Το τέλος της «τρίτης δύναμης» που θέλησε να αμφισβητήσει Coca-Cola και Pepsi Ημερομηνία:
Σήμερα 13/10/2025, 06:44 - Εμφανίσεις: 25
Η είδηση της πτώχευσης της Kombucha Town, της μικρής αλλά φιλόδοξης εταιρείας από τη Μασαχουσέτη που επιθυμούσε να ταράξει τα νερά της παγκόσμιας αγοράς αναψυκτικών, προκάλεσε έντονη συζήτηση στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η εταιρεία, που είχε ιδρυθεί το 2011 από τον Chris McCoy, αυτοπαρουσιαζόταν ως ο «φυσικός» αντίπαλος των Coca-Cola και Pepsi, δύο πολυεθνικών που ελέγχουν εδώ και δεκαετίες σχεδόν ολοκληρωτικά την αγορά.
Το όραμα του McCoy ήταν να δημιουργήσει ένα υγιεινό, βιώσιμο και περιβαλλοντικά υπεύθυνο ρόφημα, βασισμένο στο kombucha, ένα ζυμωμένο τσάι με αρχαίες ρίζες στην Ανατολή, γνωστό για τις προβιοτικές του ιδιότητες.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «το kombucha θα μπορούσε να προσφέρει ενέργεια, καθαρό μυαλό και μια αίσθηση ισορροπίας χωρίς τα αρνητικά της ζάχαρης και της καφεΐνης».
Η Kombucha Town, με έδρα το Bellingham της Μασαχουσέτης, ξεκίνησε δυναμικά, εισάγοντας στην αγορά γυάλινα βαζάκια και αλουμινένια κουτιά με φυσικές γεύσεις, χωρίς συντηρητικά ή πρόσθετα σάκχαρα.
Το σλόγκαν της εταιρείας, “Drink Real.
Live Real”, αντικατόπτριζε τη φιλοσοφία της: ροφήματα με «ζωντανές» καλλιέργειες βακτηρίων και ζυμών που, σύμφωνα με τους δημιουργούς τους, προωθούν την καλή πέψη και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Από την επιτυχία της πανδημίας στην απότομη πτώση Στη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, η Kombucha Town γνώρισε εκρηκτική ανάπτυξη.
Η ζήτηση για φυσικά προϊόντα και τρόφιμα που υπόσχονταν «ενίσχυση του οργανισμού» εκτοξεύτηκε, και οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν θεαματικά.
Πολλά αμερικανικά μέσα τότε μιλούσαν για το «τρίτο brand» που ίσως καταφέρει να σπάσει τη διπολική κυριαρχία Coca-Cola–Pepsi.
Πάντως, η πραγματικότητα αποδείχθηκε σκληρή.
Η αγορά των αναψυκτικών είναι από τις πιο ανταγωνιστικές και ακριβές στον κόσμο.
Οι γίγαντες του κλάδου διαθέτουν τεράστια κεφάλαια, παγκόσμια δίκτυα διανομής και αφοσιωμένο καταναλωτικό κοινό.
Για μια μικρή εταιρεία όπως η Kombucha Town, το κόστος παραγωγής...