, αλυσίδες εμποÏίου και Ï„Ïοφίμων κ.ο.κ.) χειÏαγωγοÏν και ελÎγχουν τα μίντια, κατευθÏνουν και επιβάλλουν την ενημÎÏωση, κόβουν και λογοκÏίνουν ειδήσεις και γεγονότα με τη δÏναμη του… παÏά τους.
Το μεγάλο σκάνδαλο της ιδιοκτησίας
ΜÎσα στην πανδημία, η κυβÎÏνηση φÏόντισε ιδιαίτεÏα τα αφεντικά των ΜΜΕ και το «ενδιαφÎÏον» αποδείχτηκε αμοιβαίο, Î±Ï†Î¿Ï ÎºÎ±Î½Î¬Î»Î¹Î± και μεγάλες ιστοσελίδες Ï€ÏοσÎφεÏαν τα μÎγιστα στην κυβεÏνητική Ï€Ïοπαγάνδα και εμπÎδωση της υποταγής και χειÏαγώγησης. Δεν ήταν μόνο τα πεÏιβόητα 20 εκατ. ευÏÏŽ του «ΜÎνουμε Σπίτι», για τα οποία Îγινε μεγάλος ντόÏος, καθώς κάποιοι αποκλείστηκαν ή Ïίχτηκαν στη μοιÏασιά. Πιο συγκεκÏιμÎνα: Îξι καναλάÏχες εξαιÏÎθηκαν από υποχÏÎωση καταβολής της ετήσιας δόσης Ïψους 3,5 εκατ. ευÏÏŽ για τις άδειες (συνολικό όφελος 21 εκατ. ευÏÏŽ). Πλήθος ΜΜΕ μοιÏάστηκαν 32 εκατ. ευÏÏŽ της διαφημιστικής καμπάνιας του τουÏισμοÏ. Αλλά το μεγάλο φαγοπότι Îχει γίνει με τη διαφημιστική δαπάνη Ïψους 33 εκατ. ευÏÏŽ των τεσσάÏων συστημικών Ï„Ïαπεζών. Μεγάλοι Ï€ÏωταγωνιστÎÏ‚ τα συγκÏοτήματα Σκάι/ΚαθημεÏινή (ΑλαφοÏζος) 4,31 εκατ., ΑÎΤ1 (ΚυÏιακοÏ) 2,89 εκατ., Αlter Ego (ΜαÏινάκης) 2,14 εκατ., Î Ïώτο ΘÎμα/ÎÎο ΧÏήμα(ΚαÏαμήτσος) 2,18 εκατ., Alpha TV + Star (ΒαÏδινογιάννης) 2 + 1,54 εκατ., Real (Χατζηνικολάου) 1,1 εκατ., Dimera (Σαββίδης) 614.000 κ.α. Îα Ï€ÏοσθÎσουμε, δε, ότι ο Στ. Î Îτσας Ï€Ïοανήγγειλε την πλήÏη κατάÏγηση του Î•Î¹Î´Î¹ÎºÎ¿Ï Î¦ÏŒÏου 5% της τηλεόÏασης. Η κυβÎÏνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε μειώσει ήδη τον Ειδικό ΦόÏο από το 20% στο 5%, ως αντάλλαγμα για τις τηλεοπτικÎÏ‚ άδειες.
Τα ΜΜΕ συνολικά, κατά την πεÏίοδο της καÏαντίνας, αναβάθμισαν σημαντικά το Ïόλο τους ως ÏŒÏγανα του κυÏίαÏχου συστήματος σε πολιτικό και ιδεολογικό επίπεδο. Î ÏοÎβαλαν και στήÏιξαν σε απόλυτο βαθμό και σχεδόν αποκλειστικά κάθε κυβεÏνητικό μÎÏ„Ïο, Îστησαν «Ïμνους» για Μητσοτάκη, Κικίλια, ΤσιόδÏα και την κυβÎÏνηση συνολικά, αξιοποίησαν επιστήμονες Ï€ÏοσδεμÎνους στο άÏμα της επιχειÏηματικής-κυβεÏνητικής διαπλοκής. ΑντίστÏοφα, φίμωσαν κάθε διαφοÏετική κÏιτική στην πολιτική της κυβÎÏνησης απÎναντι στην πανδημία, την καταστολή των ΜΑΤ και των Ï€Ïοστίμων, Ï€Ïοσπάθησαν να λοιδοÏήσουν ακόμα και τον αγώνα των υγειονομικών στην Ï€Ïώτη του κιόλας εκδήλωση ή και να τον «εξαφανίσουν».
ΑκÏαία δείγματα ελÎγχου, χειÏαγώγησης και «υποκατάστασης» της ανεξάÏτητης δημοσιογÏαφικής εÏγασίας είχαμε στην ΕΡΤ που «εξαφάνισε» την κινητοποίηση της ΟΕÎΓΕ τον ΑπÏίλιο (στα ιδιωτικά κανάλια αυτό είναι νόμος φυσικά), το «κόψιμο» από κÏατικά και φιλοκυβεÏνητικά ΜΜΕ των ενοχλητικών φωνών από το χώÏο των νοσοκομειακών γιατÏών αλλά και των πανεπιστημιακών, το «φιÏμάνι» διοικητών νοσοκομείων –καθ’ υπαγόÏευση της κυβÎÏνησης– σε σωματεία και υγειονομικοÏÏ‚ να μην βγάζουν ειδήσεις και να μην κάνουν δηλώσεις, εάν δεν τις Îχουν Ï€ÏοεγκÏίνει.
Λίγους μήνες νωÏίτεÏα, είχαμε δει την απεÏγία στον ΟΤΕ να μÎνει στο σκοτάδι από τα κυÏίαÏχα ΜΜΕ (όπως και οι άλλοι αγώνες στις τηλεπικοινωνίες), καθώς ΟΤΕ και λοιπÎÏ‚ εταιÏείες του κλάδου αποτελοÏν βασικοÏÏ‚ χÏηματοδότες των μίντια. ΕπιπλÎον, παÏατηÏήθηκε το κυβεÏνών και άλλα κόμματα να «κόβουν» τους φωτοÏεπόÏÏ„ÎµÏ Î±Ï€ÏŒ Ï€Ïόσβαση σε γεγονότα και να στÎλνουν δικό τους «κομμÎνο και ÏαμμÎνο» φωτοειδησεογÏαφικό υλικό. ΚοÏυφαίο δείγμα, ωστόσο, υπήÏξε το fake ÏεποÏτάζ ÏƒÏ…Î½Ï‰ÏƒÏ„Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï ÏƒÏ„Î·Î½ παÏαλία Θεσσαλονίκης που μάλιστα… εξυμνήθηκε από τον υπουÏγό ΠΡΟΠΟ Μ. ΧÏυσοχοÎδη, αποκαλÏπτοντας ότι ο επιθυμητός Ïόλος των ΜΜΕ είναι να εξυπηÏετοÏν την κυβεÏνητική γÏαμμή! Όπως είπε, «η τηλεόÏαση μεγÎθυνε ελάχιστες μειοψηφίες στις παÏαλίες και στα άλση. Καλά Îκανε η τηλεόÏαση γιατί η πειθαÏχία Ï€ÏÎπει να είναι απόλυτη»!
Πηγή: greekmme.blogspot.com