Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλατιού δεν κάνει μόνο κακό στην αρτηριακή πίεση, αλλά μπορεί επίσης να εξασθενίσει την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος και την ικανότητά του να καταπολεμά τους παθογόνους μικροοργανισμούς, με συνέπεια μια λοίμωξη να γίνεται πιο σοβαρή, σύμφωνα με μια νέα γερμανική επιστημονική έρευνα, την πρώτη που επαληθεύει κάτι τέτοιο.
Η μελέτη -παρόλο που αφορούσε βακτήρια και όχι ιούς- είναι επίκαιρη εν μέσω της πανδημίας της νόσου Covid-19, καθώς, όπως έχουν τονίσει οι γιατροί, λόγω έλλειψης αντιικών φαρμάκων και εμβολίου για το νέο κοροναϊό SARS-CoV-2, η ανθεκτικότητα του ανοσοποιητικού συστήματος αποτελεί παράγοντα-κλειδί για την αντοχή των ανθρώπων στον ιό.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Κρίστιαν Κουρτς του Ινστιτούτου Πειραματικής Ανοσολογίας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Βόννης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό Science Translational Medicine, έδειξαν ότι τρωκτικά που είχαν κάνει διατροφή πλούσια σε αλάτι είχαν μικρότερη ικανότητα να καταπολεμήσουν λοιμώξεις των νεφρών από βακτήριο E.coli, καθώς και όλου του σώματος από βακτήρια Listeria.
Μετά οι επιστήμονες μελέτησαν δέκα υγιείς ανθρώπους 20 έως 50 χρόνων, οι οποίοι κατανάλωναν έξι έξτρα γραμμάρια αλάτι τη μέρα (ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου στο αλάτι το οποίο περιέχουν δύο γεύματα φαστ φουντ, π.χ.
δύο μπέργκερ), πέρα από τη συνήθη ποσότητα αλατιού με το καθημερινό φαγητό τους.
Ύστερα από μία εβδομάδα εντοπίστηκε ότι -όπως και στα πειραματόζωα- το ανοσοποιητικό σύστημά τους είχε μικρότερη ικανότητα καταπολέμησης βακτηρίων.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά στους ανθρώπους να μην τρώνε περισσότερα από πέντε γραμμάρια αλάτι τη μέρα (περίπου ένα κουταλάκι, όπου όμως περιλαμβάνεται και το αλάτι που περιέχουν τα έτοιμα τρόφιμα), για να αποφύγουν υπέρταση και άλλα προβλήματα.
Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι συχνά γίνεται υπέρβαση αυτής της ποσότητας.
(Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)...
Πηγή/Περισσότερα: in.gr


































