Την προηγούμενη φορά που οι ηγέτες των πλουσιότερων χωρών του πλανήτη είχαν πραγματοποιήσει τη σύνοδό τους στο Εβιάν-λε-Μπεν της ανατολικής Γαλλίας ήταν Ιούνιος του 2003 και οι συμμετέχοντες οκτώ στον αριθμό, στο πλαίσιο του πάλαι ποτέ G8, που από το 2014 ξαναέγινε G7, με την αποβολή της Ρωσίας για την προσάρτηση της Κριμαίας. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ύψιστη προτεραιότητα της συνόδου ήταν η συμφιλίωση μεταξύ των τότε ηγετών του ομίλου, δυόμισι μήνες έπειτα από την έναρξη του πολέμου στο Ιράκ από τις ΗΠΑ με τη Βρετανία, μαζί με μια μικρή «συμμαχία των προθύμων», για τα υποτιθέμενα όπλα μαζικής καταστροφής του καθεστώτος του Σαντάμ Χουσεΐν. Σήμερα, 23 χρόνια μετά, το φάσμα νέων αδιέξοδων πολέμων -από τον αμερικανοϊσραηλινό στο Ιράν και τον ρωσικό στην Ουκρανία, μέχρι τον δασμολογικό του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και τον τεχνολογικό- ρίχνει βαριά σκιά στην τριήμερη σύνοδο κορυφής στο Εβιάν-λε-Μπεν των ηγετών ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλίας, Γερμανίας, Ιταλίας, Ηνωμένου Βασίλειου και Ιαπωνίας, συν της ΕΕ.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); });google
Διαβάστε περισσότερα |