Live εικόνα Αθήνας από το Αστεροσκοπείο Πεντέλης

Τοπικά νέφη
15.9 °C 77%
ΑΡΧΙΚΗ
pentelikonews.gr Media
Προσαρμοσμένη αναζήτηση Google
Διαβάστε τις ειδήσεις μας μέσω RSS Βρείτε μας στο Facebook Βρείτε μας στο Google Plus Ακολουθήστε μας στο Twitter Επισκεφθείτε το κανάλι μας στο YouTube

Ποιά media στηρίζουν οι τράπεζες- Πού έδωσαν τα περισσότερα
Ημερομηνία: 24/5/2020, 10:57 - Εμφανίσεις: 118

Από τον Î§. ΝΙΑΚΑΣ στο sofokleousin
Την ώρα που η κατανομή των 20 εκατ. ευρώ της ÎºÎ±Î¼Ï€Î¬Î½Î¹Î±Ï‚ “Μένουμε Σπίτι” Î³Î¯Î½ÎµÏ„αι αντικείμενο σφοδρών επικρίσεων και η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι â€œÎ±Î³Î¿ÏÎ¬Î¶ÎµÎ¹ υποστήριξη” μοιράζοντας επιλεκτικά στα ΜΜΕ κρατικό χρήμα Î¼Îµ πολιτικά-κομματικά κριτήρια, ερωτηματικά προκαλούν τα στοιχεία για τη διαφημιστική δαπάνη των τραπεζών.
Ξοδεύοντας κάθε χρόνο μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε προβολή-διαφήμιση, οι 4 συστημικές τράπεζες είναι οι Î¼ÎµÎ³Î±Î»ÏÏ„εροι “πελάτες” και βασικοί “αιμοδότες” των ελληνικών media. Οι  επιλογές τους – σε ποιούς θα δώσουν και πόσα – επηρεάζουν καθοριστικά τις δυνατότητες επιβίωσης και ανάπτυξης των επιχειρήσεων ΜΜΕ, Î´Î¹Î±Î¼Î¿ÏÏ†ÏŽÎ½Î¿Î½Ï„ας εν τέλει τους συσχετισμούς δυνάμεων στον κλάδο.
Η πρακτική που ακολουθείται δεν απέχει πολύ από αυτή που εφαρμόζει τώρα το κυβερνητικό επικοινωνιακό επιτελείο. Το οποίο Î¼Î¿Î¹ÏÎ¬Î¶ÎµÎ¹ κρατικό χρήμα â€“ μέσω διαφημιστικής εταιρείας που υποτίθεται ότι κάνει την κατανομή –όχι με τα κλασικά κριτήρια της διαφήμισης (εμβέλεια του ΜΜΕ, κυκλοφορία, επισκεψιμότητα κλπ), αλλά Î¼Îµ γνώμονα Ï„ην εξασφάλιση Ï…ποστήριξης στην κυβέρνηση ÎºÎ±Î¹ την οικονομικήστήριξη “φιλικών” media.Τα πράγματα δεν είναι βέβαια τόσο ξεκάθαρα και προφανή στις τράπεζες, αλλά ο ÏƒÏ„όχος παραμένει ίδιος. ÎŸÎ»ÎµÏ‚ οι τράπεζες ξοδεύουν μεγάλα ποσά όχι για να προβάλλουν προϊόντα και υπηρεσίες τους και να προσελκύσουν πελάτες, αλλά για να  έχουν ÎµÏ…νοϊκή “μεταχείριση” από media Ï€Î¿Ï… προσφέρονται να γίνουν Î¹Î¼Î¬Î½Ï„ες προώθησης απόψεων ÎºÎ±Î¹ επιδιώξεων Ï„ων τραπεζιτών.

 Î— κατανομή και οι “ποσοστώσεις”

Είναι φυσικό λοιπόν η μερίδα του λέοντος από τη διαφημιστική δαπάνη να πηγαίνει στα “συστημικά” μέσα, τα οποία στη διάρκεια της μεγάλης δημοσιονομικής και οικονομικής κρίσης τήρησαν “φιλομνημονιακή” στάση, ενώ στα κρίσιμα ζητήματα των ανακεφαλαιοποιήσεων, των κόκκινων δανείων, της προστασίας πρώτης κατοικίας κλπ εξέφρασαν τις απόψεις των τραπεζιτών.
Προκειμένου να τηρήσουν κάποιες ισορροπίες, οι τράπεζες αναγκάζονται βέβαια να μοιράσουν  “απρόθυμα” μικρό μέρος  των διαφημιστικών κονδυλίων τους σε “μη αρεστά” μέσα ενημέρωσης, που ακολουθούν ανεξάρτητη γραμμή και δεν ταυτίζονται με τις απόψεις τους.
Από τα 33,5 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) που διέθεσαν πέρυσι για διαφημιστική προβολή οι 4 συστημικές τράπεζες, Î¿ÏÏ„ε το 10% δεν πήγε σε ΜΜΕ που τηρούν κριτική ή επικριτική στάση ÎºÎ±Î¹ δεν ευθυγραμμίζονται  με τις απόψεις τους. Η ποσόστωση είναι χειρότερη και από αυτή που έχει επιβάλει το κυβερνητικό επικοινωνιακό επιτελείο στην καμπάνια “Μένουμε Σπίτι” για την αντιμετώπιση της πανδημίας κορονοϊού.

“Φιλικά και υποστηρικτικά” 

Τα στοιχεία για την κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης γνωστοποιήθηκαν πριν από δύο εβδοομάδες, στην κορύφωση της πανδημίας – και πέρασαν βέβαια απαρατήρητα, καθώς μάλιστα αγνοήθηκαν από τα “μεγάλα” ΜΜΕ.
Η πρώτη διαπίστωση είναι ότι τα ποσά δεν κατανέμονται ανάλογα με τα ποσοστά τηλεθέασης, τις πωλήσεις φύλλων, την επισκεψιμότητα  και τους άλλους δείκτες “εμβέλειας” κάθε μέσου. Υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις, που μπορούν να ερμηνευθούν διαφορετικά σε κάθε περίπτωση. Î“ενικός κανόνας: Ενισχύονται τα media που είναι “φιλικά και υποστηρικτικά” προς τις τράπεζες â€“  κατά κανόνα  ÎºÎ±Î¹ προς την κυβέρνηση â€“ και διατηρούν Ï€ÏÎ¿Ï„ιμησιακές σχέσεις Î¼Îµ το τραπεζικό κατεστημένο.
Τα μέσα ενημέρωσης που πήραν πέρυσι τραπεζική διαφήμιση είναι εκατοντάδες. Ομως η μερίδα του λέοντος πήγε σε ελάχιστα συγκροτήματα, που διαθέτουν τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, εφημερίδες και ενημερωτικές ιστοσελίδες.
Οι προτιμησιακές σχέσεις είναι εμφανέστερες στην κατανομή κονδυλίων που γίνεται ÏƒÏ„α διαδικτυακά μέσαενημέρωσης, όπου τα βασικά κριτήρια – η επισκεψιμότητα και η απήχηση του μέσου – δευτερευόντως λαμβάνονται υπόψη από τους υπεύθυνους για τη διαχείριση των κονδυλίων προβολής/διαφήμισης.

Τα “μεγάλα μαχαίρια”

Οπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων, το ÏƒÏ…γκρότημα των αδελφών Αλαφούζου Ï€Î®ÏÎµ περίπου το 13% του συνολικού ποσού που διέθεσαν πέρυσι οι συστημικές τράπεζες για διαφήμιση-προβολή. Ο Î£ÎºÎ¬Î¹ (εταιρεία “Ειδήσεις Ντοτ Κομ”) πήρε 2,3 εκατ. ευρώ και η â€œÎšÎ±Î¸Î·Î¼ÎµÏÎ¹Î½Î®â€ 2 εκατομμύρια.
Η Τρ. Πειραιώς έδωσε στο κανάλι του Γιάννη Αλαφούζου 572.095 ευρώ και στην εφημερίδα του αδελφού του 595.270 ευρώ. Η Εθνική 716.521 και 643.780 ευρώ  αντίστοιχα, η Eurobank 534.428 στον Σκάι και 402.194 στην “Καθημερινή”, ενώ η Alpha Bank έδωσε αντίστοιχα 500.872 ευρώ και 349.820
Πρωταθλητής  στον τηλεοπτικό χώρο ήταν ο Antenna, Ï€Î¿Ï… έβαλε στο ταμείο του 2,9 εκατ. ευρώ από τις καμπάνιες των τραπεζών. Μεγαλύτερος πελάτης για το συγκρότημα Κυριακού ήταν η Î¤Ï. Πειραιώς, που έδωσε 1,131 εκατ. ÎµÏ…ρώ. Από την Εθνική Î¿ Antenna εισέπραξε 748.720 ευρώ, από τη Eurobank 445.796 ευρώ και από την Apha Bank 574.208 ευρώ.
Οσον αφορά τα Î­Î½Ï„υπα media, το μεγαλύτερο ποσό διοχετεύθηκε στο â€œÎ ÏÏŽÏ„ο Θέμα”: Πήρε 2,25 εκατ. ευρώ, συν 187 χιλ. ευρώ στο οικονομικό σάιτ του Newmoney. Από την Τράπεζα Πειραιώς 533.160 ευρώ, την Εθνική 502.593 ευρώ, τη Eurobank 344.568 ευρώ και από την Apha Bank 439.421 ευρώ.
Το ÏƒÏ…γκρότημα Μαρινάκη (εταιρεία Alter Ego) συγκέντρωσε τραπεζική διαφήμιση 2,14 εκατ. ευρώ σε “Βήμα”, “Νέα” και Mega Channel, χωρίς να αποσαφηνίζεται τι δόθηκε σε καθένα από αυτά τα μέσα. Καλύτερος πελάτης ήταν η Εθνική, με 644.792 ευρώ. Η Τράπεζα Πειραιώς έδωσε 553.450 ευρώ, η Eurobank 453.126 ευρώ και η Alpha Bank 491.283 ευρώ. .
Συγκριτικά πολύ λίγα (μόλις 175 χιλιάδες ευρώ) έδωσαν οι τράπεζες στο Open TV και στα άλλα media του Ιβάν Σαββίδη (εφημερίδα “Eθνος”, ιστοσελίδα ethnos.gr). Η Τρ. Πειραιώς 45.500 ευρώ, η Εθνική 60.042 ευρώ, η Eurobank 32.040 ευρώ και η Alpha Bank 38.018 ευρώ.
Πολλαπλάσιο ποσό διοχετεύθηκε στα ΜΜΕ του ÎÎ¯ÎºÎ¿Ï… Χατζηνικολάου: Î ÎµÏÎ¯Ï€Î¿Ï… 362 χιλιάδες ευρώ στην εφημερίδα Real News και 533 χιλιάδες στον ραδιοσταθμό  Real FM, συνολικά 895.000 ευρώ. Η εφημερίδα πήρε 106.099 ευρώ από την Τράπεζα Πειραιώς, 27.542 από την Εθνική, 116.542 από τη Eurobank και 111.621 από την Alpha Bank. Ο Real FM εισέπραξε από την Πειραιώς 142.900 ευρώ, από την Εθνική 202.336 ευρώ, από τη Eurobank 135.520 ευρώ και από την Alpha Bank 53.582 ευρώ.

Οι ωφελημένοι στο διαδίκτυο

Οσον αφορά τη διαφημιστική δαπάνη των τραπεζών στα διαδικτυακά ΜΜΕ, δεν υπάρχουν στοιχεία για τα κονδύλια που διοχετεύθηκαν στο Capital ÎºÎ±Î¹ σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες που ανήκουν σε ομίλους με πολλά sites.
Από τα διαθέσιμα στοιχεία φαίνεται ότι οι τράπεζες έδωσαν τα περισσότερα στην ÎµÏ„αιρεία του Euro2day (Media2day), που πήρε συνολικά 549 χιλιάδες  ευρώ.
Ακολούθησαν με 375 χιλιάδες η ειδησεογραφική ιστοσελίδα iefimerida.gr Ï„ου δημοσιογράφου Χρήστου Ράπτη και με 337 χιλιάδες το Liberal Ï„ου Θανάση Μαυρίδη, που εκδίδει τον “Φιλελεύθερο”.
Το newsit.gr του ÎÎ¯ÎºÎ¿Ï… Ευαγγελάτου ÎµÎ¹ÏƒÎ­Ï€ÏÎ±Î¾Îµ από τραπεζική διαφήμιση 256.906 χιλιάδες ευρώ (από Τρ. Πειραιώς 74.000 ευρώ, Eurobank 76.285, Εθνική 35.000 και από Alpha Bank 71.721).
Μειωμένο σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά ήταν το διαφημιστικό πακέτο των τραπεζών για το bankingnews.gr, Ï€Î¿Ï πήρε συνολικά περί τα 263 χιλιάδες ευρώ (από Τρ. Πειραιώς 73.000, Εθνική 59.000, Eurobank 64.000, Alpha Bank 65.000 ευρώ).

Κι ένα “αξιοπερίεργο” στοιχείο, που επισημαίνεται σε πολλά δημοσιεύματα και δείχνει ποιά κριτήρια πρυτανεύουν συχνά στην κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης: Περίπου 65.000 ευρώ δόθηκαν στον ομογενειακό â€œÎ•θνικό Κήρυκα” Ï€Î¿Ï… εκδίδεται στη Νέα Υόρκη και ανήκει στον τότε υφυπουργό Εξωτερικών-Απόδημου Ελληνισμού Î‘ντώνη Διαματάρη. Î•λάχιστα φύλλα της εφημερίδας φθάνουν στην Αθήνα και το Î±Î½Î±Î³Î½Ï‰ÏƒÏ„ικό της κοινό δεν υπερβαίνει τα 100-150 άτομα…


Πηγή: greekmme.blogspot.com
Μείνετε σε επαφή μαζί μας:
Κάντε like κι ακολουθήστε τη σελίδα μας στο Facebook
Στο Twitter:
Περισσότερα θέματα στην κατηγορία "Media"
Περισσότερα θέματα στην κατηγορία "Media"
ARTICLES
· There is a huge difference between someone who loves you and someone who loves the way you make them feel
· What to know about milk
· The borderline narcissistic person
· White mushrooms: Properties and benefits
· Narcissistic Personality Disorder: Understanding the complexities
· Ford to Construct Europe's Largest Battery Plant in Turkey Under New Deal
· Redesigned 2023 Peugeot 508 model to be revealed on February 24th, 2023
· BMW: Premiere for updated BMW X5 M Competition and X6 M Competition
· Ford Mustang Mach-E with lithium iron phosphate (LFP) batteries
· How to fix error: Either there is no default mail client or the current mail client cannot fulfill the messaging request. Please run Microsoft Outlook and set it as the default mail client.
VIDEO NEWS


ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΞΕΝΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
ΚΑΙΡΟΣ LIVE

Τοπικά νέφη
15.9 °C 77%
Περισσότερα >>
TV - ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Περισσότερα
DOWNLOADS
- Περισσότερα >
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΕΙΣΜΩΝ

Live γραφική ενημέρωση για τους σεισμούς στην Ελλάδα
DRONE VIDEOS
Drone videos από πολλές περιοχές της Ελλάδας.
Τα πιο πρόσφατα:
· Θεσσαλονίκη
· Καλαμάτα
· Λουτράκι
· Λίμνη Στράτου
· Αγρίνιο
· Τρίκαλα
· Μετέωρα
» Περισσότερα


Ειδήσεις



Ειδήσεις από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων



Copyright 2010-2025 © pentelikonews.gr
Privacy Policy and Cookie Policy - Πολιτική απορρήτου και cookies