Γερμανία: Συναγερμός στην αυτοκινητοβιομηχανία καθώς κλιμακώνεται η κρίση των ημιαγωγών Ημερομηνία:
Σήμερα 24/10/2025, 03:12 - Εμφανίσεις: 12
Συναγερμός έχει σημάνει στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία από την έλλειψη ημιαγωγών, η οποία ενδέχεται να επιφέρει ακόμα και αναστολή της λειτουργίας σημαντικών γραμμών παραγωγής (φωτογραφία αρχείου, επάνω, από το Reuters/Fabian Bimmer).
Η νέα κρίση, συνέπεια του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ – Κίνας, αναδεικνύει άλλο ένα σημείο αδυναμίας της Ευρώπης και προκαλεί παρέμβαση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
H Volkswagen δεν απέκλεισε πιθανότητα ακόμα και της αναστολής λειτουργίας εργοστασίων τηςgoogletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Η τρέχουσα έλλειψη αφορά τον λεγόμενο «διακριτό ημιαγωγό» – ένα απλό εξάρτημα μαζικής παραγωγής – τον οποίο κατασκευάζει η ολλανδική εταιρία Nexperia, η οποία ωστόσο έπεσε θύμα της εμπορικής – δασμολογικής διένεξης μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας.
Η ολλανδική εταιρία, θυγατρική της κινεζικής Wingtech, είναι σήμερα η ηγέτιδα δύναμη στην παγκόσμια αγορά ημιαγωγών και παρέχει το 49% του συνόλου των τσιπ αυτού του είδους που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία.
Στον κλάδο μάλιστα της μηχανολογίας το ποσοστό φθάνει το 95%, ενώ στην ιατρική τεχνολογία το 86%.
Στις ΗΠΑ η Wingtech είναι σε «μαύρη λίστα» από το 2024 λόγω πιθανού κινδύνου για την ασφάλεια και, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD, οι αμερικανικές υπηρεσίες παρότρυναν τις ολλανδικές αρχές να αναλάβουν τον έλεγχο της θυγατρικής.
Ως αντίδραση, η μητρική Wingtech ανέστειλε την εξαγωγή προϊόντων της στην Nexperia.document.addEventListener("DOMContentLoaded", function () {lazym2();}); «Ευάλωτοι» «Θέλουμε μια κοινά αποδεκτή λύση, αλλά η κινεζική κυβέρνηση πρέπει επίσης να γνωρίζει ότι δεν θα δεχτούμε αυτό που συμβαίνει αυτήν τη στιγμή», δήλωσε ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς από τις Βρυξέλλες, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι το Βερολίνο δεν επιθυμεί κλιμάκωση της διένεξης.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); «Αυτό δείχνει ξανά πόσο ευάλωτοι είμαστε στην Ευρώπη και αναφορικά με τις αλυσίδες εφοδιασμού....