Η ΠΝΟ ζητά αλλαγές στον Ν.4150/2013: Ασφαλής στελέχωση των πλοίων χειμώνα και καλοκαίρι Ημερομηνία:
3/11/2025, 17:24 - Εμφανίσεις: 24
Αλλαγές στις ρυθμίσεις του Νόμου 4150/2013 που σχετίζονται με τη στελέχωση των πλοίων των ακτοπλοΐας κατά τη χειμερινή περίοδο και τη λειτουργία των ταχυπλόων, ζητά με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Το συνδικαλιστικό σωματείο των Ναυτικών υποστηρίζει ότι οι υφιστάμενες προβλέψεις οδηγούν σε αποδυνάμωση των πληρωμάτων, ενίσχυση της εποχικότητας και δυνητικούς κινδύνους για την ασφάλεια στη θάλασσα, σε μια περίοδο που η εύρυθμη λειτουργία των θαλάσσιων συγκοινωνιών παραμένει κρίσιμη για τη νησιωτική χώρα.
Πιο συγκεκριμένα η ΠΝΟ ζητά την αλλαγή στη διάταξη του Νόμου 4150/2013, που επιτρέπει στα συμβατικά πλοία των ακτοπλοϊκών εταιρειών να μειώνουν κατά 50% το προσωπικό γενικών υπηρεσιών από 1ης Νοεμβρίου έως 31ης Μαρτίου.
Παράλληλα ζητά την τροποποίηση των προβλέψεων για την ετήσια δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόων, καθώς όπως τονίζει ο ισχύων νόμος παρμπορεί λειτουργίας μόλις για τέσσερις μήνες τον χρόνο, αντί των επτά μηνών που εφαρμόζονταν μέχρι σήμερα για τη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Σύμφωνα με την ΠΝΟ, οι υφιστάμενες διατάξεις πλήττουν την απασχόληση των ναυτικών, εντείνουν την εποχικότητα στον κλάδο και δημιουργούν σοβαρές δυσλειτουργίες τόσο στη στελέχωση όσο και στην ομαλή λειτουργία της ακτοπλοΐας.
Η ασφάλεια στη θάλασσα Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι εξαιτίας της μείωσης στα συμβατικά πλοία της ακτοπλοϊας από 1ης Νοεμβρίου «το βασικό πρόβλημα που διαφαίνεται από την εφαρμογή των διατάξεων του ανωτέρου νόμου είναι να παράγεται νομότυπα μια σοβαρή παραβίαση των ωρών εργασίας του υπόλοιπου πληρώματος που παραμένει επί του πλοίου και αντικειμενικά τίθενται σοβαρά ζητήματα αναφορικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα γιατί, όπως είναι γνωστό, το πλήρωμα είναι ζωτικής σημασίας και είναι αυτό το οποίο με την παρουσία του δίνει σάρκα και οστά σε όλα τα επίπεδα και μέσα που σχετίζονται με την ασφάλεια του πλοίου και των επιβαινόντων».