Επιτροπή Ανταγωνισμού: Οι αθέμιτες πρακτικές στην ακτοπλοΐα μπαίνουν στο μικροσκόπιο Ημερομηνία:
11/5/2025, 00:48 - Εμφανίσεις: 84
Στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΠΑΝΤ) μπαίνουν οι αθέμιτες πρακτικές στον χώρο τις ακτοπλοΐας, οι μεγάλες αυξήσεις στα εισιτήρια και οι συνθήκες ολιγοπωλίου που έχουν διαμορφωθεί στον κλάδο.
Ακόμα υπό εξέταση τίθεται το καθεστώς των άγονων γραμμών καθώς ο προϋπολογισμός τους έχει αυξηθεί κατά 1.400% από το 2001 που άρχισε η απελευθέρωση και πώς είναι δυνατόν ταχύπλοα να παίρνουν επιδότηση καλοκαιρινούς μήνες που η κίνηση είναι αυξημένη.
Τα τελευταία χρόνια οι αθέμιτες πρακτικές είναι συχνές στον ακτοπλοϊκό κλάδο, όπως επίσης και η αξιοποίηση της έλλειψης ιδιαίτερου ανταγωνισμού. Ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια σε πολλές γραμμές έχει διαπιστωθεί απότομη αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ειδικά από τα ταχύπλοα, όταν στις γραμμές αυτές απουσιάζει ανταγωνίστρια εταιρεία.
Η ΕΠΑΝΤ, όπως αναφέρεται και στη σχετική ανακοίνωση, «λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της ελληνικής ακτοπλοΐας για την ελληνική οικονομία και κοινωνική συνοχή, τη δομή του εγχώριου ακτοπλοϊκού κλάδου και την παρατηρούμενη εξέλιξη των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, απεφάνθη στις 15.04.2025 την έναρξη κλαδικής έρευνας στην ελληνική ακτοπλοΐα, ασκώντας τη σχετική αρμοδιότητά της βάσει του άρθρου 40 του ν.
3959/2011».googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Παράλληλα αρχικά θα διερευνήσει γιατί ο κλάδος εμφανίζει ολιγοπωλιακά χαρακτηριστικά με δύο μεγάλες εταιρείες/ομίλους να κατέχουν το 60% του στόλου στην ακτοπλοΐα μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων.
Η ανακοίνωση της ΕΠΑΝΤ δεν καθορίζει ποιες είναι οι δύο εταιρείες αλλά από τα δεδομένα οι δύο με τον μεγαλύτερο στόλο είναι η Attica Group με 47 πλοία, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι συμβατικά, και η SeaJets με πάνω από 30 πλοία, εκ των οποίων μόνο έξι συμβατικά και όλα τα άλλα ταχύπλοα.
Το ερώτημα όπου πρόκειται να απαντήσει η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι γιατί σε πολλές μακρινές γραμμές έχει παρουσία μόνο μία εταιρεία, η Attica Group και μάλιστα «με την άδεια της αστυνομίας», αφού...