ΕπιχείÏηση Ï€Ïοστασίας των παιδιών από την ανεξÎλεγκτη παιδική διαφήμιση. Με απόφασή του το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ (2195/2019) επιχειÏεί να οÏιοθετήσει το πεδίο μετάδοσης των παιδικών διαφημίσεων, το οποίο παÏαβιάζεται διαÏκώς από μικÏοÏÏ‚ και μεγάλους τηλεοπτικοÏÏ‚ σταθμοÏÏ‚, Ï€ÏοσδιοÏίζοντας ακÏιβώς τι επιτÏÎπεται και τι απαγοÏεÏεται. Η δε απόφαση, εν όψει του σχεδίου αδειοδότησης των πεÏιφεÏειακών σταθμών, Îχει ειδικό βάÏος για τις επιχειÏηματικÎÏ‚ επιλογÎÏ‚.
Με την απόÏÏιψη από το ΣτΕ της Ï€Ïοσφυγής της ÎÎας ΤηλεόÏασης (Star) κατά της 294/2017 απόφασης του ΕΣΡ, η Ραδιοτηλεοπτική ΑÏχή πλÎον μποÏεί να επαναπÏοσδιοÏίσει εκ νÎου το χάος που επικÏατεί με τη διαφήμιση των παιδικών παιχνιδιών, που συντηÏεί ζώνες «παιδικών Ï€ÏογÏαμμάτων» και τηλεοπτικοÏÏ‚ σταθμοÏÏ‚ με παιδικό Ï€ÏόγÏαμμα. Η ουσία της απόφασης είναι πως η ισχÏÏ‚ του «νόμου Ρουσόπουλου» (3587/2007) δεν αμφισβητείται, όπως και η σχετική οδηγία (2002) του ΕΣΡ, οÏτε από τις εξαιÏÎσεις που υπάÏχουν στη μεταγενÎστεÏη ευÏωπαϊκή οδηγία. ΣυγκεκÏιμÎνα:
«1. ΑπαγοÏεÏεται στους τηλεοπτικοÏÏ‚ σταθμοÏÏ‚ η μετάδοση διαφημίσεων παιδικών σταθμών από ÏŽÏα 07.00 μÎχÏι και ÏŽÏα 22.00 κάθε μÎÏας.
- Ως παιχνίδι νοείται κάθε Ï€Ïοϊόν που Îχει σχεδιαστεί και Ï€ÏοοÏίζεται αποκλειστικά ή όχι να χÏησιμοποιείται στο πλαίσιο της παιδικής υλικής, κάτω των 14 ετών.
- ΕπιτÏÎπονται οι διαφημίσεις παιδικών καταστημάτων, ιστοσελίδων και διαδικτυακών ιστοτόπων, αλλά χωÏίς τα Ï€Ïοϊόντα και τα παιχνίδια τους.
- Ρητά απαγοÏεÏεται η διαφήμιση πολεμικών παιχνιδιών».
Στην απόφαση του ΣτΕ κατονομάζονται συγκεκÏιμÎνες μάÏκες παιχνιδιών για τα οποία μεταδόθηκαν διαφημίσεις. Το ΣτΕ κÏίνει πως η άυλη μοÏφή (ηλεκτÏονικά παιχνίδια), τα αποσπάσματα ταινιών από παιχνίδια ή τα είδη διατÏοφής που σχετίζονται με αυτά συνιστοÏν παιχνίδια. ΤÎλος, τονίζει ότι η μετάδοση των διαφημίσεων των σχετικών καταστημάτων, όταν συνδυάζονται με τα παιχνίδια, σχετίζεται με την κατηγοÏία των απαγοÏεÏσεων του νόμου.
Πηγή: greekmme.blogspot.com