Δημογραφικό: Όταν «τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν περισσότερα παιδιά» Ημερομηνία:
Σήμερα 22/9/2025, 17:40 - Εμφανίσεις: 27
Με το δημογραφικό να χαρακτηρίζεται «μεγάλο εθνικό πρόβλημα» που «απαιτεί άμεση και πολυδιάστατη προσέγγιση» η κυβέρνηση, δια του πρωθυπουργού, ανακοίνωσε ένα αμφιλεγόμενο πακέτο μέτρων, με σκοπό την ενίσχυση των νέων οικογενειών.
Τα οικονομικά κίνητρα δεν επαρκούν και ότι οι δημόσιες δαπάνες αποτελούν κρίσιμο παράγοντα Πολλοί αναλυτές αλλά και απλοί πολίτες εμφανίζονται επιφυλακτικοί για το «πακέτο Μητσοτάκη» αναφέροντας πως δεν αρκεί για να λύσει ένα τόσο βαθύ πρόβλημα.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Χρειάζονται σοβαρές παρεμβάσεις Οι κύριοι λόγοι για αυτή την κριτική είναι οι εξής: Το δημογραφικό δεν λύνεται μόνο με επιδόματα και φοροελαφρύνσεις.
Είναι ένα πολυδιάστατο ζήτημα που απαιτεί ένα ολοκληρωμένο πλέγμα πολιτικών.
Εκτός από την οικονομική στήριξη, χρειάζονται σοβαρές παρεμβάσεις σε θέματα όπως οι υποδομές (παιδικοί σταθμοί, σχολεία, κέντρα υγείας), η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής (άδειες μητρότητας/πατρότητας), και η ενίσχυση των δημόσιων υπηρεσιών στην περιφέρεια.
Πολιτικές που εστιάζουν αποκλειστικά στην ενίσχυση της γεννητικότητας ενδέχεται να μην επαρκούν.
Το πρόβλημα της Ελλάδας έχει και άλλες διαστάσεις, όπως η γήρανση του πληθυσμού και η μετανάστευση νέων ανθρώπων στο εξωτερικό (brain drain).
Ειδικά για το τελευταίο, οι λύσεις θα έπρεπε να περιλαμβάνουν κίνητρα για την επιστροφή των Ελλήνων του εξωτερικού, αλλά και μια ολοκληρωμένη και οργανωμένη μεταναστευτική πολιτική που θα μπορούσε να συμβάλει στην αναπλήρωση του εργατικού δυναμικού.
Μέσα σε ένα κλίμα γενικευμένης αμφισβήτησης, «πόντους» σε αυτούς που πιστεύουν ότι δεν αρκούν μόνο τα χρήματα για να μπει ένα «φρένο» στη συρρίκνωση του πληθυσμού δίνει η πρόσφατη ανάλυση της Allianz Trade.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); }); Tα οικονομικά κίνητρα δεν επαρκούν Ο τίτλος που επέλεξαν οι συγγραφείς της ανάλυσης (Michaela Grimm και Arne Holzhausen) είναι χαρακτηριστικός και δίνει τον τόνο: «Τα χρήματα δε...