Καταναλωτές: Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας χάνουν τη λάμψη τους Ημερομηνία:
16/4/2025, 08:56 - Εμφανίσεις: 54
Στροφή αργά αλλά σταθερά και πάλι στα επώνυμα προϊόντα κάνουν οι έλληνες καταναλωτές καθώς η μείωση του πληθωρισμού στην αγορά των τροφίμων και βασικών ειδών σουπερμάρκετ επηρεάζει τις επιλογές τους και φαίνεται να κόβει την ορμή που εμφάνιζαν τα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι των νοικοκυριών.
Η αποκλιμάκωση σε βασικές κατηγορίες τροφίμων κόβει και την ορμή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Αν τα προηγούμενα χρόνια τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (pl) αποτέλεσαν αναμφισβήτητα «καταφύγιο» εξαιτίας της πίεσης των οικονομικών των νοικοκυριών αλλά και της εκτίναξης των τιμών, έχοντας κερδίσει σχεδόν το 30% της σύνθεσης του ελληνικού καλαθιού, η εικόνα αλλάζει, με τον ρυθμό αύξησης των πωλήσεών τους να περιορίζεται όσο οι τιμές τους αυξάνονται σε υψηλότερα ποσοστά από αυτές των επώνυμων.
Το 2024 η ανοδική πορεία του μεριδίου της ιδιωτικής ετικέτας τροφοδοτήθηκε κυρίως από την κατηγορία των τροφίμων.
Ωστόσο η αποκλιμάκωση σε βασικές κατηγορίες τροφίμων το τελευταίο διάστημα κόβει και την ορμή των pl.
Όπως προκύπτει από στοιχεία του βαρόμετρου της εταιρείας Circana, το πρώτο τρίμηνο του 2025 η ομάδα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας εμφάνισε μικρότερο ποσοστό αύξησης τόσο σε αξία όσο και σε όγκο στο 3,3% και 0,9% αντίστοιχα, την ίδια ώρα που στα επώνυμα είδη τα ποσοστά ήταν στα 4,3% και 3,% αντίστοιχα.
Μάλιστα το ίδιο διάστημα η μέση τιμή στα είδη ιδιωτικής ετικέτας ενισχύθηκε κατά 2,4%, ενώ στα επώνυμα η μέση ανατίμηση ανά τεμάχιο κυμάνθηκε στο 1,3%.
Όπως προκύπτει από τους ανθρώπους της αγοράς οι τιμές παρουσιάζουν συγκράτηση το τελευταίο δωδεκάμηνο στις αλυσίδες, γεγονός που οφείλεται τόσο στους μεγάλους όγκους που διακινούν τα σουπερμάρκετ, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής τεχνολογικής ετοιμότητάς τους, του ανταγωνισμού με τα ιδιωτικής ετικέτας αλλά και της επίδρασης των κυβερνητικών θεσμικών παρεμβάσεων, όπως η απαγόρευση των προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων αλλά και η εφαρμογή του νέου κώδικα δεοντολογίας για τις προωθητικές ενέργειες.