Ρυθμίσεις για την κρατική διαφήμιση
Ημερομηνία:
12/8/2018, 11:04 - Εμφανίσεις: 63
Μια σοβαÏή Ï€Ïοσπάθεια να Ïυθμιστεί το χαοτικό καθεστώς με τη διάθεση της κÏατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ επιχειÏεί η κυβÎÏνηση το διάστημα αυτών των Ï„Ïιών ετών, χωÏίς ωστόσο να Îχουν απαλειφθεί τα παÏάπονα.Το αντίδοτο στον Ï€Ïοβληματικό ν. 2328/1993 του Ευάγγελου ΒενιζÎλου, που παÏÎπεμπε τη λÏση των Ï€Ïοβλημάτων στο μÎλλον με την Îκδοση Ï€ÏοεδÏικών διαταγμάτων, είναι ο ν. 4339/ 2015 του Îίκου Παππά, βάσει του οποίου δημιουÏγήθηκε το ΜητÏώο Online Media και το ΣυμβοÏλιο Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής. Με την Î Ïάξη ΥπουÏÎ³Î¹ÎºÎ¿Ï Î£Ï…Î¼Î²Î¿Ï…Î»Î¯Î¿Ï… 50/2015 Îγινε υποχÏεωτική η ÎγκÏιση των διαφημιστικών Ï€ÏογÏαμμάτων από τη Γενική ΓÏαμματεία ΕνημÎÏωσης και Επικοινωνίας. Η υπηÏεσία Îχει την υποχÏÎωση να εξετάσει το πεÏιεχόμενο του φακÎλου αποκλειστικά από επικοινωνιακής άποψης με συγκεκÏιμÎνα κÏιτήÏια στόχευσης και ανάλυση και τεκμηÏίωση από κάθε φοÏÎα (δήμος, υπουÏγείο, Ï€Î¿Ï ÎºÎ±Î¹ γιατί γίνονται οι επικοινωνιακÎÏ‚ δÏάσεις). Έχουν εγκÏιθεί πεÏισσότεÏα επικοινωνιακά Ï€ÏογÏάμματα μετά την ΠΥΣ, πολλοί νÎοι φοÏείς Îβγαλαν κωδικοÏÏ‚ κατάθεσης Ï€ÏογÏαμμάτων στη ΓΓΕΕ, καθώς υπάÏχει κίνδυνος ακυÏότητας των δαπανών που δεν Îχουν δηλωθεί στη ΓΓΕΕ από το Ελεγκτικό ΣυνÎδÏιο. ΠαÏάλληλα υπάÏχει και η υποχÏÎωση δημοσιοποίησης διαφημιστικών δαπανών των Ï„Ïαπεζών σÏμφωνα με τον ν. 4374/2016 με Ï€Ïωτοβουλία του Γιάννη ΔÏαγασάκη. Ακόμη Ï€ÏοβλÎπονται κυÏώσεις για τη μη τήÏηση του 30%, που θα εφαÏμοστοÏν στα Ï„Îλη του 2018, ενώ αναμÎνονται και Ï€Ïόστιμα σÏμφωνα με τον ν. 4487/2017. Μάλιστα ελÎγχεται πλÎον και η κÏατική διαφήμιση στο διαδίκτυο, η οποία είχε αποκλειστεί από τους Ï€ÏοηγοÏμενους νόμους στα ΜΜΕ. Εξ άλλου είναι σε εξÎλιξη ο διαγωνισμός για το barcode στα Îντυπα, το μητÏώο πεÏιφεÏÎµÎ¹Î±ÎºÎ¿Ï Î¤Ïπου, ενώ Îχουν εκδοθεί πεÏισσότεÏες από δÎκα εγκÏκλιοι στους φοÏείς του Δημοσίου για την τήÏηση των υποχÏεώσεών τους ως Ï€Ïος τα επικοινωνιακά Ï€ÏογÏάμματα του Δημοσίου από τον Îίκο Παππά και τον ΛευτÎÏη ΚÏÎτσο. ΤÎλος υπάÏχει και η παÏάταση δημοσίευσης διακηÏÏξεων του Δημοσίου στον πεÏιφεÏειακό ΤÏπο μÎχÏι το 2021. Το Ï€Ïόβλημα πάντως για τη διάθεση της κÏατικής διαφήμισης σε όλα τα ΜΜΕ με τα ίδια κÏιτήÏια παÏαμÎνει, ενώ χÏήσιμη θα ήταν και η παÏουσίαση συγκεντÏωτικών και αναλυτικών στοιχείων για τη διαφήμιση του Δημοσίου και των Ï„Ïαπεζών στην ιστοσελίδα του υπουÏγείου Ψηφιακής Πολιτικής. Από το ΠΑΡΟÎ
Πηγή: greekmme.blogspot.com
|
|
|