Το πρώτο εγχειρίδιο για ασφαλή πυρηνοκίνητα εμπορικά πλοία από το ΜΙΤ Ημερομηνία:
Σήμερα 21/10/2025, 16:16 - Εμφανίσεις: 13
Η εμπορική ναυτιλία ευθύνεται για περίπου το 3% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Καθώς ο κλάδοςκαταβάλει προσπάθεια να μειώσει το αποτύπωμά του και να κινηθεί προς ένα μέλλον χωρίς άνθρακα, η πυρηνική ενέργεια, που εδώ και δεκαετίες χρησιμοποιείται για την κίνηση στρατιωτικών πλοίων, θεωρείται μια ιδιαίτερα ελκυστική λύση.
Μέχρι σήμερα, όμως, δεν υπήρχε κάποιο ενιαίο δημόσιο έγγραφο που να παρέχει σαφείς οδηγίες για τον ασφαλή σχεδιασμό συγκεκριμένων στοιχείων των πολιτικών πυρηνοκίνητων πλοίων.
Το νέο εγχειρίδιο που δημοσίευσε τον περασμένο Σεπτέμβριο το MIT Maritime Consortium έχει σκοπό να καλύψει αυτό το κενό και να θέσει τα θεμέλια για την ασφαλή ανάπτυξη της πυρηνικής πρόωσης στη ναυτιλία.
«Το εγχειρίδιο αυτό είναι ένα βασικό εργαλείο που στηρίζει τις προσπάθειες υιοθέτησης της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία», εξηγεί ο Θέμης Σαψής, Καθηγητής Μηχανολογίας και Θαλάσσιας Μηχανικής, William I.
Koch στο MIT, Διευθυντής του Κέντρου Θαλάσσιας Μηχανικής του MIT και Συνδιευθυντής του MIT Maritime Consortium.
«Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε μια στέρεη βάση για την ασφάλεια, σε κρίσιμους τομείς που θα χρειαστούν ερευνητική και ρυθμιστική υποστήριξη τα επόμενα χρόνια, ώστε η ναυτιλιακή βιομηχανία να κάνει προετοιμασίες για την πυρηνική πρόωση».
Βασισμένο σε ερευνητικά δεδομένα, διεθνή πρότυπα και εμπειρίες από προηγούμενες πολιτικές ναυτιλιακές πυρηνικές εφαρμογές, το εγχειρίδιο παρέχει πολύτιμες γνώσεις για πιθανά ζητήματα και τρόπους αντιμετώπισής τους κατά στον σχεδιασμό και την αποτελεσματικότητα των πυρηνικών ναυτιλιακών λειτουργιών, ένα ζήτημα ολοένα αυξανόμενης σημασίας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); «Οι πολιτικές που σχετίζονται με σήμερα τη ναυτιλία με πυρηνική ενέργεια είναι παλιές και συνήθως περιορίζονται σε συγκεκριμένες τεχνολογίες, όπως οι αντιδραστήρες πιεσμένου ύδατος», τονίζει ο Jose Izurieta, μεταπτυχιακός φοιτητής του προγράμματος Naval Construction and Engineering (2N) του Τμήματος Μηχανο...