Ευρωζώνη: Υψηλές οι τιμές στα τρόφιμα - Ένας στους τρεις ανησυχεί για το αν θα θα μπορούσε να αγοράζει ό,τι θέλει Ημερομηνία:
Σήμερα 26/9/2025, 14:20 - Εμφανίσεις: 15
Το να πηγαίνεις πλέον σε ένα σούπερ μάρκετ δεν είναι διασκεδαστικό όπως παλιά, αφού οι τιμές στα βασικά τρόφιμα ανεβαίνουν με γεωμετρική πρόοδο, αφήνοντας πίσω τους ανθρώπους εξουθενωμένους οικονομικά.
Το κόστος των τροφίμων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 2,20% τον Αύγουστο του 2025 εν συγκρίσει με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.
Τα τελευταία πέντε χρόνια ο πληθωρισμός στα τρόφιμα έχει εκτοξευθεί κατά 30%, γεγονός που καθιστά την ακρίβεια το κυρίαρχο -και άλυτο- πρόβλημα των πολιτών.
Και αυτό φυσικά, δεν είναι πρόβλημα μόνο της Ελλάδας.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Ένας στους τρεις πολίτες στη ζώνη του ευρώ, ανησυχεί για το αν θα μπορέσει να αγοράσει τα τρόφιμα που θα ήθελε.
Και αυτό είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό συναίσθημα: οι τιμές των τροφίμων παραμένουν πεισματικά υψηλές – κατά το ένα τρίτο υψηλότερες από ό,τι πριν από την πανδημία.
Όλοι πρέπει να τρώνε.
Πάντως, οι τιμές των τροφίμων έχουν ακόμα μεγαλύτερη σημασία για τα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα, για τα οποία το να έχουν ένα γεύμα στο τραπέζι κάθε μέρα καταναλώνει μεγαλύτερο μερίδιο του εισοδήματός τους.
Η σταθερότητας των τιμών στα τρόφιμα, κυρίως στα βασικά καταναλωτικά αγαθά, αποτελεί σημαντική πρόκληση και επιδίωξη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), δεδομένου -όπως θα διαπιστώσετε παρακάτω- ότι επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη νομισματική πολιτική, σύμφωνα με το ιστολόγιο της ΕΚΤ.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα Ο στόχος της ΕΚΤ για σταθερότητα τιμών ορίζεται με βάση τον δείκτη τιμών του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (HICP).googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); Ο δείκτης δείχνει πόσο πληρώνει ένα μέσο νοικοκυριό με ένα τυπικό καλάθι κατανάλωσης για ψωμί, βούτυρο, μετακινήσεις, διακοπές και μια σειρά από άλλα προϊόντα και υπηρεσίες.
Όλα αυτά μπορούν να αναλυθούν σε τέσσερις γενικές κατηγορίες: ενέργεια, υπηρεσίες, καταναλωτικά αγαθά και τρόφιμα.