Nέα αντιπαράθεση εφοπλιστών-ναυτεργατών για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας Ημερομηνία:
21/8/2017, 12:45 - Εμφανίσεις: 1022
Το θέμα της υπογραφής νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, με βάση τα διεθνώς κρατούντα και σύμφωνα με τη σύμβαση της ITF (σ.σ. διεθνής ομοσπονδία εργαζομένων στις μεταφορές), επανέφερε με συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του "Alpha" o πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης.
Απαντώντας στον κ. Βενιάμη, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος, ανέφερε σε δήλωσή του προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως οι εφοπλιστές, «αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τον εξοστρακισμό των ελλήνων ναυτικών απ' τη ελληνική ναυτιλία, θέλουν να επιβάλουν συνθήκες εργασιακής γαλέρας».
Σημειώνεται ότι η υπογραφή νέας σύμβασης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία εκκρεμεί από το 2010, καθώς τα ναυτεργατικά σωματεία έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε αλλαγή της θεσμοθετημένης σύμβασης.
Μιλώντας το πρωί στο ραδιόφωνο του "Alpha", ο κ. Βενιάμης τόνισε ότι για να μπορέσει να επανέλθει η έννοια της ναυτοσύνης στην Ελλάδα, όπως ήταν τη δεκαετία του '70 και του '80, όταν υπήρχαν 100% ελληνικά πληρώματα στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, «έχουμε προτείνει στην κυβέρνηση και στους συνδικαλιστές, να συζητήσουμε πάνω στη σύμβαση που έχει και εκπροσωπεί η ΠΝΟ για τα ξένα πληρώματα που υπηρετούν στα ελληνόκτητα πλοία και είναι με βάση τα διεθνή κρατούντα και το διεθνή ανταγωνισμό».
Η ΠΝΟ εκπροσωπεί και τη διεθνή ένωση ναυτικών στην ITF και ξέρει πολύ καλά τα μισθολόγια που υπάρχουν, όχι για τους Έλληνες, αλλά για τους ξένους που υπηρετούν σε οποιοδήποτε ξένο ή ελληνόκτητο πλοίο ανά τον κόσμο, τόνισε ο κ. Βενιάμης, και πρόσθεσε ότι οι εταιρείες αρνούνται να πάρουν ελληνικά πληρώματα, καθώς το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών αρνείται να υπογράψει νέα σύμβαση που να δίνει το δικαίωμα στους παλιούς ναυτικούς να μπορέσουνε να πάνε στα πλοία με ατομικές συμβάσεις εργασίας, με βάση όμως ως μίνιμουμ, τον μισθό της σύμβασης της ITF.