Στη φετινή ΔΕΘ το κυβερνητικό «πακέτο» των 1,5 δισ.
ευρώ εστιάζει στις φοροελαφρύνσεις και συνδέεται άμεσα με το οξύ πρόβλημα του δημογραφικού.
Έξυπνες φοροελαφρύνσεις που θα δίνουν απάντηση και στο δημογραφικό είναι άλλωστε το μότο πολλών κυβερνητικών στελεχών τις τελευταίες ημέρες.
Η αύξηση του αφορολόγητου στις 10.000 ευρώ, οι μειώσεις συντελεστών (από 22% σε 18%-15% για εισοδήματα 10.000–16.000 ευρώ και από 44% σε 42% για εισοδήματα 40.000–50.000 ευρώ), αλλά και το μπόνους 1.500–2.000 ευρώ για κάθε παιδί, δείχνουν την κατεύθυνση της κυβέρνησης: στήριξη των οικογενειών με παιδιά, που σηκώνουν το μεγαλύτερο οικονομικό βάρος.
Το δημογραφικό πρόβλημα Όλα τα παραπάνω συνδέονται με το δημογραφικό πρόβλημα που ταλανίζει τη χώρα.
Οι γεννήσεις μειώνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να υποχωρεί η ζήτηση για μια σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με την παιδική ηλικία.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Η μείωση των γεννήσεων πλήττει άμεσα έναν ολόκληρο παραγωγικό ιστό.
Από τα καρότσια και τα σχολικά είδη, μέχρι τα παιδικά ρούχα και τα παιχνίδια, δεκάδες επιχειρήσεις εξαρτούν την πορεία τους από τη δυναμική του δημογραφικού.
Η παιδική ένδυση Τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι η ελληνική αγορά παιδικών ειδών παραμένει ζωντανή, αλλά υπό πίεση.
Ο τζίρος στον κλάδο της παιδικής ένδυσης το 2022 διαμορφώθηκε στα 71 εκατ.
ευρώ, με αύξηση 23,3% εν συγκρίσει με το προηγούμενο έτος, ενώ το 2013 είχε αγγίξει τα 500 εκατ.
ευρώ, προτού συρρικνωθεί εξαιτίας της κρίσης.
Στα σχολικά είδη, η μεγαλύτερη εταιρεία, που κυριαρχεί στην αγορά τετραδίων και αρχειοθέτησης, καταγράφει κύκλο εργασιών περί τα 9 εκατ.
ευρώ.
Στον κλάδο των παιχνιδιών, το πρώτο εξάμηνο του 2025 καταγράφηκε άνοδος τζίρου κατά 45,5 εκατ.
ευρώ (+8,9%), δείγμα ότι παρά τις πιέσεις, η κατηγορία των παιδιών παραμένει ακόμα και κάτω από πολλές δυσκολίες που σηκώνουν στον ώμο τους οι σημερινοί γονείς κινητήριος δύναμη στο λιανεμπόριο.googletag.cmd.push(function() { googletag...