Δύσκολοι καιροί για τη γερμανική οικονομία - «Νόμιζαν ότι είναι οι καλύτεροι, αλλά αυτό τελείωσε» Ημερομηνία:
21/11/2024, 17:48 - Εμφανίσεις: 13
Σαν ειρωνεία, ο μεγαλύτερος ανασταλτικός παράγοντας για να αναλάβει σήμερα κανείς την ηγεσία της τρίτης ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη, είναι η… ασθμαίνουσα οικονομία της.
Η άλλοτε πανίσχυρη οικονομίας της Γερμανίας, ο άλλοτε οικονομικός γίγαντας, είναι στη χειρότερη φάση της εδώ και χρόνια αντιμέτωπος με «στρατό» προβλημάτων.
Ενόψει των γερμανικών πρόωρων εκλογών του Φεβρουαρίου 2025, η χώρα κυριεύεται από φόβους αποβιομηχάνισης, ενεργειακές πιέσεις, τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα και την προοπτική οι ΗΠΑ του Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει δασμούς 10-20% στις εισαγωγές.
Πως κατάντησε όμως να καταρρεύσει το επιχειρηματικό μοντέλο που οδήγησε τη χώρα στην κορυφή;googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Σε εκτενή ανάλυσή του ο Economist καταγράφει τις ανησυχίες του Βερολίνου και των ειδικών από την παρακμή των γερμανικού αναπτυξιακού μοντέλου.
Η γερμανική βιομηχανία, ειδικά οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της Mittelstand, έχει εστιαστεί στη σταδιακή καινοτομία, αφήνοντάς την απροετοίμαστη για τεχνολογικά σοκ όπως η εμφάνιση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι φιλικοί δεσμοί μεταξύ επιχειρήσεων, τραπεζών και πολιτικών δημιούργησαν εφησυχασμό και αντίσταση στις μεταρρυθμίσεις.
Η δογματική τήρηση των δημοσιονομικών κανόνων οδήγησε σε σκουριές γεφυρών, σχολεία σε αποσύνθεση και καθυστερήσεις στα τρένα.
Η ανάπτυξη στις ξένες αγορές πάχυνε τα κέρδη (και τα έσοδα από το δημόσιο ταμείο) της Deutschland ag για λίγο, αλλά αυτό το μοντέλο που καθοδηγείται από τις εξαγωγές άφησε τη Γερμανία εκτεθειμένη όταν οι άνεμοι της παγκοσμιοποίησης έγιναν ψυχρός.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); Όπως προκύπτει από Γερμανό διπλωμάτη, που επικαλείται ο Economist, η γερμανική βιομηχανία είναι διχασμένη όσον αφορά τη Κίνα Τα ίχνη των καιρών είναι εμφανέστατα.
Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, ετοιμάζει το πρώτο κλείσιμο εργοστασίων στην 87χρονη ιστορία της, απειλώντας 30.000 θέσεις εργασίας.