Ψηφιακός μετασχηματισμός: Πρώτοι στα social media, ουραγοί στις τραπεζικές συναλλαγές Ημερομηνία:
5/5/2024, 21:32 - Εμφανίσεις: 14
Οι ψηφιακές τεχνολογίες μεταμορφώνουν τον κόσμο στον οποίο ζούμε και εργαζόμαστε.
Αγγίζουν πολλές διαφορετικές πτυχές της ζωής μας, από καθημερινές εργασίες, όπως τηλεφωνήματα και ψώνια, μέχρι τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και των δημόσιων υπηρεσιών.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Ευρώπη προχωρά με γοργούς ρυθμούς σε πολλούς τομείς με τις επιχειρήσεις, το δημόσιο και τους πολίτες να προσπαθούν να αποκτήσουν νέες ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες.
Όπως προκύπτει από τον στόχο της ΕΕ, τουλάχιστον το 80% όλων των ενηλίκων θα πρέπει να διαθέτει ελάχιστες βασικές ψηφιακές δεξιότητες έως το 2030.
Κατάρτιση προσωπικού Σήμερα, ενώ σχεδόν το 90% των πολιτών χρησιμοποιεί το διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, μόνο το 54% είχε βασικές ή ανώτερες από τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat (2021).
Το υψηλότερο ποσοστό καταγράφεται στη Φινλανδία και τις Κάτω Χώρες (και οι δύο 79%) και ακολουθούν Ιρλανδία (70%) και Δανία (69%).
Η Ελλάδα με ποσοστό 52,5% είναι λίγο κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ που είναι στο 53,9% με τη Ρουμανία (27,8%) και τη Βουλγαρία (31,2%) να βρίσκονται στον πάτο.
Οι ψηφιακές δεξιότητες μπορούν να αποκτηθούν στο σχολείο, ιδιωτικά ή στην εργασία.
Οι επιχειρήσεις μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των δεξιοτήτων του προσωπικού τους.
Χαμηλά σε κατάρτιση το προσωπικό των επιχειρήσεων στην Ελλάδα Το 2022, το 22% των επιχειρήσεων της ΕΕ παρείχαν κατάρτιση στο προσωπικό τους για την ανάπτυξη ή τη βελτίωση των δεξιοτήτων τους.
Η Φινλανδία (40%), η Σουηδία (34%), η Δανία και το Βέλγιο (και οι δύο 33%) είναι οι πρωτοπόροι στην ΕΕ, με τα υψηλότερα ποσοστά επιχειρήσεων που παρέχουν κατάρτιση στο προσωπικό τους.
Στην Ελλάδα -το ποσοστό αυτό ήταν ιδιαίτερα χαμηλό- δεν ξεπέρασε το 13,5%.
Το 41% των επιχειρήσεων της ΕΕ χρησιμοποιεί το… σύννεφο Οι υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους (cloud) επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε υπολογιστικούς πόρους που φιλοξενούνται από τρίτους στο διαδίκτυο, αντί να δημιου...