Σούπερ μάρκετ: Ακριβό σπορ οι online αγορές – Πόσο είναι η μέση παραγγελία Ημερομηνία:
Σήμερα 25/5/2025, 16:20 - Εμφανίσεις: 17
Ενα ερώτημα για τα σούπερ μάρκετ που επιδέχεται διαφορετικών απαντήσεων, σε συνάρτηση με τη σκοπιά από την οποία εξετάζεται, είναι το κατά πόσον είναι για αυτά συμφέρουσες οι online πωλήσεις.
Αν και η τάση των καταναλωτών να κάνουν online αγορές, το κόστος εν συγκρίσει με το όφελος για τις αλυσίδες μοιάζει αγεφύρωτο.
Είναι ενδεικτικό και αξιοσημείωτο ότι, σύμφωνα με τον Αριστοτέλη Παντελιάδη, επικεφαλής του ομίλου METRO, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ είναι πολύ ακριβό σπορ και σπάνια αφήνει κέρδη.
Ο ίδιος τονίζει ότι στη ΜETRO κατάφεραν να περιορίσουν στο μηδέν τις ζημιές και απώλειες μετά από έξι χρόνια, επισημαίνοντας πως το ηλεκτρονικό υποκατάστημα δεν πρόκειται ποτέ να γίνει τόσο κερδοφόρο όσο το φυσικό.
Αυτή τη στιγμή, η συμμετοχή των online πωλήσεων κυμαίνονται μεταξύ 3% με 4% στις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Πώς ψωνίζουν οι καταναλωτές Από πρόσφατη έρευνα της Convert Group διαφαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση συνεχίζεται η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο κλάδο των σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να δαπανούν online το 2024 335 εκατ.
ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, δηλαδή 9% περισσότερα από το 2023.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6% στα 85 ευρώ που οφείλεται κυρίως στα περισσότερα τεμάχια που αυτή περιέχει (κατά μέσο όρο 34,3 τεμάχια εν συγκρίσει με 32,8 το 2023) και όχι στον πληθωρισμό, αφού η αύξηση της μέσης online τιμής αγαθών ήταν 1% εν συγκρίσει με 8% που ήταν το 2023.
googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); });googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); Από τα συμπεράσματα της έρευνας ξεχωρίζει, ακόμα, το στοιχείο σύμφωνα με το οποίο το ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί το 15% του συνόλου των online αγορών που έγιναν το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Τέλος, η Παρασκευή αποτέλεσε την πιο δημοφιλή ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,8% τω...