Η εξάρτηση από το Διαδίκτυο επηρεάζει αρνητικά τα «έξυπνα σπίτια» Ημερομηνία:
8/1/2020, 18:28 - Εμφανίσεις: 2163
Η κόπωση από τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες και η ανάγκη διατήρησης της ιδιωτικότητας είναι πιθανόν να επηρεάσουν τη ζήτηση των υπηρεσιών «έξυπνου σπιτιού».
Αυτό διαφαίνεται από την παγκόσμια έκθεση της ΕΥ, Decoding the digital home, η οποία αξιολογεί τις τάσεις των καταναλωτών σε ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται στο σπίτι και σχετίζονται με την τεχνολογία, τα μέσα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, και τις τηλεπικοινωνίες (ΤΜΤ), σε τέσσερις αγορές: στη Γαλλία, στην Ολλανδία, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ.
Για την ακρίβεια, ενώ το 54% των καταναλωτών θεωρούν ότι το Διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής τους ζωής, σχεδόν οι μισοί (45%) ψάχνουν ενεργά χρόνο μακριά από το κινητό τους τηλέφωνο και άλλες συσκευές συνδεδεμένες στο διαδίκτυο – ποσοστό που αγγίζει το 53% στην ηλικιακή ομάδα 25-34.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, ενώ ο ρυθμός υιοθέτησης των προϊόντων και υπηρεσιών έξυπνου σπιτιού (smart home) είναι θετικός –με τη ζήτηση έξυπνων συσκευών να κυριαρχεί σε βάθος πενταετίας– η δραστική αύξηση της εξάρτησης από το Διαδίκτυο θέτει σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Οι περισσότεροι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε θέματα γνωστοποίησης των προσωπικών τους δεδομένων, ενώ το 41% στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύουν πως τα δεδομένα τους δεν θα είναι ποτέ απολύτως ασφαλή.
Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ένα αυξανόμενο αίσθημα σύγχυσης των καταναλωτών αναφορικά με το ολοένα και πιο σύνθετο περιβάλλον των ευρυζωνικών πακέτων ψηφιακών υπηρεσιών.
Ένας στους τρεις εκ των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι δυσκολεύονται να επιλέξουν υπηρεσίες ή πακέτα υπηρεσιών, τα οποία να ικανοποιούν τις ανάγκες τους.
Στο σύνολο των αγορών που έχει θέσει υπό διερεύνηση η έρευνα, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (48%) δηλώνουν ότι οι προσφορές τούς δυσκολεύουν να καταλάβουν ποιο πακέτο Διαδικτύου προσφέρει μεγαλύτερη αξία.
Παράλληλα, σχεδόν το 1/4 των καταναλωτών στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο δυσκολεύονται να βρουν το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει, σε ένα κορεσμένο περιβάλλον υπη...