Οι άνθρωποι που καταναλώνουν τρόφιμα ή ροφήματα πλούσια στις αντιοξειδωτικές ουσίες φλαβονόλες, οι οποίες υπάρχουν ιδίως στο τσάι, καθώς επίσης σε πολλά φρούτα και λαχανικά, κινδυνεύουν λιγότερο να εμφανίσουν Αλτσχάιμερ μετά από χρόνια, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Τόμας Χόλαντ του Πανεπιστημίου Ρας του Σικάγο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Neurology» της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, μελέτησαν 921 ανθρώπους με μέση ηλικία 81 χρόνων, που δεν είχαν Αλτσχάιμερ στην αρχή της μελέτης και οι οποίοι στη συνέχεια επί μια εξαετία υποβάλλονταν σε ετήσια τεστ για άνοια.
Διαπιστώθηκε ότι όσοι έκαναν τη μεγαλύτερη κατανάλωση φλαβονολών στην διατροφή τους (15,3 μιλιγκράμ κατά μέσο όρο κάθε μέρα), είχαν σχεδόν τη μισή (48% μικρότερη) πιθανότητα να διαγνωσθούν με Αλτσχάιμερ, εν συγκρίσει με εκείνους που προσέπαιρναν τη μικρότερη ποσότητα φλαβονολών (5,3 μιλιγκράμ τη μέρα).
Ειδικότερα, η κατανάλωση τριών φλιτζανιών τσαγιού τη μέρα συνδέεται με μείωση του κινδύνου κατά το ένα τρίτο περίπου.
«Χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιώσει αυτά τα αποτελέσματα, αλλά τα ευρήματα είναι ενθαρρυντικά.
Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών, καθώς και τσαγιού, θα μπορούσε να είναι ένας σχετικά φθηνός και εύκολος τρόπος για τους ανθρώπους να καταφέρουν αποτροπή από την άνοια λόγω Αλτσχάιμερ.
Καθώς ο πληθυσμός των ηλικιωμένων αυξάνει στον κόσμο, καθώς και ο αριθμός των ανθρώπων με Αλτσχάιμερ, οποιοσδήποτε τρόπος να καθυστερήσει η νόσος έστω και για λίγα χρόνια, θα μπορούσε να έχει πολύ μεγάλο όφελος για τη δημόσια υγεία», δήλωσε ο δρ Χόλαντ.
Οι φλαβονόλες είναι ένας τύπος φλαβονοειδών, φυτοχημικών ουσιών με αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, που υπάρχουν στις χρωστικές ουσίες των φυτών.
Τα αχλάδια, το ελαιόλαδο, τα όσπρια, το σπανάκι, το μπρόκολο, τα πορτοκάλια, τα μήλα, οι ντομάτες, το τσάι και το κρασί περιέχουν πολλές φλαβονόλες....
Πηγή/Περισσότερα: in.gr


































