Γιατί η πολυτέλεια χάνει τη δυναμική της - Τι φέρνει το 2026 Ημερομηνία:
6/12/2025, 23:52 - Εμφανίσεις: 9
Από τη Louis Vuitton έως την Chanel τα brands που έχουν συνδέσει το όνομά τους με τα είδη πολυτελείας, την υψηλή ποιότητα και τη μοναδικότητα, έχουν βρεθεί τα τελευταία χρόνια αντιμέτωπα με πολλαπλές δοκιμασίες.
Μετά τις ένδοξες μέρες για τη ζήτησηγια είδη πολυτελείας κατά την περίοδο της πανδημίας, όταν ακόμα και λιγότερο εύρωστοι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να διαθέσουν ρευστό για πολυτελείς αγορές κλεισμένοι στα σπίτια τους, αναδείχθηκε έντονα το χαρακτηριστικό της ευαλωτότητας του κλάδου στις εξωτερικές μεταβολές με αρνητικό τρόπο.
Μετά από μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10% για σχεδόν μια δεκαετία, ο τομέας είδε όλους τους δείκτες να καταρρέουν πέρσι, πυροδοτώντας μια σειρά από αλλαγές σε μια αγωνιώδη προσπάθεια να διατηρήσουν τα «κεκτημένα».googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Οι πιέσεις γίνονταν ολοένα εντονότερα λόγω του αβέβαιου οικονομικού περιβάλλοντος, των γεωπολιτικών και εμπορικών εντάσεων, των διακυμάνσεων στις συναλλαγματικές ισοτιμίες και της αυξημένης αστάθειας στις αγορές.
Ολοι αυτοί οι παράγοντες διαμόρφωσαν μια ανάμεικτη εικόνα όσον αφορά την πολυαναμενόμενη ανάκαμψη της αγοράς πολυτελών ειδών.
Ο κλάδος αναγκάστηκε τη χρονιά που τελειώνει να επανεξετάσει στρατηγικές και τιμολογιακή πολιτική, ενώ ενδεικτικό είναι ότι φέτος αύξησαν τις τιμές με τον πιο αργό ρυθμό από το 2019 και έπειτα, καθώς αναγκάστηκε να προσαρμοστεί σε μια μεγαλύτερη -όπως αποδείχθηκε- από την αναμενόμενη ύφεση και οι πλούσιοι καταναλωτές αντέδρασαν μετά από χρόνια αχαλίνωτων αυξήσεων.document.addEventListener("DOMContentLoaded", function () {lazym2();}); Δεν αγοράζουν πολυτέλεια μόνο οι πολύ πλούσιοι Οι όμιλοι πολυτελείας έχουν αντιμετωπίσει σημαντική μείωση των πωλήσεων τα τελευταία δύο χρόνια.
Παρά την κοινή πεποίθηση, ο κλάδος των πολυτελών προϊόντων δεν αφορά μόνο τους εξαιρετικά πλούσιους αγοραστές που κατοικούν στο Mayfair του Λονδίνου ή περπατούν στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης.
Το ίδιο σημαντικοί είναι και οι λεγόμενοι «φιλόδοξοι» αγορα...