ΧΩΡΙΣ ΠΕΤΣΑ...Ο ΠΕΤΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΕ ΟΛΙΓΟΥΣ
Ημερομηνία:
23/5/2020, 10:26 - Εμφανίσεις: 84
Στο Ï„Îλος ΑπÏιλίου η βουλευτής του ΜÎΡΑ25 Αγγελική ΑδαμοποÏλου κατÎθεσε εÏώτηση για το που και πως δόθηκαν τα 20 εκατ. ευÏÏŽ της διαφημιστικής δαπάνης για το “μÎνουμε σπίτιâ€. Και η απάντηση του αÏμοδίου υφυπουÏÎ³Î¿Ï Ï€Î±Ïά των Ï€ÏωθυπουÏγώ ΣτÎλιου Î Îτσου ήταν να αÏαδιάσει όλες τις διατάξεις των νόμων πεÏί κÏατικής διαφήμισης! Για να βγει το συμπÎÏασμα πως ίσως και να γνωÏίζει η υπηÏεσία το 2021 το που θα διατÎθηκαν τα χÏήματα της καμπάνιας δεν δυο μÎÏη. Όταν δηλαδη οι φοÏείς του δημοσίου που Îλαβαν -σÏμφωνα με το νόμο-ÎγκÏιση από τη γενική γÏαμματεία θα υποβάλλουν τα απολογιστικά της Ï€ÏοηγοÏμενης χÏονιάς. Î Ïάγματι αυτό ισχÏει για την κÏατική διαφήμιση γενικά, όμως η καμπάνια των 20 εκατ΄. ευÏÏŽ δεν ανήκει σε αυτή την πεÏίπτωση. Γιατί το Ï€Ïάσινο φώς δόθηκε με υπουÏγική απόφαση, το Ï€ÏόγÏαμμα ανατÎθηκε σε ιδιωτική διαφημιστική εταιÏεία και ο “διατάκτης†των πληÏωμών στα συγκεκÏιμÎνα ΜÎσα στα οποία κατευθÏνεται άγνωστος όγκος διαφημιστικών μηνυμάτων, είναι άγνωστος.Σχολιάζοντας την απάντηση Στ. Î Îτσα (αναÏτάται ολόκληÏη παÏακάτω), το ΜÎΡΑ25 σχολιάζει: «Ο κ. Î Îτσας ÎστÏιψε δια της γÏαφειοκÏατίας. Στο εÏώτημα “ποÏ, γιατί και πώς δόθηκαν 20.000.000 επικοινωνιακής δαπάνης για τον κοÏωνοϊό†η επίσημη απάντηση ήταν “θα μάθετε όταν θα ναι Ï€Î¿Î»Ï Î±Ïγά και δεν θα χει πιά καμμία σημασίαâ€. Δηλαδή όταν οι “πÏοβλεπόμενες διαδικασίες†επιβάλουν απολογισμό, μετά από Îνα χÏόνο. Αν όπως λÎνε δε κάποια σενάÏια, το χÏονικό διάστημα μÎχÏι το χÏόνο του Ï€Ïοβλεπόμενου ÎºÎ±Ï„Î±Î»Î¿Î³Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Ï€ÎµÏιλαμβάνει και μια Îκτακτη εκλογική αναμÎÏ„Ïηση, τότε το θÎμα αναβαθμίζεται σε μείζον ζήτημα ΔημοκÏατίας».
ΟλόκληÏη η απάντηση του Στ. Î Îτσα: Σε απάντηση της υπ’ αÏ.5454/6.4.2020 ΕÏώτησης της Βουλευτή της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΜÎΡΑ25, κας Αγγελικής ΑδαμοποÏλου, Ï€Ïος τον ΥφυπουÏγό στον Î ÏωθυπουÏγό και ΚυβεÏνητικό ΕκπÏόσωπο, κ. ΣτÎλιο Î Îτσα, σας γνωÏίζουμε τα ακόλουθα: Ι. Στις διατάξεις του άÏθÏου 24 παÏ.3 του ν.4339/2015 (Α΄ 133) Ï€ÏοβλÎπεται ότι «η Γενική ΓÏαμματεία ΕνημÎÏωσης και Επικοινωνίας ασκεί εποπτεία στα ΥπουÏγεία και τα Îομικά Î Ïόσωπα Δημοσίου και Î™Î´Î¹Ï‰Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Î”Î¹ÎºÎ±Î¯Î¿Ï… του ευÏÏτεÏου δημόσιου τομÎα κατά την Îννοια των διατάξεων του κεφαλαίου Α΄ του ν.3429/2005 (Α’314), όπως Îχουν Ï„Ïοποποιηθεί με τις διατάξεις της παÏ. 1α του άÏθÏου 1 του ν.3899/2010 (Α’212) ως Ï€Ïος την εφαÏμογή των επικοινωνιακών τους Ï€ÏογÏαμμάτων και δÏάσεων». Ο Ï„Ïόπος και η διαδικασία άσκησης της εποπτείας αυτής καθοÏίστηκαν από την Î Ïάξη ΥπουÏÎ³Î¹ÎºÎ¿Ï Î£Ï…Î¼Î²Î¿Ï…Î»Î¯Î¿Ï… 50/2015 (Α΄ 179), σε συνδυασμό με τα Ï€Ïοβλεπόμενο στο άÏθÏο 4 του Î .Δ. 261/1997 (Α΄ 186), όπως ισχÏει. ΕιδικότεÏα: α) στην παÏ.1 του άÏθÏου 3 της ΠΥΣ 50/2015 Ï€ÏοβλÎπεται ότι οι ως άνω φοÏείς υποχÏεοÏνται με ÎγγÏαφό τους Ï€Ïος την ήδη Γενική ΓÏαμματεία Επικοινωνίας και ΕνημÎÏωσης (ΓΓΕΕ) της Î ÏοεδÏίας της ΚυβÎÏνησης να υποβάλλουν φάκελο για κάθε επικοινωνιακό Ï€ÏόγÏαμμα Ï€ÏÎ¿Ï‹Ï€Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Î¬Î½Ï‰ των Ï„Ïιάντα χιλιάδων ευÏÏŽ (30.000€) το οποίο Ï€Ïοτίθενται να υλοποιήσουν, β) στην παÏ. 3 του άÏθÏου 4 του Î .Δ 261/1997 Ï€ÏοβλÎπεται ότι ο εκάστοτε αÏμόδιος ΥπουÏγός ασκεί Îλεγχο νομιμότητας του πεÏιεχομÎνου των Ï€ÏογÏαμμάτων Ï€Ïοβολής ως Ï€Ïος την τήÏηση των διατάξεων του άÏθÏου 9 του Î.2328/1995 καθώς και των Ï€Ïοβλεπόμενων στο ως άνω διάταγμα διατάξεων. Ως εκ τοÏτου: α) Îκαστος φοÏÎας που υπάγεται στις ως άνω διατάξεις είναι αÏμόδιος για την κατάÏτιση ÎµÏ€Î¹ÎºÎ¿Î¹Î½Ï‰Î½Î¹Î±ÎºÎ¿Ï Ï€ÏογÏάμματος Ï€Ïοβολής των αγαθών, των υπηÏεσιών και των εν γÎνει δÏαστηÏιοτήτων του, β) η εποπτεία επί των επικοινωνιακών Ï€ÏογÏαμμάτων των φοÏÎων του δημοσίου και του ευÏÏτεÏου δημόσιου τομÎα συνίσταται, αποκλειστικά σε Îλεγχο νομιμότητας και ειδικότεÏα αν τηÏείται το ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής (30%) των πεÏιφεÏειακών μÎσων στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης ανά κατηγοÏία μÎσου, και όχι σκοπιμότητας. ΙΙ. ΠεÏαιτÎÏω, στις διατάξεις του Ï€.δ. 261/1997 Ï€ÏοβλÎπεται ότι: «Οι αναθÎτουσες αÏχÎÏ‚ υποχÏεοÏνται να υποβάλλουν μÎχÏι την 31 ΜαÏτίου κάθε Îτους στο ΥπουÏγείο ΤÏπου και Μ.Μ.Ε., τις καταστάσεις που Ï€ÏοβλÎπονται από το άÏθÏο 14 παÏ. 24 στ. β` του Î. 2328/1995 και το κατ` εκτÎλεσιν του εκδοθÎν διάταγμα, στις οποίες αναφÎÏεται το Ïψος των ποσών που διÎθεσαν κατά το Ï€ÏοηγοÏμενο Îτος για κάθε είδους συμβάσεις διαφημιστικών υπηÏεσιών και συμβάσεις μετάδοσης ή καταχώÏισης. Τα σχετικά ποσά αναγÏάφονται αναλυτικώς για κάθε οικονομικό φοÏÎα που ανÎλαβε οιαδήποτε από τις αναφεÏόμενες στο άÏθÏο 2 παÏ. 2 του παÏόντος, δÏαστηÏιότητες». ΠαÏάλληλα στην παÏ.3 του άÏθÏου 4 της ΠΥΣ 50/2015 Ï€ÏοβλÎπεται ότι: «3. Μετά την πεÏάτωση κάθε ÎµÏ€Î¹ÎºÎ¿Î¹Î½Ï‰Î½Î¹Î±ÎºÎ¿Ï Ï€ÏογÏάμματος υποβάλλεται εντός εÏλογου χÏόνου στη Γενική ΓÏαμματεία ΕνημÎÏωσης και Επικοινωνίας από τους φοÏείς του άÏθÏου 1 Îκθεση Î±Ï€Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Ï„Ï‰Î½ σχετικών επικοινωνιακών δÏάσεων και του Ï€ÏογÏάμματος εν γÎνει, με την οποία εκτιμάται εάν επιτεÏχθηκαν οι στόχοι Î±Ï…Ï„Î¿Ï Î® όχι. Στην ίδια Îκθεση μποÏεί να πεÏιλαμβάνονται Ï€Ïοτάσεις βελτίωσης ανάλογων μελλοντικών Ï€ÏογÏαμμάτων και δÏάσεων». Ο Îλεγχος υλοποίησης των επικοινωνιακών Ï€ÏογÏαμμάτων που εγκÏίνονται, ως Ï€Ïος τις Ï€ÏοϋποθÎσεις του άÏθÏου 9 του Î.2328/1995, Ï€Ïαγματοποιείται απολογιστικά το επόμενο Îτος από αυτό στο οποίο αφοÏά, με βάση τις σχετικÎÏ‚ απολογιστικÎÏ‚ εκθÎσεις και καταστάσεις δαπανών Ο ΥφυπουÏγός στον Î ÏωθυπουÏγό ΣτÎλιος Î Îτσας
Πηγή: greekmme.blogspot.com
|
|
|