Ας εξηγήσουν λοιπόν αναλυτικά που πήγαν τα 11 εκατ. κρατικής διαφήμισης
Ημερομηνία:
12/4/2020, 10:34 - Εμφανίσεις: 73
Από το thepressproject, ολόκληÏο το κείμενο θα το βÏείτε εδώ Long story, short: Το tvxs.gr δημοσίευσε την είδηση: «ΚÏατική διαφήμιση και στο jenny.gr, της συζÏγου του Ï…Ï€. Υγείας». Η είδηση αναδημοσιεÏτηκε από αÏκετÎÏ‚ ιστοσελίδες, και σχολιάστηκε ποικιλοτÏόπως στα κοινωνικά δίκτυα, Ï€Ïοκαλώντας τις αντιδÏάσεις πολιτών, καθώς Ï€Ïάγματι, το να λαμβάνει η ιστοσελίδα της συζÏγου του υπουÏÎ³Î¿Ï Î¥Î³ÎµÎ¯Î±Ï‚ χÏήματα της διαφημιστικής καμπάνιας οÏγανισμών του υπουÏγείου αποτελεί σκάνδαλο. ÎÏες αÏγότεÏα, ήÏθε η διπλή απάντηση από την Τζ. ÎœÏ€Î±Î»Î±Ï„ÏƒÎ¹Î½Î¿Ï Î±Î»Î»Î¬ και από την ιστοσελίδα, χωÏίς ωστόσο να φωτίζονται όλες οι πλευÏÎÏ‚ της υπόθεσης. ΑÏχικά, η ιδιοκτήτÏια εταιÏεία koolworks A.E. απάντησε τόσο πως «η κυÏία ΤζÎνη ÎœÏ€Î±Î»Î±Ï„ÏƒÎ¹Î½Î¿Ï Î¿Ï…Î´ÎµÎ¼Î¯Î± μετοχική σχÎση Îχει με την υποφαινόμενη εταιÏεία», όσο και πως «η τοποθÎτηση Î´Î¹Î±Ï†Î·Î¼Î¹ÏƒÏ„Î¹ÎºÎ¿Ï Ï€ÎµÏιεχομÎνου (web banner) για την καμπάνια “ΜÎνουμε Σπίτι†του Î•Î¸Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÎŸÏÎ³Î±Î½Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Î”Î·Î¼ÏŒÏƒÎ¹Î±Ï‚ Υγείας Îγινε δωÏεάν στα πλαίσια στήÏιξης της συνολικής Ï€Ïοσπάθειας για τον πεÏιοÏισμό του αντικτÏπου του COVID-19». Στη συνÎχεια, η παÏουσιάστÏια και Ï€Ïώην μοντÎλο υποστήÏιξε πως η ομώνυμη ιστοσελίδα δεν της ανήκει εδώ και Îναν χÏόνο, επιχειÏώντας να μετατÏÎψει το ζήτημα σε μία Ï€Î¿Î»Ï Î²Î¿Î»Î¹ÎºÎ® «κόντÏα» με τον ευÏωβουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ΣτÎλιο ΚοÏλογλου, με πλήθος Ï€ÏοθÏμων ΜΜΕ και δημοσιολογοÏντων να την ακολουθοÏν. Και φυσικά, του εκπÏοσώπου ΤÏπου της ÎÎας ΔημοκÏατίας, Îίκου ΡωμανοÏ, που μάλλον πιστεÏει πως ο δημόσιος διάλογος εξαντλείται στα Ï€Ïωινάδικα. «Είδαμε μια απίστευτη επίθεση στη σÏζυγο του υπουÏÎ³Î¿Ï Î¥Î³ÎµÎ¯Î±Ï‚, είδαμε Îνα fake news που Îλεγε ότι δήθεν πήÏε κονδÏλια, από αυτά τα γνωστά για τα οποία μας χτυπάνε ότι δήθεν κάνουμε δωÏάκια σε ΜΜΕ για τον κοÏονοϊό». …..
Το «φιλότιμο» των 11 εκατομμυÏίωνΌπως είναι γνωστό από την ίδÏυσή του, το ThePressProject δεν δÎχεται διαφήμιση από Ï„Ïάπεζες και πολυεθνικÎÏ‚, οÏτε από κÏατικοÏÏ‚ φοÏείς και ΔΕΚΟ. Συνεπώς, εÏλογα θα μποÏοÏσε κάποιος να πει: «Και τι σας νοιάζει εσάς που πάνε τα 11 εκατ. ευÏÏŽ της διαφημιστικής καμπάνιας για την πανδημία του κοÏονοϊοÏ;». Μία Ï„Îτοια εÏώτηση θα είχε βάση εάν η συζήτηση παÏÎμενε στα επίπεδα ÎºÎ±Ï†ÎµÎ½ÎµÎ¹Î±ÎºÎ¿Ï Ï„Ïπου, όπως επιθυμεί η κυβÎÏνηση και τα ΜΜΕ που λαμβάνουν μÎÏος της πίτας. Το ζήτημα όμως δεν είναι το κουτσομπολιό που καλλιεÏγείται, αλλά εÏωτήματα που αφοÏοÏν το σÏνολο των πολιτών για τον Ï„Ïόπο με τον οποίο διατίθεται κÏατικό χÏήμα σε ιδιωτικÎÏ‚ επιχειÏήσεις. - Γιατί η κυβÎÏνηση αποφάσισε να μοιÏάσει τόσα χÏήματα για τη μετάδοση μίας καμπάνιας ενημÎÏωσης για Îνα τόσο κÏίσιμο ζήτημα δημοσίου συμφÎÏοντος, ενώ η νομοθεσία της επιτÏÎπει να επιβάλλει τη μετάδοσή της δωÏεάν από τα ΜΜΕ;
- Ποια ανάγκη επÎβαλε την απευθείας ανάθεση στην διαφημιστική εταιÏεία Initiative την καμπάνια, χωÏίς Ï€ÏοηγουμÎνως να δεχθεί Ï€ÏοσφοÏÎÏ‚ από άλλες εταιÏείες;
- Είναι τα 300.000 και πλÎον ευÏÏŽ -που Ï€ÏοκÏπτουν από την κυβεÏνητική απόφαση ως αμοιβή της εταιÏείας- η καλÏτεÏη Ï€ÏοσφοÏά στην αγοÏά;
- Ποια ακÏιβώς «καμπάνια» ανÎθεσε στην εταιÏεία η κυβÎÏνηση, δεδομÎνου πως είναι γνωστό από τις Ï€Ïώτες ημÎÏες της κÏίσης πως το λογότυπο της καμπάνιας δημιουÏγήθηκε από μία ιστοσελίδα (Freepik) που παÏÎχει ελεÏθεÏα γÏαφικά, φωτογÏαφίες, εικονίδια και άλλα εÏγαλεία, με κόστος ελάχιστα ευÏÏŽ;
Τα παÏαπάνω εÏωτήματα Ï€ÏοκÏπτουν εÏλογα και Îχουν κατατεθεί από αÏκετά μÎσα ενημÎÏωσης, χωÏίς να δοθοÏν ουσιαστικÎÏ‚ απαντήσεις. Η μόνη απάντηση που δόθηκε, ήταν αυτή του κυβεÏÎ½Î·Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï ÎµÎºÏ€Ïοσώπου, ΣτÎλιου Î Îτσα, που δικαιολόγησε τη διάθεση ενός Ï„Îτοιου Ï€Î¿ÏƒÎ¿Ï Î³Î¹Î± Îνα τόσο σημαντικό ζήτημα ως απαÏαίτητη, διότι «η υπεÏθυνη, ÎγκαιÏη και ÎγκυÏη ενημÎÏωση» των πολιτών «δεν μποÏεί να βασίζεται μόνο στο φιλότιμο των ΜÎσων Μαζικής ΕνημÎÏωσης και των εÏγαζομÎνων σε αυτά». Διαβάζοντας το εξαιÏετικά ενδιαφÎÏον ÏεποÏτάζ του documentonews.gr, που παÏαθÎτει στοιχεία για την επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων που φιλοξενοÏν τα επίμαχα banners της καμπάνιας, συναντάει κανείς ιστοσελίδες όπως το ikivotos.gr, το businessenergy.gr, το axianews.gr, το dimarxos.gr και το platform.gr, οι οποίες βÏίσκονται Ï€Î¿Î»Ï ÎºÎ¬Ï„Ï‰ από τη θÎση 10.000 σε επισκεψιμότητα της Alexa, ενώ η ιστοσελίδα iatro.gr φÎÏεται να βÏίσκεται στη θÎση 21.180. ΠαÏάλληλα, στο ίδιο δημοσίευμα αναφÎÏονται ιστοσελίδες όπως το usay.gr, το virus.com.gr, το insuranceworld.gr, το banks.com.gr, το healthmag.gr, το childit.gr και άλλα που πλασάÏονται κάτω από τις 1.000 Ï€Ïώτες θÎσεις σε επισκεψιμότητα στην Ελλάδα, Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï 1.200ης και 7.403ής θÎσης. Με το δεÏτεÏο σημείο του κυβεÏÎ½Î·Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï ÎµÎºÏ€Ïοσώπου -αυτό για το «φιλότιμο» των ΜΜΕ και των εÏγαζόμενων σε αυτά- είναι να γελά κανείς, κατά κÏÏιο λόγο πικÏά. Από τη μία, τα ΜΜΕ δεν Îχουν πάψει να δÎχονται διαφημίσεις, και ειδικά από κÏατικοÏÏ‚ φοÏείς, ενώ η καÏαντίνα αυξάνει τηλεθÎαση και αναγνωστικό κοινό. Ειδικά τα τηλεοπτικά κανάλια Îχουν Îναν ακόμα λόγο να μην… διαμαÏÏ„ÏÏονται για εκμετάλλευση της φιλοτιμίας τους, Î±Ï†Î¿Ï Î¼ÏŒÎ»Î¹Ï‚ Ï€Ïιν λίγες ημÎÏες Îγινε γνωστό πως απαλλάσσονται από την καταβολή συνολικά 21 εκατ. ευÏÏŽ για το 2020, ποσό που αναλογεί στην ετήσια δόση για τις τηλεοπτικÎÏ‚ άδειες. Σε κάθε πεÏίπτωση, η εφαÏμογή της νομοθεσίας δεν επαφίεται ποτΠστο φιλότιμο, οÏτε των πολιτών, οÏτε των εταιÏειών. Θα ήταν στο χÎÏι της κυβÎÏνησης να επιβάλει την μετάδοση μηνυμάτων για την ενημÎÏωση των πολιτών για την πανδημία. Από την άλλη, ανεξάÏτητα από τα χÏήματα με τα οποία η κυβÎÏνηση ταÎζει τα μίντια, οι εÏγαζόμενοι συνεχίζουν να ÎÏχονται αντιμÎτωποι με Îνα ζοφεÏÏŒ πεÏιβάλλον. Με ιστοσελίδες – σκιÎÏ‚ και εÏγαζόμενους αδήλωτους και ανασφάλιστους, με εφημεÏίδες να εκμεταλλεÏονται τις Îκτακτες Ïυθμίσεις της κυβÎÏνησης στις εÏγασιακÎÏ‚ σχÎσεις και να θÎτουν σε αναστολή εκατοντάδες εÏγαζόμενους, ενώ το ίδιο φÎÏεται να Îχει κάνει μÎχÏι τώÏα τουλάχιστον Ï„Ïία τηλεοπτικά κανάλια, αÏκετÎÏ‚ εφημεÏίδες και πλήθος ιστοσελίδων. Μόνο ως εμπαιγμός μποÏεί λοιπόν να εκληφθεί η αναφοÏά στο «φιλότιμο» των εÏγαζόμενων στα ΜΜΕ, το οποίο αποτελεί διαχÏονικά την κινητήÏιο δÏναμη για την εκμετάλλευση των πεÏισσότεÏων εξ αυτών από καναλάÏχες και εκδότες. Αλλά ακόμα και εάν τελικά δεχθοÏμε όλα τα παÏαπάνω, η κυβÎÏνηση δίνει τα χÏήματα για να σταθοÏν ÏŒÏθια τα μÎσα ενημÎÏωσης και να μην Îχουν απώλειες από τη μετάδοση των ενημεÏωτικών μηνυμάτων, να εξασφαλίσουν τους μισθοÏÏ‚ των εÏγαζόμενων και να γίνει η δουλειά «σωστά και επαγγελματικά». Για ποιον λόγο επÎλεξε μία κατάφωÏα αδιαφανή διαδικασία για να το κάνει, την ÏŽÏα που ακόμα και οι Ï„Ïαπεζίτες είναι υποχÏεωμÎνοι εκ του νόμου να ενημεÏώνουν το κοινό ποια μÎσα χÏηματοδοτοÏν και με τι ποσά; Γιατί δεν ανÎλαβε να μοιÏάσει το κÏατικό χÏήμα η Γενική ΓÏαμματεία ΕνημÎÏωσης, με διαφανείς διαδικασίες, γνωστοποιημÎνα κÏιτήÏια και ενημÎÏωση των πολιτών; ΜÎχÏι πότε θα είναι ανεκτό Îνα ενημεÏωτικό τοπίο με κÏατικό χÏήμα και σκοτεινÎÏ‚ δοσοληψίες;
Και επιτÎλους, δουλειά των μÎσων ενημÎÏωσης είναι να ελÎγχουν την εξουσία. ΤÎτοιου είδους διαδικασίες απλώς εξασφαλίζουν ότι θα την ευγνωμονοÏν.
Πηγή: greekmme.blogspot.com
|
|
|