Κυκλοφοριακό: 20 ώρες τον μήνα στον δρόμο για να φτάσουμε στη δουλειά Ημερομηνία:
Σήμερα 17/10/2025, 09:00 - Εμφανίσεις: 12
Παρά τον θόρυβο γύρω από το «κυκλοφοριακό πρόβλημα», τα δεδομένα δείχνουν κάτι πιο συγκεκριμένο: στην Αττική, η καθημερινή συμφόρηση είναι το αποτέλεσμα μιας σταθερά υψηλής ζήτησης μετακινήσεων πάνω σε ένα δίκτυο με περιορισμένη (και άνισα κατανεμημένη) προσφορά χωρητικότητας.
Την παραπάνω διαπίστωση κάνει μιλώντας στο in ο Δρ.
Ορφέας Καρούντζος, Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός και Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Στο πλαίσιο της συνεχούς παρακολούθησης των κυκλοφοριακών συνθηκών στην Αττική, το εργαστήριο υλοποίησε το Athens Traffic Dashboard.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); «Μέσω του Athens Traffic Dashboard παρακολουθούμε τις κυκλοφοριακές συνθήκες στις βασικότερες ώρες αιχμής, σε 11 κύριους άξονες της Αττικής.
Ετσι, μπορούμε να «ποσοτικοποιήσουμε» το πρόβλημα και να συγκρίνουμε πιο σωστά μήνες, εποχές και έτη, στην ίδια κλίμακα» εξηγεί ο κ.
Καρούντζος, ο οποίος διατηρεί και συντηρεί την πλατφόρμα μαζί με τον Υποψήφιο Διδάκτορα, Παρμενίων Δελιαλή.
Οπως συμπληρώνει ο κ.
Καρούντζος, «υπολογίζονται μέσοι χρόνοι διαδρομής, καθυστερήσεις, μέσες ταχύτητες και μία αντιπροσωπευτική αναλογία του πραγματικού χρόνου διαδρομής εν συγκρίσει με τον χρόνο «ελεύθερης ροής», δηλαδή χωρίς κίνηση.
Η τυποποίηση είναι κρίσιμη, καθώς μετατρέπει τον δημόσιο διάλογο από γενικολογίες περί «χάους» σε μετρήσιμες αποκλίσεις με χειροπιαστές λύσεις, είτε μιλάμε για ανακατανομή χωρητικότητας, είτε για διαχείριση στόλων (βαρέα οχήματα/τουριστικός στόλος), είτε για προτεραιοποίηση ΜΜΜ και στοχευμένες παρεμβάσεις στις πιο «ακριβές» σε λεπτά ώρες.
Η πλατφόρμα Athens Traffic Dashboard έχει εξελιχθεί σε ένα ισχυρό εργαλείο ανάλυσης, ικανό να υποστηρίξει κυκλοφοριακές έρευνες, αξιολογήσεις πολιτικών κινητικότητας, αλλά και επιχειρησιακές αποφάσεις (π.χ.