Χριστούγεννα: Τι θα αγοράσουν οι καταναλωτές στις γιορτές - Τι δείχνει έρευνα Ημερομηνία:
Σήμερα 25/11/2025, 09:16 - Εμφανίσεις: 8
Τρόφιμα – ποτά, ρούχα κι αξεσουάρ βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των αγορών που σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν την εορταστική περίοδο οι καταναλωτές.
Όσοι φυσικά σκοπεύουν να προχωρήσουν σε αγορές, με την τιμή να διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο για εννέα στους δέκα.
Την ίδια στιγμή οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου ευελπιστούν να επιτύχουν καλύτερες «επιδόσεις» εν συγκρίσει με την αντίστοιχο διάστημα του 2024, αν και οι περισσότεροι καταναλωτές δεν εμφανίζονται αποφασισμένοι να ξοδέψουν περισσότερα απ’ ότι ξόδεψαν πέρυσι.
Ο χάρτης των αγορών Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της ΕΥ, έξι στους δέκα καταναλωτές – κυρίως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας – σκοπεύουν να αγοράσουν τρόφιμα και ποτά και το 58% -κατά κανόνα οι νεότερες ηλικίες- ρούχα και αξεσουάρ.
Ακόμα, είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές σχεδιάζει να αγοράσει μόνον το 28%, σε αντίθεση με το διάστημα των Black Friday Cyber Monday όπου το ποσοστό όσων έχουν ως προτεραιότητα αγοράς αυτά είδη ανέρχεται στο 68%.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Χαμηλά στις προτεραιότητες φαίνεται να είναι γενικότερα η ψυχαγωγία (35%) αλλά και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς, καθώς μόνο το 32% δηλώνει ότι σκοπεύει να προχωρήσει σε τέτοιου είδους αγορές.
Σχέση ποιότητας – τιμής Όπως καταδεικνύεται και από αυτήν την έρευνα οι τιμές είναι στο «μικροσκόπιο» των καταναλωτών, αφού αποτελεί βασικό κριτήριο για εννέα στους δέκα (το ποσοστό ανέρχεται στο 90% από 95% πέρυσι.
Πάντως, όμως κύριο ζητούμενο είναι και η ποιότητα για το 64%.
Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι το ποσοστό των καταναλωτών που θα αναζητήσουν προϊόντα σε προσφορά, είναι αισθητά μειωμένο εν συγκρίσει με την περυσινή εορταστική περίοδο και υπολογίζεται σε 44% από 50%, αν και οι γυναίκες και οι μεγαλύτερες ηλικίες φαίνεται να εξακολουθούν να ψάχνουν εκπτωτικές ευκαιρίες.document.addEventListener("DOMContentLoaded", function () {lazym2();}); Ένα ακόμα αξιοσημείωτο στοιχείο που αναδεικνύεται στην έρευνα είναι ότι το κριτήριο του bra...