|13:41
ΟΥΣΙΩΔΗ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥÎΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΠΠΑΙΔΕΙΑ.......
Â
Â
ΕΛΛΗÎΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ÎΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΣ ΠΕÎΤΕΛΗΣ
ΓÏαφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων ΣχÎσεων
Δ/νση : Καλαμβόκη 2Α
Τ.Κ. 15127 Μελίσσια                                                                             Μελίσσια 23 ΑπÏιλίου 2015
Τηλ: 2132050015-17-18
Φαξ : 2132050039
Αυτή η διεÏθυνση ηλεκτÏÎ¿Î½Î¹ÎºÎ¿Ï Ï„Î±Ï‡Ï…Î´Ïομείου Ï€ÏοστατεÏεται από κακόβουλη χÏήση. ΧÏειάζεται να ενεÏγοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – 133
Â
ΘΕΜΑ: Ουσιώδη Σημεία του Πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία
 1. Ανώτατη Εκπαίδευση
ΚαταÏγείται το ΣυμβοÏλιο ΙδÏÏματος στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Οι αÏμοδιότητÎÏ‚ του ασκοÏνται από τη ΣÏγκλητο, το Î Ïυτανικό ΣυμβοÏλιο, τον Î ÏÏτανη και τους ΑντιπÏυτάνεις.
Ενίσχυση των συλλογικών οÏγάνων: Η λειτουÏγία των συλλογικών οÏγάνων Ï€Ïαγματοποιείται με τη συμμετοχή φοιτητών και εÏγαζομÎνων για την αποκατάσταση της ΔημοκÏατίας και την ενίσχυση της συμμετοχής όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στη λήψη αποφάσεων .
Εκλογή των μονοπÏόσωπων οÏγάνων (Î ÏÏτανης, ΑντιπÏυτάνεις, ΚοσμήτοÏες, Î ÏόεδÏοι, ΔιευθυντÎÏ‚ ΤομÎων) από το σÏνολο των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. Δηλαδή, τα μÎλη ΔΕΠ, τους φοιτητÎÏ‚ και όλες τις κατηγοÏίες του ÎµÎ¹Î´Î¹ÎºÎ¿Ï ÎµÎºÏ€Î±Î¹Î´ÎµÏ…Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Ï„ÎµÏ‡Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÎºÎ±Î¹ Î´Î¹Î¿Î¹ÎºÎ·Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Ï€ÏοσωπικοÏ.
ΕκλεκτοÏικά Σώματα για την εκλογή, εξÎλιξη ή μονιμοποίηση μελών ΔΕΠ: Τα 7μελή εκλεκτοÏικά σώματα των νόμων 4009/2011 και 4076/2012 διευÏÏνονται στη σÏνθεσή τους σε 11μελή ή 15μελή σε συνάÏτηση με το μÎγεθος του Τμήματος και συγκÏοτοÏνται στη βάση της συγγÎνειας του Î³Î½Ï‰ÏƒÏ„Î¹ÎºÎ¿Ï Î±Î½Ï„Î¹ÎºÎµÎ¹Î¼Îνου των υπό κÏίση μελών ΔΕΠμε εκλÎκτοÏες από Τμήματα της ημεδαπής ή ομοταγή της αλλοδαπής
ΑκαδημαϊκÎÏ‚ ελευθεÏίες και ακαδημαϊκό άσυλο: Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωÏίζεται για την κατοχÏÏωση των ακαδημαϊκών ελευθεÏιών, την ελεÏθεÏη διακίνηση των ιδεών, την Ï€Ïοστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εÏγασία, Îναντι οποιουδήποτε Ï€Ïοσπαθεί να το καταλÏσει.
Φοιτητική ιδιότητα και διαγÏαφÎÏ‚: Για την Ï€Ïοστασία των πλÎον αδÏναμων μελών εντός του Ï†Î¿Î¹Ï„Î·Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï ÏƒÏŽÎ¼Î±Ï„Î¿Ï‚, των εÏγαζόμενων φοιτητών, η φοιτητική ιδιότητα αποκτάται με την εγγÏαφή τους στο Τμήμα και κÏατάται μÎχÏι την απονομή του τίτλου σπουδών. ΑπαγοÏεÏεται Ïητά η μη αμειβόμενη εÏγασία Ï€Ïοπτυχιακών, μεταπτυχιακών φοιτητών και Υποψηφίων ΔιδακτόÏων.
Η ΣÏγκλητος είναι το αποφασιστικό ÏŒÏγανο για τη συγκÏότηση και λειτουÏγία των Ειδικών ΛογαÏιασμών Κονδυλίων ΈÏευνας, των ΕταιÏειών ΔιαχείÏισης ΠεÏιουσίας και κάθε άλλης δÏαστηÏιότητας που αναπτÏσσεται από τα Τμήματα των ΑΕΙ.Â
2. ÎομοθετικÎÏ‚ Ïυθμίσεις που πεÏιλαμβάνονται στο πολυνομοσχÎδιο του Υπ. Παιδείας και στο νομοσχÎδιο του ΥφυπουÏÎ³Î¿Ï Î‘Î¸Î»Î·Ï„Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï
ΤÏάπεζα Θεμάτων : ΚαταÏγείται η επιλογή θεμάτων των Ï€Ïοαγωγικών και απολυτηÏίων εξετάσεων των μαθητών των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ καθώς και των εξετάσεων εισαγωγής στην Ï„Ïιτοβάθμια εκπαίδευση κατά 50% από την ΤÏάπεζα Θεμάτων
Î Ïοαγωγή μαθητÏιών/των Λυκείου : ΟÏίζεται ως Μ.Ο. ο γενικός βαθμός Ï€Ïοαγωγής των μαθητών του λυκείου το 9.5.
Αξιολόγηση :
-  Η κατάÏγηση του ισχÏοντος Î½Î¿Î¼Î¿Î¸ÎµÏ„Î¹ÎºÎ¿Ï Ï€Î»Î±Î¹ÏƒÎ¯Î¿Ï… αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.
-  Η εγκαθίδÏυση ενός συστήματος αποτίμησης του ÎµÎºÏ€Î±Î¹Î´ÎµÏ…Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï ÎºÎ±Î¹ Ï€Î±Î¹Î´Î±Î³Ï‰Î³Î¹ÎºÎ¿Ï ÎÏγου, με δημοκÏατικό και συλλογικό Ï„Ïόπο, ως μια συμμετοχική και δημοκÏατική μεθοδολογία διάγνωσης Ï€Ïοβλημάτων, αναζήτησης λÏσεων και επεξεÏγασίας Ï€Ïοτάσεων και μÎÏ„Ïων για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, είναι απαÏαίτητη.
ΦÏοντιστήÏια, ΚÎντÏα ΞÎνων Γλωσσών, Ιδιωτικά Σχολεία : Ρυθμίζονται για Ï€Ïώτη φοÏά ζητήματα ÎµÎºÏ€Î±Î¹Î´ÎµÏ…Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Ï€ÎµÏιεχομÎνου. ΚαθοÏίζονται το ωÏάÏιο, οι αÏγίες και ο Îλεγχος των αναλυτικών Ï€ÏογÏαμμάτων, καταÏγοÏνται τα εσωτεÏικά φÏοντιστήÏια σε ιδιωτικά σχολεία και δίδεται η δυνατότητα στα αντίστοιχα ÏŒÏγανα εκπαιδευτικών και ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων να Ï€ÏοχωÏοÏν σε υπογÏαφή συλλογικών συμβάσεων με καλÏτεÏους ÏŒÏους εÏγασίας (μισθολογικοÏÏ‚, θεσμικοÏÏ‚) κατά τα ισχÏοντα.
Ειδική Εκπαίδευση : ΕναÏμονίζονται τα ελληνικά δεδομÎνα με τις ευÏωπαϊκÎÏ‚ και Διεθνείς Συμβάσεις για τα δικαιώματα των ΑναπήÏων. Βελτιώνεται η λειτουÏγία του Î¸ÎµÏƒÎ¼Î¿Ï Ï„Î·Ï‚ παÏάλληλης στήÏιξης καθώς θεσμοθετείται η συνεÏγασία των εκπαιδευτικών παÏάλληλης στήÏιξης και του Î»Î¿Î¹Ï€Î¿Ï Ï€ÏÎ¿ÏƒÏ‰Ï€Î¹ÎºÎ¿Ï Ï„Ï‰Î½ σχολείων και η μαζί διαμόÏφωση των Ï€ÏογÏαμμάτων και άλλων στοιχείων της σχολικής ζωής.
ΑνασÏσταση των τομÎων και ειδικοτήτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που είχαν καταÏγηθεί με τους μνημονιακοÏÏ‚ νόμους:
-  Εξασφαλίζεται η λειτουÏγία των ειδικοτήτων σε συγκεκÏιμÎνα ΕΠΑΛ ώστε να αξιοποιηθεί πλήÏως η υπάÏχουσα υποδομή καλÏπτοντας τις μοÏφωτικÎÏ‚ ανάγκες των μαθητών
-  ΟÏίζονται οι ομάδες Ï€ÏÎ¿ÏƒÎ±Î½Î±Ï„Î¿Î»Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Ï„Î± μαθήματα και το ωÏολόγιο Ï€ÏόγÏαμμα που θα ισχÏσει στην Α΄ τάξη το σχολικό Îτος 2015 -2016 για τους τομείς και ειδικότητες που ανασυσταίνονται.
-  Το εκπαιδευτικό Ï€Ïοσωπικό που βÏισκόταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης και επιστÏÎφει στις θÎσεις που κατείχε στα σχολεία, Ï€ÏοβλÎπεται να αξιοποιηθεί στο ÎπακÏο, για να καλυφθοÏν οι μεγάλες ανάγκες της παÏοχής ÎµÎºÏ€Î±Î¹Î´ÎµÏ…Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï ÎÏγου.
-  ΎστεÏα από την επανασÏσταση των οÏγανικών θÎσεων από το Υπ. Διοικητικής ΜεταÏÏÏθμισης, Ïυθμίζονται θÎματα των εκπαιδευτικών που επιστÏÎφουν στα ΕΠΑΛ σε οÏγανικÎÏ‚ θÎσεις εξασφαλίζοντας και όλα τα δικαιώματα που είχαν Ï€Ïιν τεθοÏν σε διαθεσιμότητα, ενώ τα ίδια δικαιώματα εξασφαλίζονται σε εκπαιδευτικοÏÏ‚ από ΕΠΑΛ που καταÏγήθηκαν.
ΚατάÏγηση της σÏζευξης ΠειÏÎ±Î¼Î±Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï ÎºÎ±Î¹ Î ÏοτÏπου Σχολείου. Αποφασίζεται:
-  Η κατάÏγηση του ÏŒÏου «πÏότυπο - πειÏαματικό» σχολείο
-  Ο διαχωÏισμός των πειÏαματικών από τα Ï€Ïότυπα
-  Η μετατÏοπή της συντÏιπτικής πλειοψηφίας αυτών των υβÏιδικών σχολείων σε πειÏαματικά
-  Ο οÏισμός μόνο ενός πεÏιοÏισμÎνου αÏÎ¹Î¸Î¼Î¿Ï Î±Ï€ÏŒ αυτά ως Ï€Ïότυπα σχολεία, για ιστοÏικοÏÏ‚ λόγους
-  Στα πειÏαματικά σχολεία οι μαθητÎÏ‚/Ï„Ïιες θα επιλÎγονται με κλήÏωση στην τάξη εισόδου
-  Στα Ï€Ïότυπα τα κÏιτήÏια και η διαδικασία επιλογής στην τάξη εισόδου θα οÏίζεται με απόφαση της ΔΕΠΠΣ μετά από εισήγηση των Συλλόγων διδασκόντων και των ΕΠΕΣ των Ï€Ïότυπων γυμνασίων.
ΤÏοπολογία για την αναπλήÏωση απωλεσθεισών ωÏών διδασκαλίας :
Σε πεÏίπτωση απώλειας διδακτικών ωÏών, η αναπλήÏωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους Ï„Ïόπους:
α) ΠεÏικοπή πεÏιπάτων και εκδÏομών
β) ΠεÏιοÏισμός των εÏγάσιμων ημεÏών των πολυήμεÏων εκδÏομών και
γ) Αξιοποίηση των σχολικών εοÏτών (κάνουνται και οι εοÏÏ„ÎÏ‚ και τα μαθήματα).
Επιλογή στελεχών :
Για τους υποψήφιους ΔιευθυντÎÏ‚ σχολικών μονάδων
-  ΑπαÏαίτητες Ï€ÏοϋποθÎσεις Ï€ÏοκειμÎνου οι εκπαιδευτικοί να θÎσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική Ï€ÏοϋπηÏεσία και η πιστοποιημÎνη γνώση Τεχνολογίας, ΠληÏοφοÏιών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπÎδου 1.
-  ΕπιπλÎον μοÏιοδότηση: η διοικητική εμπειÏία, η διδακτική εμπειÏία, η παιδαγωγική συγκÏότηση και κατάÏτιση τους και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, όπου επιθυμοÏν να βάλλουν υποψηφιότητα.
-  Υποβολή υποψηφιότητας σε δυο το Ï€Î¿Î»Ï ÏƒÏ‡Î¿Î»Î¹ÎºÎÏ‚ μονάδες, εφόσον Îχει υπηÏετήσει σε αυτÎÏ‚ την τελευταία πενταετία.
Για τους ΔιευθυντÎÏ‚ εκπαίδευσης
-  ΑπαÏαίτητες Ï€ÏοϋποθÎσεις Ï€ÏοκειμÎνου οι εκπαιδευτικοί να θÎσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική Ï€ÏοϋπηÏεσία και η πιστοποιημÎνη γνώση Τεχνολογίας, ΠληÏοφοÏιών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπÎδου 1.
-  ΕπιπλÎον μοÏιοδότηση: η διοικητική εμπειÏία, η διδακτική εμπειÏία, η παιδαγωγική συγκÏότηση και κατάÏτιση τους και η γνώμη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της ΠεÏιφÎÏειας, στην οποία επιθυμοÏν να βάλλουν υποψηφιότητα.
-  Υποβολή υποψηφιότητας σε δυο το Ï€Î¿Î»Ï Î”Î¹ÎµÏ…Î¸Ïνσεις Εκπαίδευσης.
3. ΈÏευνα και Καινοτομία
Οι νομοθετικÎÏ‚ παÏεμβάσεις πεÏιλαμβάνουν τα εξής μÎÏ„Ïα:
Τίθεται ως Ï€ÏωταÏχική υποχÏÎωση της Πολιτείας η χάÏαξη εθνικής πολιτικής ÎÏευνας.
ΤÏοποποιοÏνται και επαναδιατυπώνονται ακαδημαϊκά και πολιτικά αμφίσημοι ή/και λανθασμÎνοι οÏισμοί, όπως εκείνοι της βασικής ÎÏευνας, της αÏιστείας και της αξιολόγησης.
ΑναμοÏφώνεται το Εθνικό ΣυμβοÏλιο ΈÏευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας μετονομαζόμενο σε Εθνικό ΣυμβοÏλιο ΈÏευνας και Καινοτομίας (ΕΣΕΚ) και καθοÏίζεται η αποστολή του ως ÏƒÏ…Î¼Î²Î¿Ï…Î»ÎµÏ…Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï ÏƒÏŽÎ¼Î±Ï„Î¿Ï‚ που γνωμοδοτεί για την εθνική πολιτική στην ΈÏευνα και την Καινοτομία. Λαμβάνεται μÎÏιμνα ώστε το νÎο ΕΣΕΚ να συσταθεί με Ï„Ïόπο γÏήγοÏο και διαφανή, διαιÏοÏμενο σε δÏο επιτÏοπÎÏ‚ (την επιτÏοπή ΈÏευνας και Τεχνολογίας και την επιτÏοπή Καινοτομίας και Αναπτυξιακών ΕφαÏμογών), ώστε να Ï€Ïοετοιμάζονται καλÏτεÏα οι εισηγήσεις του και να ελαχιστοποιοÏνται οι εξωθεσμικÎÏ‚ παÏεμβάσεις σε επιστημονικά/εÏευνητικά θÎματα.
ΜÎÏ„Ïα επιτάχυνσης του νÎου «ΕΣΠΑ»: Εισάγονται Ï„Ïοποποιήσεις που διευκολÏνουν τις διαδικασίες και επιταχÏνουν την αποÏÏόφηση κονδυλίων σε συγχÏηματοδοτοÏμενα Ï€ÏογÏάμματα.
ΑναμοÏφώνονται τα ΠεÏιφεÏειακά ΣυμβοÏλια ΈÏευνας και Καινοτομίας, ώστε να είναι λειτουÏγικά, πιο αντιπÏοσωπευτικά και να μην αφήνουν πεÏιθώÏια για την αναπαÏαγωγή πελατειακών σχÎσεων.
ΚαταÏγοÏνται τα Επιστημονικά ΣυμβοÏλια των ΙνστιτοÏτων και επαναφÎÏονται τα Επιστημονικά Γνωμοδοτικά ΣυμβοÏλια, τα οποία είχαν μεγαλÏτεÏη δημοκÏατική νομιμοποίηση.
ΜÎÏ„Ïα διοικητικής απλοÏστευσης διαδικασιών: Απλοποιείται η διαδικασία συγκÏότησης των Διοικητικών Συμβουλίων των εÏευνητικών φοÏÎων και εισάγονται μεταβατικÎÏ‚ Ïυθμίσεις που επιλÏουν Ï€Ïοβλήματα Ï€Î¿Ï ÎµÎ¯Ï‡Î±Î½ σχηματιστεί από την απουσία αντίστοιχων Ïυθμίσεων στον Ï€ÏοηγοÏμενο νόμο.
Î ÎÏαν της μÎÏιμνας για την εÏγασιακή ασφάλεια του ανθÏώπινου Î´Ï…Î½Î±Î¼Î¹ÎºÎ¿Ï ÏƒÏ„Î± εÏευνητικά κÎντÏα, λαμβάνεται Ï€Ïόνοια για την ενίσχυση των μεταδιδακτοÏικών εÏευνητών.
Â
Από το ΓÏαφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων ΣχÎσεων
Μείνετε σε επαφή μαζί μας:
Κάντε like κι ακολουθήστε τη σελίδα μας στο Facebook
Στο Twitter: