Plum: Διαρκής μάχη με την ακρίβεια - Περιορίζουν τα έξοδά τους οι καταναλωτές Ημερομηνία:
Σήμερα 21/7/2025, 16:16 - Εμφανίσεις: 9
Σε διαρκή «μάχη» περιορισμού ολοένα και περισσότερο των εξόδων τους φαίνεται ότι βρίσκονται οι καταναλωτές, καθώς η ακρίβεια ροκανίζει το εισόδημά τους.
Η εστίαση καταγράφει 5 συνεχόμενους μήνες καθόδου – «Πολυτέλεια» τα γεύματα εκτός σπιτιού Όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της Plum, της έξυπνης εφαρμογής διαχείρισης χρημάτων, οι καθημερινές δαπάνες παρουσιάζουν σημαντική πτώση ακολουθώντας μια ευρύτερη τάση περιορισμού και αλλαγής προτεραιοτήτων ενόψει καλοκαιριού.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Στρατηγική παύση; Τις μεγαλύτερες μηνιαίες μειώσεις (Ιούνιος σε σύγκριση με τον Μάιο) σημείωσαν οι κατηγορίες προσωπικής φροντίδας και γυμναστικής (-50%), εστίασης (-50%) και ένδυσης και αξεσουάρ (-45%), καταδεικνύοντας καθαρά την απομάκρυνση από προαιρετικές δαπάνες.
Αξιοσημείωτη ήταν και η μείωση στους λογαριασμούς (-41%), ενώ οι κατηγορίες σούπερ μάρκετ (-4%) και μετακινήσεις (-23%) κατέγραψαν ηπιότερες πτωτικές τάσεις, όλα μαζί αποτυπώνουν μια ευρύτερη προσπάθεια των νοικοκυριών να περιορίσουν τον προϋπολογισμό τους.
Η Plum σταθμίζει ότι η εικόνα αυτή ενδέχεται να αποτυπώνει μια στρατηγική παύση: πολλοί καταναλωτές φαίνεται να περιμένουν τις θερινές εκπτώσεις, να μειώνουν την ενεργειακή κατανάλωση ή να βάζουν στην άκρη χρήματα για τις διακοπές. Πάντως, η σταθερή υποχώρηση της κατανάλωσης αναδεικνύει και μια πιο συνειδητή, προσεκτική στάση των καταναλωτών απέναντι στον προϋπολογισμό τους.
Τα ευρήματα προέρχονται από το μηνιαίο report Money Unwrapped της Plum, το οποίο αναλύει τις μεταβολές στη μέση δαπάνη ανά χρήστη με βάση πραγματικές συναλλαγές σε επιλεγμένες κατηγορίες.googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_middle_2"); });googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); Εστίαση: Η πρώτη που πλήττεται Ένα από τα πιο ξεκάθαρα μηνύματα στα δεδομένα είναι η σταθερή μείωση στη δαπάνη για έξοδο και εστίαση, η οποία υποχώρησε κατά -50% σε μηνιαία βάση τον Ιούνιο.